نحوه استفاده از تونر با توجه به نوع پوست - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

نحوه استفاده از تونر با توجه به نوع پوست

نحوه استفاده از تونر با توجه به نوع پوست

اگر در مورد نحوه استفاده از تونر پوست برای نوع خاص پوست خود مطمئن نیستید، تنها نیستید. تونر بخشی ضروری از هر روتین مراقبت از پوست است، اما انتخاب نوع مناسب تونر برای پوست بسیار مهم است. ادامه مطلب را از دست ندهید تا یاد بگیرید که چگونه از تونر پوست برای انواع پوست استفاده کنید:

همه‌ی پوست‌ها به تونر نیاز دارند!

برای پوست‌های چرب، تونر لازم است چرا که به کنترل تولید چربی و جلوگیری از جوش کمک کند. از طرف دیگر، پوست خشک نیاز به یک تونر دارد که به آبرسانی و تسکین آن کمک می کند. اما در مورد پوست مختلط چطور؟ باید بدانید که هر نوع پوستی که دارید به تونر نیاز دارد.

چگونه نوع پوست خود را تعیین کنیم؟

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه و چه زمانی از تونر پوست استفاده کنید، ابتدا باید نوع پوست خود را تعیین کنید. تعیین نوع پوست برای یافتن محصولات مراقبت از پوست مناسب از جمله تونر بسیار مهم است. برای تعیین نوع پوست صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید، یک ساعت صبر کنید، سپس احساس پوست خود را ارزیابی کنید.

  • اگر احساس سفت و خشکی می‌کنید، احتمالا پوست خشکی دارید.
  • اگر احساس می‌کنید چرب یا براق است، احتمالا پوستتان چرب است.
  • پوست مختلط دارای نواحی چرب در ناحیه T و خشکی در جاهای دیگر خواهد بود.

نکاتی در مورد نحوه استفاده از تونر با توجه به نوع پوست شما

مهم است که از تونر مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید و برای حداکثر فواید، از آن را به روش صحیح استفاده کنید. استفاده از تونر نامناسب یا استفاده نادرست از آن برای نوع پوست شما می‌تواند منجر به خشکی، سوزش و سایر مشکلات پوستی شود. در اینجا، ما نکاتی را در مورد نحوه استفاده از تونر با توجه به نوع پوست خود ارائه می‌دهیم تا بتوانید به راحتی پوستی سالم و درخشان داشته باشید:

۱) با پوست خود ملایم باشید!

تونر خود را روی یک پد پنبه‌ای بمالید تا به از بین بردن ناخالصی‌های باقی مانده کمک کند، این یک روش معمول استفاده از تونر پوست و شیر پاک‌کن است. اما اگر پوست شما خشک و کم آب است، می‌توانید به آرامی یک تونر را با انگشتان خود بزنید.

نحوه استفاده از تونر:

هنگام استفاده از یک تونر، به پوست خود ملایم باشید و آن را صاف پخش کنید. از مالش دادن یا کشیدن خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث تحریک و آسیب به پوست‌تان شوید.

تونر را با حرکات رو به بالا و بیرونی روی صورت و گردن خود بمالید تا منافذ پوستتان بسته ، پوستتان را آبرسانی شود، گردش خون را بهبود ببخشید تا رنگ چهره یکدست شود.

۲) پوست خود را هیدراته نگه دارید!

چگونه از تونر برای پوست خشک استفاده کنیم؟ به دنبال تونرهایی باشید که حاوی ترکیبات آبرسان هستند که می‌توانند به تسکین و مرطوب کردن پوست خشک کمک کنند. اگر پوستی خشک دارید حتما این نکته را در هنگام خرید در نظر بگیرید.

چگونه بهتر است استفاده کنیم؟

استفاده از تونر روی پوست مرطوب می‌تواند به افزایش خاصیت جذب و آبرسانی محصول کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم پس از تمیز کردن پوست خشک یا حساس خود، تونر را به آرامی با دستان خود روی صورت مرطوب بزنید.

۳) به صورت زیر تونر را روی پوست‌تان بکشید:

پد را به تونر آغشته کنید و سپس پنبه زدن را از مرکز صورتتان شروع کنید و به قسمت بیرون بکشید. در هنگام زدن توند که بر نواحی ظریف اطراف چشم‌ها و لب‌ها، برخورد نکند. در نهایت می‌توانید پنبه‌ی آغشته شده به تونر را بر گردنتان نیز بکشید. زیرا آلودگی ها و چربی‌های زیادی نیز در این ناحیه وجود دارد.

۴) صورت خود را مرطوب کنید:

پس از استفاده از تونر حتما از آبرسان و مرطوب‌کننده‌ی مناسب پوست‌تان استفاده کنید. یک تونر همیشه باید دومین مرحله از روتین پوستی شما باشد، به این معنی که آن را پس از پاکسازی روی صورت خود بمالید و سپس با مرطوب کننده پوست‌تان را مرطوب نگه دارید تا رطوبت پوست را حفظ کنید و پوست را نرم و لطیف نگه دارید.

دقت داشته باشید که ابتدا اجازه دهید تونر به صورت کامل جذب شود و سپس از آبرسان یا مرطوب‌کننده استفاده کنید.

۵) اعتدال را رعایت کنید:

یک نکته مهم در مورد تونر این است که در حالی که این محصول می‌تواند فواید زیادی داشته باشد، نباید در استفاده از آن زیاده روی کرد. استفاده از تونر بیش از حد نیاز پوست می‌تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد و باعث خشکی و سوزش شود.

بسته به نوع پوست و نگرانی‌هایتان، ممکن است نیازی به استفاده روزانه از تونر نباشد. مهم است که به پوست خود گوش دهید، نوع آن را در نظر بگیرید و در صورت نیاز، روال خود را تنظیم کنید.

سوالات متداول در مورد نحوه استفاده از تونر با توجه به نوع پوست شما

چگونه از تونر پاک کننده پوست درخت چای استفاده کنیم؟

تونر با روغن درخت چای دارای خواص آنتی باکتریال طبیعی است که به شفاف شدن و مات شدن انواع پوست‌های چرب یا مختلط کمک می‌کند. همچنین می‌تواند به کاهش ظاهر لکه‌ها و جوش‌ها کمک کند. از تونر درخت چای یک یا دو بار در روز پس از پاکسازی استفاده کنید تا پوست خود را شفاف و متعادل نگه دارید. برای آبرسانی و تغذیه پوست خود، مرطوب کننده مورد علاقه خود را دنبال کنید.

استفاده از تونر در شب چه فوایدی دارد؟

در شب، تونر کمک می‌کند تا هر گونه ناخالصی باقیمانده را از بین برده و پوست را برای بقیه روتین مراقبت از پوست شما آماده کند. استفاده از تونر قبل از خواب برای انواع پوست مناسب است. پس از پاکسازی، تونر را روی یک پد پنبه ای بمالید و روی صورت خود بکشید. قبل از استفاده از هر محصول دیگری اجازه دهید تا خشک شود.

جمع‌بندی…

همانطور که بارها گفتیم تونر یکی از مراحل روتین پوستی می‌باشد که همه افراد با توجه به نوع پوستی که دارند باید از آن استفاده کنند. امیدواریم این مطلب‌ برایتان مفید بوده باشد؛ اگر هر سوالی دارید می‌توانید به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X