پولیش کردن پوست چیست و چگونه عمل می‌کند؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

پولیش کردن پوست چیست و چگونه عمل می‌کند؟

پولیش کردن پوست چیست و چگونه عمل می‌کند؟

یکی از روش‌های غیر تهاجمی مراقبت از پوست، پولیش کردن پوست می‌باشد. این روش بدون سوزن، بدون مواد شیمیایی مضر است. فرمول ریز دانه از طریق یک دستگاه دستی روی صورت شما اعمال می‌شود. در اطراف ناحیه آسیب دیده مالیده می‌شود تا لایه سطحی آسیب دیده بالایی جدا شود و فضایی برای درم جدید و سالم ایجاد شود. به عبارتی دیگر این روش کمی از لایه‌برداری معمولی قوی‌تر است. در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با این روش آشنا شوید:

پولیش پوست چیست؟

این روش غیر تهاجمی اساسا نسخه سخت‌تر از لایه برداری معمولی‌ است که انجام می‌دهید. در این روش شما از شر سلول‌های مرده پوست خلاص می‌شوید و در عین حال پوست شما را با مواد مغذی مورد نیاز تغذیه می‌کند. پولیش کردن به صاف شدن بافت، کاهش علائم پیری زودرس مانند خطوط ریز و لک کمک می‌کند.

مزایای استفاده از پولیش پوست

۱) درمانی غیرتهاجمی

آیا می‌دانستید که کیت معمولی پولیش پوست فقط شامل یک دستگاه لایه بردار و مواد فعال است؟ بدون سوزن، بدون مواد شیمیایی مضر، فرمول ریز دانه از طریق یک دستگاه دستی روی صورت شما اعمال می‌شود. در اطراف ناحیه آسیب دیده مالیده می‌شود تا لایه سطحی آسیب دیده بالایی جدا شود و فضایی برای درم جدید و سالم ایجاد شود.

۲) مراقبت پس از آن آسان

در حالی که اکثر درمان‌ها پوست شما را به نیروهای خارجی بسیار حساس می‌کنند، درمان پولیش پوست نسبتا آسان‌تر است. ابتدایی‌ترین مرحله در مراقبت‌های بعد از آن این است که پوست خود را لمس نکنید، بله همین است. برای تسریع روند بهبودی، از قرار دادن هر نوع کرم یا آرایشی روی صورت خود به مدت چند روز خودداری کنید. اگر بیرون می‌روید با کرم ضد آفتاب خود سخاوتمند باشید و به خوبی به همه‌ی جای پوست‌تان بزنید. مراقب باشید که حداقل در دو روز اول عرق نکنید. به نوشیدن مقدار زیادی آب فراموش نکنید تا پوست خود را هیدراته نگه دارید.

۳) نتایج فوری

چه در خانه با کیت میکرودرم ابریژن و چه در سالن، پولیش پوست را انجام دهید، این درمان نتایج قابل مشاهده فوری به شما می‌دهد و در عین حال نتایج طولانی‌تری را نیز به دنبال دارد. اگر پوست شما کمی خشک یا کدر به نظر می‌رسد، بلافاصله می‌توانید درخشش را مشاهده کنید. به معنای واقعی کلمه، به صورت شما درخشندگی می‌بخشد زیرا پوست جدید، بدون لک و شفاف است. فرمولی که اکثر درمان‌های پولیش استفاده می‌کنند خواص مرطوب‌کنندگی و آبرسانی دارد که آن را تغذیه و پوست را نرم می‌کند.

۴) دردناک نیست

آیا تا به حال از لایه برداری‌های شیمیایی که اولین لایه پوست شما را کاملا جدا می‌کند، ترسیدید؟ یا سوزن‌ها و لیزرها شما را از انجام هر گونه فیشال باز می‌دارند؟ خوب، شما خوش شانس هستید زیرا پولیش درست مانند لایه برداری در خانه است. به آرامی روی پاک کردن سلول‌های مرده پوست اثر می‌گذارد. اگر می‌توانید کمی سوزن سوزن شدن را تحمل کنید، می‌توانید از لایه‌برداری شیمیایی بی‌خطر نیز استفاده کنید که سپس لایه بالایی پوست شما را جدا می‌کند.

۵) هزینه‌‌ی مقرون به صرفه

صادقانه خواهیم گفت، قیمت‌های مناسب به وزن کیف پول شما بستگی دارد. اما به طور کلی، پرداخت هزینه نسبتا کمتری دارد. این بستگی به شدت درمان، نگرانی‌های پوست شما و میزان وسیعی از ناحیه‌ای که می‌خواهید پولیش کنید، دارد. هر چه پوست شما اسکارهای عمیق آکنه و جوش‌های پوستی بافت بیشتری داشته باشد، تلاش بیشتری برای صیقل دادن آن به کار می‌رود و باعث می‌شود کمی گران‌تر شود.

پولیش پوست چگونه به پوست کمک می‌کند؟

۱) علائم پیری زودرس را کاهش می‌دهد!

