مراقبت از پوست مختلط چگونه است؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

مراقبت از پوست مختلط چگونه است؟

مراقبت از پوست مختلط چگونه است؟

برخی از افراد دارای پوست مختلط فکر می‌کنند که مراقبت از پوستشان کار دشوار و سختی می‌باشد و برای مراقبت از آن دچار سردرگمی می‌شوند. همانطور که می‌دانید پوست مختلط به این معنی است که در بعضی از نقاط صورتشان چربی زیاد است در عین حال بعضی دیگر از نقاط صورتشان خشک و دهیدراته است؛ پس می‌توان گفت نشانه‌‌ی پوست مختلط این است که پوست جوش‌دار و در عین حال خشک است. پس مراقبت از پوست مختلط قوانین و مقررات خاص خودش را دارد چرا که از یک طرف باید مراقب جوش‌هایتان باشید و از طرف دیگر باید حواستان به نواحی خشک و دهیدراته باشد. به طور کلی افراد دارای پوست مختلط باید در انتخاب محصولات مراقبتی و آرایشی خود دقت کنند.

در ادامه‌ی این مقاله به شما نکاتی را می‌گوییم که راحت‌تر بتوانید از پوست خود مراقبت کنید. به طور کلی افراد دارای پوست مختلط نباید فراموش کنند که منطقه T می‌تواند بسیار چرب باشد در حالی که بقیه صورت ممکن است خشک باشد؛ پیشنهاد می‌کنیم مراحل زیر را انجام دهید تا پوستی صاف و شفاف داشته باشید:

مراحل مراقبت از پوست مختلط

قدم اول: با نواحی مختلف صورت، متفاوت رفتار کنید.

پوست مختلط نیاز دارد که با قسمت‌های مختلف‌اش به طور متفاوتی رفتار کنید. ابتدا مشخص کنید کدام قسمت صورتتان چرب و کدام قسمت خشک است. نواحی خشک صورت خود را مرطوب کنید و از روش‌های جذب روغن برای کاهش چربی اضافی در نواحی چرب صورت خود استفاده کنید.

قدم دوم: از یک پاک کننده ملایم برای ناحیه T چرب استفاده کنید.

یک پاک کننده ملایم برای منطقه T علاوه بر اینکه چربی اضافی را پاک کرده، چربی این منطقه را هم کاهش می‌دهد. این مسئله باعث می‌شود که از ایجاد آکنه و جوش‌های سر سیاه پوست شما جلوگیری شود.

به طور کلی شستشوی صورت شما آلودگی‌ها را پاک کند و تجمع چربی اضافی را کنترل کند تا چهره‌ای شفاف و زیبا به شما دهد.

قدم سوم: به نواحی خشک صورت‌تان مرطوب کننده‌ی مناسب بزنید.

نواحی خشک صورت خود را با یک مرطوب کننده سبک بپوشانید تا پوست شما احساس طراوت و شادابی داشته باشد. پشنهاد می‌کنیم مرطوب‌کننده‌ای را انتخاب کنید که به لایه‌های پوستی شما نفو‌ذ کند و پوست‌تان را احیا کند؛ مثلا ویژگی‌های این مرطوب‌کننده این است که سبک و بر پایه آب باشد و پوست را تحریک نکند.

قدم چهارم: از اسکراب استفاده کنید.

از آن جایی که پوست مختلط دارای نواحی خشک و چرب می‌باشد باید حتما از اسکراب ملایم استفاده کنید و تنها قسمت‌های خشک صورت به منظور خون‌رسانی بیشتر و تحریک غدد سباسه برای تولید چربی باید ماساژ داده شود. این نوع اسکراب‌ها باعث از بین رفتن سلول‌های مرده و در نتیجه جلوگیری از ایجاد منافذ باز در پوست می‌شوند؛ پس استفاده از اسکراب را نادیده نگیرید و آن را در روتین پوستی خود قرار دهید. متخصصان زیبایی و پوست استفاده‌ی ۲ بار در هفته از اسکراب را توصیه می‌کنند.

قدم پنجم: رژیم غذایی خوبی داشته باشید.

تغذیه سالم و درست پاسخی برای هر مشکل پوستی است. یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی به شما کمک می‌کند تا از تمام مشکلات پوستی خود خلاص شوید و درخشش طبیعی را برای شما به ارمغان می‌آورد. تغذیه پوست از درون شروع می‌شود و از این رو یک رژیم غذایی سالم بهترین دوست پوست شما است.

پیشنهادات الااسکین برای پوست‌های مختلط

اسکراب آلفا هیدرکسی اسید اکلادو

این محصول لایه‌برداری عمیق است ولی از آن‌جایی در ترکیبات آن پوست گردو به کار رفته و بسیار ریز هستند، به هیچ عنوان پوست‌تان را تحریک نمی‌کنند. برای استفاده از این محصول کافیست پس از پاکسازی اولیه محصول را روی پوست صورت بزنید و بگذارید ۲ الی ۳ دقیقه استراحت کند و سپس بشورید.

بالم پاک کننده اکلادو

اگر اهل آرایش هستید این محصول را بسیار توصیه می‌کنیم. این پاک کننده حاوی مواد گیاهی طبیعی مانند روغن زیتون و روغن دانه‌ی آفتاب گردان می‌باشد که همراه با عطری دل پذیر، دارای خاصیت پاک کنندگی بالا با کمترین آسیب ممکن می‌باشد. این بالم بلافاصله روی پوست ذوب شده و حتی سنگین‌ترین آرایش را هم بدون آسیب یا خشک کردن پوست پاک می‌کند.

بار/پن جلبک تالگو

این پن با داشتن جلبک قهوه‌ای، علاوه بر شویندگی و آلودگی‌زدایی سطحی پوست، لایه شاخی و مرده و منافذ بسته پوست را لایه برداری ملایمی می‌کند. از ویژگی‌های بارز این محصول می‌توان به متعادل کننده چربی پوست، نرم کننده و رطوبت رسان پوست و خاصیت سم زدایی و پاکسازی پوست اشاره کرد.

جمع‌بندی…

همانطور که در بالا اشاره کردیم ممکن است شناخت پوست مختلط کمی سخت‌تر از انواع دیگر است. اگر در نوع پوست خود شک دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی‌ نوع پوست شما چیست را بخوانید. پیشنهاد می‌کنیم مشاوره‌ی رایگان الا اسکین را از دست ندهید. برای دریافت مشاوره‌ی رایگان کافیست به اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X