چرا استفاده از صابون برای پوست توصیه نمی‌شود؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

چرا استفاده از صابون برای پوست توصیه نمی‌شود؟

استفاده از صابون

این طور به نظر می‌رسد که استفاده از صابون یک روش ساده و موثر برای پاکسازی پوست باشد، اما این کار اغلب توسط متخصصین پوست منع می‌شود. دلیل این توصیه، تاثیرات منفی صابون‌های معمولی بر روی سلامت و زیبایی پوست است. صابون‌های رایج می‌توانند باعث خشکی، تحریک و عدم تعادل pH طبیعی پوست شوند، که نتیجه آن مشکلات پوستی مانند قرمزی، حساسیت و آکنه است. در این مقاله به بررسی دلایلی می‌پردازیم که چرا متخصصین پوست شستن صورت با صابون را توصیه نمی‌کنند و چه جایگزین‌هایی برای حفظ سلامت پوست وجود دارد.

دلایل منع استفاده از صابون

پوست اسیدی است و صابون قلیایی

سد طبیعی پوست ما اسیدی است و تعادل pH آن به طور کلی بین ۴ تا ۶.۵ است؛ حتی زمانی که پوست واقعا چرب باشد. از طرفی صابون‌ها قلیایی هستند و استفاده از آن‌ها تعادل pH و پوشش اسیدی آن را به هم می‌زنند و وضعیت پوست شما را بدتر می‌کنند. بنابراین، بهتر است از استفاده از صابون روی صورت خودداری کنید.

استفاده از صابون پوست شما را خشک می‌کند

صابون روغن‌های طبیعی پوست را از بین می‌برد و آن را سفت و خشک می‌کند. حتی اگر پوست بسیار چربی هم داشته باشید، باز هم مضر است. شما باید از شوینده صورت مناسب با نوع پوست‌تان استفاده کنید. یک شوینده‌ی خوب روغن و کثیفی‌ها را از سطح پوست پاک می‌کند، بدون اینکه تعادل pH پوست را مختل کند.

استفاده از صابون می‌تواند به پوست آسیب برساند

مواد شیمیایی خشن مورد استفاده در صابون‌ها ممکن است پوست شما را تمیز کنند، اما از آن محافظت نمی‌کنند. پوست صورت شما بسیار ظریف‌تر از پوست نواحی دیگر است. استفاده منظم از صابون روی پوست می‌تواند ظاهری کدر و چروکیده به آن ببخشد.

پیشنهاد الا اسکین به شما

پاک‌کننده ملایم اکلادو mild cleanser

این پاک‌کننده با پوست مهربان است و با ملایمت آلودگی‌ها و ناخالصی‌های موجود در منافظ پوست را تمیز و یک سد مرطوب روی سطح پوست ایجاد می‌کند. پوست را حساس نمی‌کند و باعث ایجاد حس کشیدگی روی پوست نمی‌شود. برای همه‌ی انواع پوست و حتی پوست‌های حساس مناسب است.

فوم شست‌و‌شو پوست چرب اکلادو

این فوم شست‌وشو سبوم‌ اضافی، آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست چرب را به خوبی از بین می‌برد و در عین حال پوست را تسکین و التهابات آن را کاهش می‌دهد. استفاده‌ی منظم از این محصول به درمان آکنه هم کمک می‌کند.

سخن پایانی

سعی کنید از صابون‌ها دوری کنید و روی یک شوینده مناسب و ملایم برای پوست‌تان سرمایه‌گذاری کنید. بعد از گذشت مدتی، نتیجه‌ی مثبت این کار را روی سلامت و زیبایی پوست صورت‌تان مشاهده می‌کنید. فراموش نکنید که می‌توانید از طریق سایت و پیج اینستاگرام الا اسکین با ما در ارتباط باشید و از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X