درمان پولیش پوست می‌تواند به راحتی از علائم پیری زودرس جلوگیری کند. از آن جایی که بالاترین لایه پوست شما را از بین می‌برد، لکه‌های پیری، خطوط ریز و دیگر انواع لک را نیز از بین می‌برد. موادی که به جای آن استفاده می‌شود پوست را سفت و آن را مرطوب می‌کند تا آن را کشیده، انعطاف پذیر و جوان‌تر نشان دهد.

۲) آکنه را درمان می‌کند!

هنگامی که آکنه فعال دارید، انجام هر نوع عمل صورت ممکن است سخت باشد، زیرا ممکن است پوست شما حساس باشد. با این حال، پولیش پوست به آرام کردن آکنه‌های تازه شکل گرفته یا پاک کردن آنها در آخرین مرحله آزاردهنده که به جای زخم ختم می‌شود، کمک می‌کند. ناگفته نماند که پولیش منافذ باز شما را به خوبی پاک و شما را از شر باکتری‌های مولد آکنه است خلاص می‌کند.

۳)‌ رنگ پوست را یکدست و بافت خشن را صاف می‌کند!

اولین جلسه می‌تواند به راحتی لکه‌های خفیف و جای زخم‌های خفیف را از بین ببرد. اما اگر لکه‌های تیره دارید، آکنه‌های کیستیک زیادی را تجربه می‌کنید، حتی پس از، از بین رفتن آکنه می‌تواند منجر به ایجاد بافت خشن شود. اما با پولیش، لایه رویی پوست به نام لایه بافت‌دار و ناهموار را از بین می‌برد. در ازای آن چیزی که به دست می‌آورید یک لایه صاف، صیقلی و بی‌عیب و نقص عاری از لکه‌ها، اسکارها و … می‌باشد.

۴)‌ پوست خشک را آبرسانی و سد چربی را ترمیم می‌کند!

در این روش لایه بردار مورد استفاده سرشار از مواد مغذی ضروری مانند اسید هیالورونیک، ویتامین E، اسید گلیکولیک یا اسید میوه است. بنابراین، هنگامی که آن‌ها به زیر لایه سطحی می‌رسند، به ترمیم هر گونه آسیب جزئی که ممکن است رخ داده باشد کمک می‌کنند. این شامل آبرسانی به پوست خشک و مرطوب کردن آن است. همچنین به افزایش توانایی طبیعی پوست برای بستن رطوبت و تقویت سد چربی کمک می‌کند.

۵) لایه برداری عمیق می‌کند!

در حالی که این قابل درک است، پولیش نتایج کمی بهتر از لایه برداری معمول به شما می‌دهد زیرا از نیروهای خارجی برای لایه برداری عمیق پوست شما استفاده می‌کند. بنابراین، لازم نیست نگران لکه‌های از دست رفته یا جوش‌های سرسیاه عمیق باشید زیرا پولیش می‌تواند از آن مراقبت کند. همچنین گردش خون و جریان اکسیژن صورت شما را تقویت و سلول‌های سالم پوست را بازسازی می‌کند.

سوالاتی که ممکن است برایتان پیش آید:

۱) چند وقت یکبار پولیش پوست انجام دهیم؟

از آن جایی که برخی از لک‌ها، جای زخم یا چین و چروک ممکن است عمیق باشند، ممکن است تا هفت یا هشت جلسه طول بکشد تا پوست واقعا شفاف شود. اما باید حداقل یک ماه قبل از هر جلسه اجازه دهید پوستتان نفس بکشد و بهبود یابد. برای درمان‌های خانگی می‌توانید هفته‌ای یک بار و به مدت هفت تا هشت جلسه لایه برداری کنید.

۲) پولیش پوست چه عوارضی دارد؟

از آن جایی که این روش بالاترین لایه پوست را جدا می‌کند، لایه جدید تازه زیر آن نرم و حساس است. بنابراین، ممکن است قرمزی خفیف، سوزن سوزن شدن یا حتی خارش وجود داشته باشد. اگر پوست شما به طور طبیعی حساس است، ممکن است برای چند روز کمی ورم داشته باشید. در مورد لایه برداری واقعی پوست، اگر ناحیه وسیعی درمان شود، می تواند تا پنج روز ادامه یابد.

۳) انواع پولیش پوست چیست؟

روش‌های مختلفی وجود دارد که همگی نتایج متفاوتی را به همراه دارند. به عنوان مثال میکرودرم ابریژن کریستال که لایه رویی را خراش می‌دهد. میکرودرم ابریژن الماس دارای دستگاهی با نوک الماسی است که برای پوست‌های حساس مانند دور چشم استفاده می‌شود.

جمع‌بندی…

در این مقاله یکی از روش‌های غیرتهاجمی درمان پوست یعنی پولیش کردن کاملا معرفی کردیم و فواید آن را گفتیم. اگر هم نیاز به مشاوره‌ داشتید کافیست به اینستاگرام ما یا یکی از راه‌های ارتباطی ما مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X