۲۰ نکته‌ی فوق‌العاده برای مراقبت از پوست در پاییز و زمستان - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۲۰ نکته‌ی فوق‌العاده برای مراقبت از پوست در پاییز و زمستان

۲۰ نکته‌ی فوق‌العاده برای مراقبت از پوست در پاییز و زمستان

روزهای آخر شهریور را می‌گذرانیم و دیگر چیزی به شروع فصل سرما نمانده است. مراقبت از پوست در پاییز و زمستان روتین مخصوص خودش را دارد. همانطور که لباس‌های گرم را از گنجه در می‌آورید، مهم است که به فکر پوست خود هم باشید. فصل پاییز و به خصوص زمستان باعث خشک شدن پوست می‌شود و شاهد کدر و پوسته پوسته شدن آن خواهید بود. تغییر فصل می‌تواند منجر به تجمع سلول‌های مرده پوست شود که به نوبه‌ی خود باعث به دام افتادن چربی‌ها و باکتری‌ها در زیر پوست و افزایش ترک‌های پوستی می‌شود.

اما جای هیچ نگرانی نیست! برای تمامی این مشکلات راه چاره وجود دارد. با یک روتین مناسب برای مراقبت از پوست در پاییز و زمستان می‌توانید از پوست خود محافظت کنید. با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از آن‌ها بپردازیم.

۱- از مرطوب‌ کننده‌ای قوی‌تر استفاده کنید

همانطور که می‌دانید، مرطوب‌ کننده‌ها رطوبت پوست را حفظ می‌کنند و از پوست در برابر خشکی و شرایط نامساعد آب و هوا مراقبت می‌کنند. بهتر است با شروع فصل سرما با مرطوب ‌کننده‌های سبک و فاقد چربی خداحافظی کنید. چه پوست شما خشک باشد و چه چرب، در هر حال به مرطوب کننده نیاز دارید. متناسب با نوع پوست خود یک مرطوب کننده‌ی مناسب انتخاب کنید و در روتین روزانه‌ی خود قرار دهید. پوست‌های خشک بهتر است از مرطوب کننده‌هایی با پایه چربی استفاده کنند و برای مراقبت از پوست چرب در پاییز و زمستان، مرطوب کننده‌ با پایه آب مناسب است. یکی از بهترین زمان‌ها برای استفاده از مرطوب کننده، بعد از حمام است. در این زمان پوست مرطوب است و اگر مرطوب کننده استفاده شود رطوبت را حفظ می‌کند و باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود.

۲- مراقبت از پوست در پاییز و زمستان با شوینده‌های مناسب

اگر به فکر سلامت پوست خود هستید، شوینده‌های عطری را کنار بگذارید. استفاده از صابون یا شوینده‌های نامناسب می‌تواند باعث خشکی شدید و خارش شود. در پاییز و زمستان پوست به طور کلی خشک‌تر می‌شود، پس باید عواملی که ممکن است آن را تشدید کند را کم کنیم. در هنگام خرید به دنبال شوینده‌هایی باشید که مرطوب کننده و بدون بو هستند. بهتر است تا حد امکان استفاده از صابون‌ را هم به حداقل برسانید.

۳- ضدآفتاب را به هیچ‌وجه فراموش نکنید

این تصور اشتباهی‌ست که فکر کنیم در پاییز و زمستان نیاز به ضدآفتاب نداریم. درست است که نور ملایم می‌تابد و در برخی روزها هوا ابری و بارانی‌ست، اما اشعه‌های مضر خورشید کماکان وجود دارند. همچنین استفاده نکردن از ضدآفتاب می‌تواند باعث خشکی پوست شود. پس از ضدآفتاب‌هایی با SPF25 به بالا استفاده و هر چند ساعت یکبار آن را تجدید کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای بالا بردن اطلاعات خود در این مورد، مقاله‌ی «معجزه‌ی ضدآفتاب در روتین روزانه پوست» را مطالعه کنید.

