چه مشکلات پوستی در تابستان ممکن است به سراغ‌مان بیایند؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

چه مشکلات پوستی در تابستان ممکن است به سراغ‌مان بیایند؟

چه مشکلات پوستی در تابستان ممکن است به سراغ‌مان بیایند؟

تنها یک ماه به شروع فصل تابستان باقی مانده است. ممکن است مجبور باشیم با برخی مشکلات پوستی در تابستان سر کنیم؛ چراکه تغییرات آب‌وهوایی و افزایش دما روی سلامت پوست ما تاثیر می‌گذارند.

اما جای نگرانی نیست! می‌توانیم با رعایت برخی نکات از بروز آن‌ها پیشگیری و در صورت ابتلا، به درمان آن‌ها کمک کنیم.

حساسیت به آفتاب، یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی در تابستان

جالب است بدانید که پوست برخی افراد به آفتاب حساسیت نشان می‌دهد. در این مورد پس از قرار گرفتن زیر نور آفتاب، سیستم ایمنی بدن به اشتباه به ترکیبات پوست که در اثر تابش نور خورشید آسیب دیده‌اند، به عنوان جسم خارجی نگاه و به آن‌ها حمله می‌کند. برخی افراد در طول اولین روزهای آفتابی تابستان، در قسمت‌هایی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند، مثل صورت، گردن و گوش‌ها احساس خارش می‌کنند. علاوه بر این ممکن است برآمدگی‌های قرمز رنگ و پوسته شدن را تجربه کنند. توصیه می‌شود اگر به نور آفتاب حساسیت پوستی دارید حتما در طول تابستان از روش‌های محافظتی پوست استفاده کنید.

خشکی و تحریک‌پذیری پوست

نور خورشید، دمای زیاد و قرار گرفتن در محیط‌هایی مثل استخر ممکن است باعث خشکی و تحریک‌پذیری پوست شوند. سعی کنید تحت هر شرایطی از ضدآفتاب با SPF30 روی پوست صورت، گردن، دست‌ها و هر قسمت از بدن که در معرض آفتاب است، استفاده کنید. در حمام با آب داغ دوش نگیرید و از شوینده‌های ملایم استفاده کنید تا پوست‌تان خشک و ملتهب نشود. یک مرطوب‌کننده‌ی دست در کیف‌ دستی‌تان بگذارید تا در هر کجا بتوانید بعد از شستن دست‌ها از آن استفاده کنید. حتما بعد از بیرون آمدن از استخر با آب تمیز حمام کنید.

عفونت‌های ناشی از مانیکور و پدیکور

فصل تابستان، فصل مانیکور و پدیکور است. اما اگر در مکان مناسبی برای انجام آن‌ها اقدام نکنید ممکن است ناخن در معرض میکروب‌هایی که منجر به عفونت می‌شوند، قرار گیرد. سعی کنید اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از عفونت رعایت و از بهداشت محیط اطمینان حاصل کنید.

عفونت‌های باکتریایی، یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی در تابستان

دمای زیاد و گرمای تابستان باعث تعرق بیشتری نسبت به دیگر فصل‌ها می‌شود. شلوغی و ازدحام جمعیت در مکان‌ها مختلف می‌تواند باعث انتقال عفونت‌های باکتریایی بین افراد شود. بهتر است برای بهداشت بیشتر روزانه دوش بگیرید و از وسایل شخصی تمیز استفاده کنید. ما می‌توانیم با اقداماتی ساده از بروز چنین مشکلات پوستی در تابستان جلوگیری کنیم.

آفتاب‌سوختگی

آفتاب‌سوختگی یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی در تابستان است. ضدآفتاب نقش مهمی در پیشگیری از این عارضه ایفا می‌کند. فراموش نکنید که باید هر چند ساعت یک‌بار ضدآفتاب خود را تجدید کنید، در غیر این صورت سودی ندارد. سعی کنید از نشستن بیش از حد زیر نور خورشید خودداری کنید و تا حد امکان در سایه بمانید؛ به خصوص در ساعت‌های ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر.

برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی پیشنهاد ما به شما، ضدآفتاب اکلادو است. این محصول فاقد چربی و تسکین‌دهنده‌ی پوست است. با داشتن SPF50 از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر و نور خورشید محافظت می‌کند. بسیار سبک است، به سرعت جذب پوست می‌شود و هیچ حالت چسبناکی بر روی پوست باقی نمی‌گذارد.

آکنه، یک مورد از مشکلات پوستی در تابستان

ترکیب شدن عرق با باکتری‌ها و چربی پوست، می‌تواند باعث بسته شدن منافذ پوستی و بروز آکنه شود. حتما به صورت مداوم عرق جمع‌شده روی پوست خود را با دستمال یا حوله‌ای تمیز پاک کنید یا در صورت امکان پوست صورت را با آب و شوینده‌ی مناسب بشویید. لباس‌های خود را مرتب تعویض کنید و قبل از استفاده‌ی مجدد بشویید. شستن حوله، هدبند، شال و کلاه را از یاد نبرید.

برای شستن صورت می‌توانید از پاک‌کننده‌ی ملایم اکلادو استفاده کنید. این محصول آلودگی‌ها، چربی و عرق روی سطح پوست را کاملا پاکسازی و یک سد مرطوب روی سطح پوست ایجاد می‌کند. به هیچ‌وجه باعث کشیدگی و خشکی پوست نمی‌شود و برای انواع پوست، حتی پوست‌های حساس مناسب است.

فولیکولیت

موهای بدن از شکافی به نام فولیکول روی پوست رشد می‌کنند. فولیکولیت زمانی ایجاد می‌شود که فولیکول‌های مو آلوده شوند. در چنین شرایطی پوست خارش می‌گیرد. فولیکولیت یک نمونه از مشکلات پوستی در تابستان است که گرمی و رطوبت هوا آن را تشدید می‌کند. سعی کنید از لباس‌های نخی، آزاد و خنک استفاده کنید و مرتب آن‌ها را تعویض کنید. دوش گرفتن و شستن پوست هم باعث تمیز شدن فولیکول‌های مو می‌شود.

ملاسما و کک و مک

یکی از مشکلات پوستی در تابستان، بروز ملاسما و کک و مک است. ملاسما رنگ‌دانه‌ای به رنگ تیره و کک و مک، لکه‌های کوچکی به شکل و اندازه‌های مختلف‌اند. ملاسما و کک و مک در نواحی که به طور مستقیم در معرض نور خورشید باشند، ظاهر می‌شوند. برای پیشگیری از آن‌ها حتما از ضدآفتاب استفاده کنید و سعی کنید در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. کرم‌های درمانی هم برای از بین بردن این لکه‌ها موجود است که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

به این منظور کرم روشن‌کننده‌ی تالگو یک پیشنهاد بسیار خوب است. این کرم روشن‌کننده و ضد لک با محتویات گیاهی خود، علاوه بر درمان لکه‌های تیره و کک و مک، از بروز مجدد لکه‌ها نیز جلوگیری می‌کند. علاوه بر این خاصیت جوان‌کنندگی، نرم‌کنندگی و رطوبت‌رسانی عمیق به پوست‌های خشک و آسیب‌دیده را نیز دارد.

جمع‌بندی

همانطور که دیدید پیشگیری از تمامی این مشکلات پوستی در تابستان بسیار آسان است. با کمی رعایت بهداشت فردی و مراقبت‌های پوستی می‌توانیم از فصل تابستان و مزایای آن لذت ببریم.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده‌ی دیگر محصولات پوستی و مراقبتی به سایت الا اسکین مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی الا اسکین واردکننده‌ی کامل‌ترین و تخصصی‌ترین برندهای مراقبت پوستی مانند تالگو و اکلادو در کرمان و تهران است. شما می‌توانید با تیم پشتیبانی و متخصص الا اسکین تماس گرفته و از آن‌ها مشاوره بگیرید. در این صورت با توجه به نیازها و مشکلات پوستی احتمالی، بهترین انتخاب را خواهید داشت.

همچنین می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام ما، از مطالب کاربردی آن استفاده و از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X