هر آنچه که باید در مورد نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از مرطوب‌کننده بدانید! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

هر آنچه که باید در مورد نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از مرطوب‌کننده بدانید!

هر آنچه که باید در مورد نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از مرطوب‌کننده بدانید!

شاید با خود بگویید که «نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از مرطوب‌کننده» دیگر چه صیغه‌ایست؟ اصلا چه فرقی می‌کند مرطوب‌کننده بزنیم یا نه؟

فکر می‌کنم همه‌ی ما کم و بیش قبول داریم که باید به پوست‌مان رسیدگی کنیم و مراقب سلامتی آن باشیم. البته نیازی به شاخ غول شکستن نیست! گاهی اوقات کوچک‌ترین کارها مثل اطمینان از مرطوب بودن پوست در طول روز کافی‌ست. در ادامه در مورد نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از مرطوب‌کننده و هر آنچه که باید در مورد این مراقبت ضروری بدانید صحبت می‌کنیم.

مرطوب‌سازی از زمان‌های بسیار قدیم یکی از ضروریات مراقبت از پوست بوده است. اما از آن‌جایی که این روزها بازارها مملو از هزاران محصول مرطوب‌کننده است، سخت است انتخاب درستی داشته باشیم. به همین خاطر، ما به این فکر کردیم که یک راهنمای کلی برای شما آماده کنیم. پس خواندن این مطلب را از دست ندهید.

نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از مرطوب‌کننده

از مرطوب‌کننده باید پس از شست‌و‌شوی پوست استفاده کرد تا از خشک شدن آن جلوگیری کند. هدف این است که رطوبت را در پوست خود حبس کنید تا تحریک، خشک و پوسته پوسته نشود. بنابراین، راه ایده‌آل برای انجام این کار این است که بلافاصله پس از شستن صورت، زمانی که هنوز کمی مرطوب است، از مرطوب‌کننده‌ی خود استفاده کنید. این کار تاثیر مرطوب‌کننده‌ را هم افزایش می‌دهد؛ بدون نیاز به استفاده‌ی بیش از حد از محصول.

حالا به سراغ مراحل آسان نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از مرطوب‌کننده می‌رویم:

قدم اول: مقداری از مرطوب‌کننده‌ی خود را به اندازه‌ی یک نخود در مرکز کف دست‌تان بریزید و سپس آن را بین کف دستان‌تان گرم کنید.

قدم دوم: با حرکت ملایم دست، مرطوب‌کننده را به صورت دورانی روی گونه‌ها بزنید. گونه‌های شما معمولا خشک‌ترین قسمت صورت‌تان هستند که بیشتر به مرطوب کردن نیاز دارند. بنابراین خوب است که از آن جا شروع کنید.

قدم سوم: اکنون می‌توانید مرطوب‌کننده را روی ناحیه T، بینی، چانه و گوش خود بمالید. فقط به یاد داشته باشید که دستان خود را با ملایمت حرکت دهید.

قدم چهارم: در نهایت، گردن خود را فراموش نکنید و با ضربات ملایم به سمت بالا، مرطوب‌کننده را در این ناحیه نیز پخش کنید.

چرا مهم است که پوست خود را مرطوب کنیم؟

ما همیشه می‌شنویم که پوست‌‌مان نیاز به مرطوب‌کننده دارد؛ اما شاید دلیل  اصلی آن را ندانیم. خب، به این دلایل استفاده از مرطوب‌کننده اهمیت دارد:

احتمال بروز مشکلات پوستی را به حداقل می‌رساند

مرطوب کردن منظم احتمال بروز مشکلات پوستی را کاهش می‌دهد و تعادل را برای سلامت پوست حفظ می‌کند. اگر پوست شما بیش از حد خشک است، پس استفاده از مرطوب‌کننده باعث می‌شود که سفید و پوسته پوسته نشود. اگر پوستی چرب دارید، استفاده از مرطوب‌کننده‌ی مناسب به شما کمک می‌کند تا با مشکلاتی مانند جوش‌ و آکنه مواجه نشوید.

لک‌ها و علائم پیری را کاهش می‌دهد

مرطوب کردن منظم پوست می‌تواند به پوست شما درخشندگی ببخشد و بافت زبر و لکه‌های پوست را نیز یک‌دست کند. علاوه بر این، اگر به درستی آن را در روتین مراقبت از پوست روزانه‌ی خود وارد کنید، متوجه پوستی سفت، حجیم و سالم خواهید شد و چین و چروک و خطوط ریز روی آن کمتر می‌شود.

به جوان ماندن پوست کمک می‌کند

ما می‌دانیم که پوست‌مان سلول های مرده را به مرور زمان از بین می‌برد و این روند در اطراف صورت، گردن و قفسه‌ی سینه سریع‌تر است. این باعث می‌شود پوست اطراف این نواحی خشک شود. علاوه بر لایه برداری، مرطوب کردن روزانه به ترمیم و احیای پوست شما کمک می‌کند تا جوان و درخشان شود.