۴- لایه ‌برداری پوست راهی برای مراقبت از پوست در پاییز و زمستان

درست است که به اندازه‌ی فصل تابستان نیازی به لایه برداری پوست نیست اما حداقل هفته‌ای یکبار باید آن را انجام دهید. لایه برداری درست و اصولی سلول‌های مرده‌ی پوست را جدا می‌کند و باعث رطوبت رسانی و آبرسانی بهتر پوست می‌شود. اما مراقب باشید که زیاده‌روی نکنید! لایه برداری زیاد در پاییز و زمستان نه تنها سودی ندارد بلکه به پوست آسیب هم می‌رساند و باعث خشکی بیش از حد می‌شود. بهتر است در فصل سرما از لایه‌ بردارهای روغنی که بافت و ترکیب یکدست‌تری دارند استفاده کنید.

۵- از کرم‌های آبرسان استفاده کنید

آبرسانی پوست نقش بسیار مهمی در مراقبت از پوست در پاییز و زمستان دارد. پوست‌های خشک و چرب هر دو به کرم‌‌های آبرسان نیاز دارند تا خشکی پوست را در فصل سرما کاهش دهند. پس خرید یک آبرسان مناسب را در الویت قرار دهید تا از پوست خود محافظت کنید. توصیه می‌کنیم در این زمینه مقاله‌ی «اهمیت آبرسانی پوست؛ بایدها و نباید‌های مربوط به آن!» را مطالعه فرمایید.

۶- برای مراقبت از پوست در پاییز و زمستان از لوسیون بدن استفاده کنید

لوسیون‌های بدن حاوی مرطوب کننده و آبرسان هستند. استفاده از آن‌ها یک لایه‌ی محافظتی روی کل پوست بدن ایجاد می‌کند و باعث می‌شود رطوبت آن حفظ شود. مخصوصا اگر پوست خشکی دارید استفاده از لوسیون می‌تواند نجات دهنده باشد. بهتر است بعد از حمام از لوسیون‌ها استفاده کنید. در این زمان پوست بدن تمیز است و باعث می‌شود رطوبت جذب شده در پوست باقی بماند.

۷- مراقبت از پوست لب را فراموش نکنید

عموما وقتی حرف از مراقبت از پوست در پاییز و زمستان به میان می‌آید، پوست صورت توجه‌مان را جلب می‌کند و پوست لب مظلوم واقع می‌شود. اگر لب‌هایی خشک و پوسته پوسته نمی‌خواهید از بالم لب استفاده کنید. تغییر فصل به شدت روی پوست لب‌ها تاثیر می‌گذارد و آن‌ها را دچار ترک خوردگی می‌کند. به طور مرتب از بالم لب استفاده کنید تا رطوبت آن‌ها حفظ شود.

۸- از کرم دور چشم استفاده کنید

پوست اطراف چشم‌ها بسیار نازک است. پوست این قسمت فاقد غدد چربی‌ست و اگر نمی‌خواهید خشک و چروک شود باید به آن‌ها رسیدگی کنید. کرم‌های دور چشم به شما کمک می‌کنند پوست اطراف چشم را مرطوب نگه دارید تا خشک نشوند.

۹- برای مراقبت از پوست در پاییز و زمستان از روغن‌ها کمک بگیرید

استفاده از روغن‌های طبیعی مناسب پوست می‌تواند به حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی آن کمک کند. جای دادن روغن در روتین پوستی می‌تواند باعث تغذیه‌ی آن در کوتاه مدت شود. به دنبال ترکیبات چند روغنی باشید تا از مزایای مواد مختلف بهره‌مند شوید.

۱۰- از دست‌ها غافل نشوید

پوست دست‌ها هم از مواردی‌ست که به مراقبت زیادی نیاز دارد. دست‌ها مستقیما در معرض هوای سرد هستند و به علت شستشو و استفاده‌ی مداوم از آن‌ها ممکن است آسیب ببینند؛ به خصوص در فصل پاییز و زمستان که حتما تجربه کرده‌اید که بیشتر خشک می‌شوند. پس استفاده از کرم‌های مرطوب کننده‌ی دست را پس از هر شستشو از یاد نبرید. علاوه بر این حتما هنگام شستن ظرف‌ها یا تمیز کردن منزل از دستکش استفاده کنید.

