مزایای چغندر برای پوست + چگونگی استفاده - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

مزایای چغندر برای پوست + چگونگی استفاده

مزایای چغندر برای پوست + چگونگی استفاده

چغندر برای پوست فواید زیادی دارد و سرشار از آهن و ویتامین است. از نظر زیبایی، آنتی‌اکسیدان بالایی دارد که آن را به یک ماده عالی ضد پیری تبدیل می‌کند. همچنین به کاهش لک‌ها کمک می‌کند و به پوست درخشندگی فوق‌العاده‌ای می‌بخشد.

به غیر از مزایای آن برای پوست، یک سری مزایای کلی و بسیار مهم نیز برای بدن دارد. برای مثال به علت داشتن مقادیر کافی آهن، کم‌خونی را درمان می‌کند. وزن اضافی را کاهش می‌دهد و چربی انباشته‌شده در بدن را حل می‌کند. همچنین خطر حمله قلبی و سرطان را نیز کاهش می‌دهد. شگفت‌انگیز نیست؟

در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا ببینید چغندر چگونه به پوست‌تان کمک می‌کند و بیشتر با فواید این گیاه آشنا شوید.

چغندر برای پوست: اصول اولیه

هیچ‌کس منکر این نمی‌شود که خواهان چهره‌ای نرم و بدون لک است. اما مشکل این است که چگونه باید به آن دست پیدا کنیم؟ این روزها که در خانه به صفحه نمایش‌ها چسبیده‌ایم و در خارج از خانه هم در معرض آلاینده‌ها هستیم، داشتن پوستی بی‌عیب و نقص تبدیل به یک مشکل می‌شود. مهم نیست چقدر از انواع و اقسام سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنیم، باز هم یک جای کار می‌لنگد.

اما، اگر به شما بگوییم که راز پوست درخشان و شفاف در آشپزخانه‌تان نهفته است، چه؟ بله، ماده‌ای وجود دارد که شاید به آن توجه نکرده باشید، اما مرتبا آن را به سالاد و سوپ خود اضافه می‌کنید. ما در مورد چغندر صحبت می‌کنیم! به لطف فواید چغندر برای پوست، می‌توان با هر نگرانی که در بالا ذکر کردیم، مقابله کرد. بنابراین بدون تاخیر بیشتر، بیایید با چرایی و چگونگی استفاده از چغندر برای پوست خود شروع کنیم تا پوستی سالم و بدون لک داشته باشیم.

فواید چغندر برای پوست

به داشتن پوستی صاف کمک می‌کند

یکی از فواید چغندر برای پوست، کاهش رنگدانه‌ها و لک‌ها به لطف ویتامین C موجود در آن است. همچنین به یک‌دست شدن رنگ پوست کمک می‌کند، پوست را مرطوب نگه می‌دارد و آن را نرم و لطیف می‌کند.

یک عدد چغندر را با دو قاشق کشک ترکیب کنید. می‌توانید روغن بادام را نیز به این مخلوط اضافه کنید. این خمیر را روی صورت یا بدن خود بمالید و ماساژ دهید. آن را به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه نگه دارید و با آب بشویید.

از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند

چغندر سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به دلیل خواص ضد پیری آن شناخته شده است. این ماده‌ی شگفت‌انگیز از ظاهر شدن خطوط ریز و سایر علائم اولیه پیری جلوگیری می‌کند. حاوی لیکوپن است که خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد و از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند.

فقط مقداری چغندر را باهم له کنید و چند قطره عسل به آن اضافه کنید. این ترکیب را حداقل یک یا دو بار در هفته روی صورت خود بمالید. این کار باعث کشیده‌شدن پوست می‌شود و به آن درخشندگی طبیعی و سالمی می‌بخشد.

با آکنه مبارزه می‌کند

اگر پوست چرب دارید، آب چغندر برای شما بسیار مفید است. آب چغندر را مخلوط با آب خیار بنوشید تا پوست‌تان به شدت بهبود یابد. چغندر سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی‌ست که پوست شما را تقویت می‌کند. حتی می‌توانید آن را با کشک مخلوط کرده و روی پوست‌تان بمالید. این معجون برای مقابله با سرسخت‌ترین آکنه‌ها نیز عالی‌ است.