چگونه پوست خود را در طول شب مرطوب کنیم؟

آیا وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، پوست شما بیش از حد خشک و لکه‌دار است؟ اولین قدم خرید یک کرم شب عالی است. بهتر است کرم مورد نظر حاوی ویتامین C، کره مورومورو و کره‌ی شی باشد. همه‌ی این مواد به لطافت پوست شما کمک می‌کنند، بافت پوست را بهبود می‌بخشند و آن را صاف و درخشان می‌کنند. همچنین با رادیکال‌های آزاد مبارزه و از پوست شما در برابر پیری، آلودگی، آسیب نور خورشید و تیرگی محافظت می‌کنند.

اگرچه یک خواب مناسب و ذهن آرام همان چیزی‌ست که برای بیدار شدن از خواب و داشتن پوستی کاملا سالم و مرطوب به آن نیاز دارید، می‌توانید از روغن‌های صورت و ماسک‌های شبانه برای بهبود آبرسانی پوست و کمک بیشتر به سطح رطوبت آن استفاده کنید.

چگونه به طور طبیعی پوست خود را مرطوب کنیم؟

اگر به استفاده از مواد طبیعی برای بهبود پوست خود علاقه دارید، احتمالا خوشحال می‌شوید اگر بگویم که گزینه‌های زیادی پیش روی شماست. برای شروع، می‌توانید صورت خود را با ژل آلوئه ورا مرطوب کنید. این ژل‌ها برای پوست آبرسانی فوق‌العاده‌اند و دارای خواص ضد التهابی هستند که به تسکین پوست شما کمک می‌کنند.

حتی می‌توانید از شیر برای مرطوب کردن صورت خود استفاده کنید. فقط کافی‌ست آن را روی صورت‌تان پخش کنید، به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نگه دارید و بعد آن را با آب بشویید. کره شی و کره کاکائو یکی دیگر از گزینه‌های خوب و ارگانیک برای مرطوب کردن طبیعی صورت و پوست هستند. همچنین می‌توانید با مخلوط کردن خیار، موم پارافین مایع و روغن بادام، ترکیبی موثر درست کنید و هر شب آن را روی پوست‌تان بمالید تا نرم و لطیف شود.

نکاتی که هنگام انتخاب مرطوب‌کننده باید به آن‌ها توجه کرد

شما می‌توانید برای مرطوب کردن پوست و سالم‌سازی آن به لوسیون‌ها، کرم‌ها و سرم‌ها روی آورید. فقط باید ببینید داخل مرطوب‌کننده چه چیزی وجود دارد و بررسی کنید که آیا آن مواد مناسب نوع پوست شما هستند و مشکلات پوستی شما را برطرف می‌کنند یا نه. پیشنهاد می‌کنیم به دنبال مرطوب‌کننده‌هایی باشید که دارای ترکیباتی مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین، سرامیدها، SPF، ویتامین‌های C و E هستند.

همچنین، سعی کنید به دنبال مرطوب‌کننده‌هایی باشید که ضد حساسیت و غیر کومدون‌زا بودن آن‌ها در برچسب‌شان ذکر شده باشد. غیر کومدوژنیک به این معنی است که محصولات مراقبت از پوست، منافذ شما را مسدود نمی‌کنند. از طرف دیگر ضد حساسیت بودن آن‌ها نشان می‌دهد که مرطوب‌کننده کمتر احتمال دارد واکنش آلرژیکی روی پوست شما ایجاد کند. به طور کلی برای تست هر محصول جدیدی باید مراقب این موضوع باشیم.

سوالات متداول

۱) چه زمانی باید از مرطوب‌کننده استفاده کنم؟

زمان مناسب برای مرطوب کردن صورت درست پس از شست‌و‌شوی آن است. مطمئن شوید که بلافاصله پس از تمیز کردن صورت خود از مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید تا رطوبت در پوست حبس شود.

۲) آیا باید مرطوب‌کننده را بشویم؟

به هیچ‌وجه. هدف یک مرطوب‌کننده این است که پوست شما خشک نشود. با شستن آن همه‌ی زحماتش را به باد می‌دهید!

۳) چند بار در روز باید صورت خود را مرطوب کنم؟

معمولا توصیه می‌شود صورت خود را دو بار در روز مرطوب کنید. بنابراین می‌توانید یک بار صبح قبل از شروع روز و سپس شب، قبل از اینکه به رختخواب بروید، از آن استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

اگر به فکر سلامت پوست خود هستید، تحت هیچ شرایطی مرطوب‌کننده را از روتین پوستی خود حذف نکنید؛ فرقی نمی‌کند پوست شما خشک است یا چرب. علاوه بر این، حتما به نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از مرطوب‌کننده توجه کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به بخش مجله‌ی سایت الا اسکین، با مطالب و نکات کاربردی دیگری در زمینه‌ی مراقبت از پوست و مو آشنا شوید. همچنین توصیه می‌کنیم به پیج اینستاگرام ما هم سر بزنید و از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X