 

مراقبت از پوست پا در پاییز و زمستان

۱۱- مراقبت از پوست پا در پاییز و زمستان

با اینکه در پاییز و زمستان خبری از پوشیدن صندل نیست اما پوست پا به مراقبت بیشتری نیاز دارد. آب و هوای سرد و خشک می‌تواند ترک‌های پوستی کف پا را ایجاد و تشدید کند. از کرم و روغن‌های مناسب استفاده کنید تا مطمئن شوید پوست این نواحی همیشه مرطوب مانده است.

۱۲- ویتامین C را فراموش نکنید

در طول تابستان پوست ممکن است تیره شده باشد. ویتامین C به روشن شدن و تقویت پوست کمک می‌کند. این ویتامین کلاژن‌سازی را تحریک می‌کند تا پوست بتواند رطوبت را بهتر حفظ کند و در برابر عوامل خارجی مقاوم شود. علاوه بر این در طول ماه‌های تابستان، پوست ما در معرض غلظت بالاتری از اشعه‌های مضر UV قرار دارد که می‌تواند منجر به آسیب پوست و پیری زودرس شود. استفاده از ویتامین C به ترمیم آسیب‌های پوست کمک می‌کند و باعث یکنواخت شدن پوست و افزایش درخشندگی طبیعی آن می‌شود.

۱۳- حمام آب داغ ممنوع

آب داغ می‌تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد و خشکی و خارش بیش از حد در پی داشته باشد. برای مراقبت از پوست در پاییز و زمستان با آب متعادل حمام کنید و مدت زمان حمام کردن را تا حد امکان کاهش دهید.

۱۴- از دستگاه بخور استفاده کنید

در فصل پاییز و زمستان رطوبت کمتری وجود دارد و این موضوع بر روی خشکی پوست تاثیر دارد. می‌توانید در فضای خانه از دستگاه بخور استفاده کنید تا رطوبت مورد نیاز تولید شود.

۱۵- برای مراقبت از پوست در پاییز و زمستان، آب بیشتری بنوشید

نوشیدن آب در هر فصلی مزایای خودش را دارد. نوشیدن آب در فصل پاییز و زمستان می‌تواند خشکی پوست را کاهش دهد و از سلامت پوست مراقبت کند. همیشه نوشیدن ۸ لیوان آب را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود قرار دهید.

۱۶- لباس‌های خیس و مرطوب خود را سریع عوض کنید

در فصل پاییز و زمستان به علت تغییرات آب و هوایی، خیس شدن لباس‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است. اما بهتر است در کوتاه‌ترین زمان ممکن لباس‌، کفش، جوراب، دستکش و شلوار خیس خود را تعویض کنید. در غیر این صورت ممکن است پوست بدن دچار خشکی، خارش و التهاب شود.

۱۷- از دستمال مرطوب آرایشی استاندارد استفاده کنید

برخی از دستمال مرطوب‌های موجود در بازار حاوی الکل و سولفات هستند. این مواد باعث خشکی بیش از حد پوست می‌شوند. بهتر است به طور کلی برای پاک کردن آرایش از دستمال مرطوب استفاده نکنید، اما با این حال در صورت استفاده حتما از عدم وجود این دو ماده مطمئن شوید تا پوست شما آسیب نبیند و خشک نشود.

۱۸- لباس مناسب بپوشید

پوشیدن لباس‌های پشمی یا زبر به طور مستقیم ممکن است باعث التهاب، خارش و تحریک پوست شود. همیشه اول لباس‌های نرم و لطیف را بپوشید و بعد لباس‌های پشمی یا پالتو. پوشیدن دستکش هم می‌تواند از پوست دست شما در برابر سرما محافظت کند.

