محافظت از پوست در برابر نور آبی! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

محافظت از پوست در برابر نور آبی!

محافظت از پوست در برابر نور آبی!

محافظت از پوست در برابر نور آبی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما فردی هستید که ساعت‌ها با گوشی هوشمند خود در اینستاگرام، توییتر و سایر رسانه‌های اجتماعی می‌چرخید، به احتمال زیاد به اندازه‌ی چشم‌هایتان به پوست‌تان هم آسیب می‌رسانید. این به این دلیل است که صفحه نمایش دستگاه‌های دیجیتالی شما مانند تلفن همراه و لپ‌تاپ، نور آبی ساطع می‌کنند که آسیب جدی به پوست شما وارد می‌کند.

در ادامه با ما همراه باشید تا همه‌ چیز را در مورد این نور آبی، نحوه‌ی تاثیر آن روی پوست و جلوگیری از آسیب آن بدانید.

نور آبی چیست؟

نور آبی، نوری با طول موج کوتاه و پرانرژی است که با چشم انسان قابل مشاهده است. این نور آبی در همه جا دیده می‌شود، از اشعه‌های خورشید و جو گرفته تا لامپ‌ها و تمام صفحه‌های دیجیتال و دستگاه‌های شما. مطالعات نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض نور آبی باعث مشکلات جدی مانند بی‌خوابی، خستگی چشم، خستگی و سردرد می‌شود. از آن‌جایی که خورشید مقدار مشخصی نور آبی را ساطع می‌کند تا به تنظیم چرخه‌ها و الگوهای طبیعی خواب ما کمک کند، همه‌ی ما همیشه در معرض مقدار مشخصی نور آبی هستیم.

چگونگی تاثیر نور آبی صفحه نمایش بر پوست

ساعت‌ها استفاده از لپ‌تاپ و تلفن‌های هوشمند نه تنها به چشم‌ها آسیب می‌زند، بلکه روی پوست شما نیز تأثیر منفی می‌گذارد. قرار گرفتن مداوم در معرض نور آبی پوست شما را تیره می‌کند. زیرا گذراندن هشت ساعت کار در مقابل کامپیوتر شما را در معرض انرژی مشابهی مانند ۲۰ دقیقه قرار گرفتن زیر نور خورشید وسط روز، قرار می‌دهد. این باعث ضعیف شدن سطح پوست، التهاب، پیری، چین و چروک و همچنین هیپرپیگمانتاسیون می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید پوستی بی‌ عیب و نقص داشته باشید، محافظت از پوست در برابر نور آبی در اولویت قرار دارد.

محافظت از پوست در برابر نور آبی با چند راه‌کار

در اینجا چند راه ساده وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید آسیب نور آبی را کاهش دهید.

برای محافظت از پوست در برابر نور آبی، ضد ‌آفتاب خود را عوض کنید

ضد‌ آفتاب‌هایی که برای محافظت در برابر اشعه‌های UVA و UVB طراحی‌شده‌اند، هیچ محافظتی در برابر آسیب نور آبی ایجاد نمی‌کنند. سعی کنید ضد ‌آفتابی انتخاب کنید که به طور خاص از پوست در برابر نور آبی محافظت کند. اما اگر نمی‌توانید یکی را پیدا کنید که هر دو را انجام دهد، ابتدا از یک ضد آفتاب حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم به همراه یک کرم روز غنی از آنتی‌اکسیدان استفاده کنید. این یک ترکیب قدرتمند را می‌سازد که از حداکثر آسیب ناشی از نورآبی و خورشید جلوگیری می‌کند.

از آنتی‌اکسیدان‌های موضعی استفاده کنید

برای محافظت از پوست در برابر نور آبی، استفاده از آنتی‌اکسیدان‌های موضعی در روتین مراقبت از پوست ضروری است. حتی اگر پوست به طور طبیعی حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E باشد، زمانی که پوست در معرض رادیکال‌های آزاد اضافی مانند اشعه ماوراء بنفش، نور آبی مرئی و سایر عوامل محیطی مانند آلودگی قرار می‌گیرد، مصرف می‌شوند. استفاده از آنتی‌اکسیدان‌های موضعی در روتین پوستی و همچنین داشتن یک رژیم غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها (از میوه ها و سبزیجات تازه) می‌تواند دفاع پوست ما را در برابر محیط اکسیداتیو و آسیب نور آبی تقویت کند.

از سرم پوست مناسب شب استفاده کنید

هرگز بدون استفاده از کرم یا سرم ترمیم‌کننده شب به رختخواب نروید. سرم شب به ترمیم پوست و اثرات نور آبی بر روی آن کمک می‌کند. محصولاتی را انتخاب کنید که سرشار از اسید هیالورونیک و آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند، زیرا به محافظت از پوست نازک اطراف چشم در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند و در عین حال فرآیندهای طبیعی بازسازی پوست را ارتقا می‌دهند.

برای محافظت از پوست در برابر نور آبی، از حالت شب در تلفن خود استفاده کنید

این روزها اکثر گوشی‌های هوشمند دارای حالت شب هستند که راهی عالی برای محدود کردن آسیب‌های پوستی نور آبی است. وقتی از حالت شب استفاده می‌کنید، تلفن شما تنظیمات گوشی را از نور آبی به حالت نور زرد تغییر می‌دهد. سعی کنید هنگام استفاده از تلفن و لپ‌تاپ، فاصله قابل توجهی بین صفحه و صورت خود حفظ کنید تا آسیب پوست را به حداقل برسانید.

حرف آخر

همه‌ی ما می‌دانیم که استفاده‌ی مداوم از تلفن همراه، کامپیوتر و لپ‌تاپ می‌تواند به چشم آسیب برساند. اما شاید از تاثیر نور آبی صفحه نمایش بر پوست غافل باشیم. پس سعی کنید نکات گفته‌شده را رعایت و به عزیزان‌تان هم آن‌ها را گوشزد کنید. همین نکات آسان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در سلامت و زیبایی هرچه بیشتر پوست شما داشته باشند.

اگر با فروشگاه اینترنتی الا اسکین آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم به سایت ما سر بزنید. الا اسکین با تجربه‌ی بیش از ۱۰ سال فعالیت در زمینه‌ی محصولات مراقبت پوستی، آماده است تا با ارائه‌ی بهترین محصولات از معتبرترین برندهای جهانی در جهت سلامت هرچه بیشتر پوست شما گام بردارد. همچنین می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام ما، از مطالب کاربردی و مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده کنید.

تگ ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X