۱۹- به تغذیه‌ی خود بیشتر اهمیت بدهید

بهتر است از خوردن موادی که باعث کاهش آب بدن و در نتیجه خشکی پوست می‌شوند جلوگیری کنید. برای مثال الکل، قهوه، نوشابه و مواد غذایی تند. برعکس تا می‌توانید میوه و سبزیجات فصلی را مصرف کنید. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در میوه‌ها باعث تامین آب بدن و سلامت و زیبایی پوست می‌شوند.

۲۰- کمتر بیرون بروید

در آخر به سراغ آسان‌ترین کار می‌رویم! به هر حال شما هر چقدر هم به پوست رسیدگی کنید باز هم سرما راه خود را باز می‌کند. بهترین راه این است که در روزهای خیلی سرد در خانه بمانید و رفت و آمد خود را به حداقل برسانید. در این صورت پوست کمتر دچار خشکی می‌شود.

 

این موارد شاید زیاد به نظر برسند اما عمل کردن به آن‌ها بسیار آسان است و ارزشش را دارد. به منظور آشنایی شما با محصولات مناسب پوست‌تان در ادامه به بررسی برخی از محصولات می‌پردازیم تا بتوانید به سلامت هرچه بیشتر پوست خود کمک کنید:

پیشنهاد ما به شما برای مراقبت از پوست در پاییز و زمستان

لوسیون آبرسان اکلادو

این لوسیون از لاین اکلادو پلاس است. محتویات این محصول گیاهی است. پوست را روشن می‌کند و با تحریک تولید کلاژن خاصیت الاستیته‌ی پوست را افزایش می‌دهد. همچنین با آبرسانی قوی پوست آن را مرطوب نگه می‌دارد. لوسیون آبرسان اکلادو فاقد پارابن، سولفات، الکل و سیلیکون است.

آبرسان و رطوبت رسان اکلادو

این محصول بافت ژله‌ای و بسیار سبکی دارد و برای انواع پوست مناسب است. ترکیبات طبیعی و عصاره‌های گیاهی آن لایه‌های عمیق پوست را آبرسانی می‌کند. همچنین یک لایه‌ی رطوبت روی پوست ایجاد می‌کند و تا ۱۲ ساعت پوست را مرطوب نگه می‌دارد. شما می‌توانید صبح و شب از مرطوب کننده‌ سبک اکلادو استفاده کنید تا از داشتن پوستی شاداب و باطراوت لذت ببرید.

ماسک ورقه‌ای آبرسان تالگو

آبرسانی قوی پوست تنها در ۱۰ دقیقه! این ماسک برای انواع پوست قابل استفاده است و احساس خوشایندی روی سطح پوست ایجاد می‌کند. همچنین احساس کشیدگی، کدری و پوسته پوسته بودن پوست را از بین می‌برد.

سرم آبرسان نوتروژینا

سرم آبرسان نوتروژینا یک آبرسان قوی و به صرفه برای انواع پوست است. این سرم چندکاره علاوه بر آبرسانی، پوست را درخشان می‌کند و تیرگی و کدری پوست را از بین می‌برد. این محصول دارای ویتامین E، نیاسینامید اسید و اسید هیالورونیک است. فاقد پارابن و مواد مضر برای منافذ صورت است و می‌تواند یک انتخاب مناسب برای زیرسازی قبل از آرایش باشد.

آبرسان ویتامین سی بادی شاپ

این محصول سرشار از ویتامین C است. کلاژن سازی پوست را بالا می‌برد و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. روشن کننده و شفاف کننده قوی پوست است و جای جوش و لک را از بین می‌برد. دارای بافتی ژلی‌ست و پوست را به صورت عمیق آبرسانی می‌کند. آبرسان ویتامین سی بادی شاپ یک انتخاب عالی برای کسانی‌ست که دوست دارند پوستی درخشان و شاداب داشته باشند.

 

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید و قدمی هرچند کوچک در جهت مراقبت از پوست خود در فصل پاییز و زمستان بردارید. شما می‌توانید برای مشاهده‌ی دیگر محصولات ما و آشنایی با برندهای مختلف مانند تالگو در کرمان و تهران به سایت الا اسکین مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام ما و مطالعه‌ی پست‌ها، از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X