لب‌ها را روشن می‌کند

از فواید چغندر برای پوست، همچنین می‌توان به روشن کردن لب‌های تیره اشاره کرد. اگر لب‌های تیره و رنگ‌دانه‌ای دارید، از چغندر کمک بگیرید. می‌توانید شب‌ها آب چغندر را روی لب‌ها بمالید و بعد از چند روز تفاوت را متوجه شوید. در مجموع، این یک راه عالی برای کمک به یکنواخت کردن رنگ لب‌های رنگدانه‌شده است.

باعث درخشش پوست می‌شود

آب چغندر یک عامل سم‌زدایی عالی است. اگر هر روز آن را بنوشید، بدن از درون پاک و تمام سموم بدن دفع می‌شوند. در نتیجه به شما پوستی سالم و درخشان را هدیه می‌دهد. استفاده‌ی موضعی از آب چغندر بر روی پوست، همچنین باعث لایه‌برداری و دفع سلول‌های مرده پوست می‌شود. چغندر برای پوست، چه خورده شود یا استفاده، ترفندی‌ست که همیشه به شما کمک می‌کند.

پوست خشک را آبرسانی می‌کند

اگر از خشکی پوست رنج می‌برید، باز هم چغندر به کمک شما می‌آید. پوست خشک و پوسته پوسته باعث خارش و قرمزی می‌شود. اگر بدتر شود، می‌تواند مشکلات پوستی متعددی ایجاد کند و ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک پوست نیز داشته باشد. در عوض چغندر را برای درمان پوست‌های خشک و کدر امتحان کنید.

می‌توانید یک قاشق چای‌خوری شیر، چند قطره روغن بادام و دو قاشق چای‌خوری آب چغندر را مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه به صورت خود بزنید. آن را بشویید تا در عرض چند هفته پوستی نرم و لطیف داشته باشید.

حلقه‌های تیره زیر چشم را روشن می‌کند

چغندر سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی‌ست که برای احیای ناحیه زیر چشم و کاهش سیاهی دور چشم شناخته شده‌اند. چند قطره روغن بادام را به آب چغندر اضافه کنید و زیر چشم خود را چند دقیقه ماساژ دهید. سپس آن را با آب سرد بشویید.

مزایای چغندر برای پوست + چگونگی استفاده
مزایای چغندر برای پوست + چگونگی استفاده

نحوه استفاده از چغندر برای مراقبت از پوست

چغندر برای پوست: برای روشن کردن پوست

اگر پیگمانتاسیون دارید و می‌خواهید آن را صاف و یک‌دست کنید، این ترکیب را از دست ندهید. این پیشنهاد شامل پوست پرتقال است که به دلیل داشتن ویتامین C، یک عامل روشن‌کننده عالی برای پوست می‌باشد.

  • دو قاشق چای‌خوری پوست پرتقال و یک قاشق چای‌خوری آب چغندر را بردارید و این دو را باهم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید.
  • آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید بماند تا خشک شود.
  • سپس با استفاده از پاک‌کننده‌ی مناسب پوست‌تان آن را بشویید.

چغندر برای پوست: برای کاهش برنزه

چغندر همراه با خامه‌ی ترش می‌تواند برای کاهش برنزه‌ پوست معجزه کند. این دستورالعمل می‌تواند به شما کمک کند:

  • یک قاشق چای‌خوری آب چغندر و یک قاشق غذاخوری خامه ترش را باهم مخلوط کنید تا یک ماسک صورت به دست بیاورید.
  • اجازه دهید حدود ۲۵-۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با پاک‌کننده‌ای ملایم بشویید.

چغندر برای پوست: برای صاف و نرم کردن

شما لایق پوستی صاف و یک‌دست هستید. اجازه ندهید یک روز بد یا استرس آن را از شما دور کند. این ترکیب یک دستورالعمل مطمئن برای صاف و نرم کردن پوست شماست.

  • سه قاشق غذاخوری ماست و چهار قاشق چای‌خوری آب چغندر را با هم مخلوط کنید.
  • آن را روی تمام صورت و گردن خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند.
  • سپس آن را با آب بشویید.

سوالات متداول در مورد مراقبت از پوست با چغندر

آیا می‌توانید آب چغندر را بنوشید؟

بله، می‌توانید آب چغندر را به صورت روزانه بنوشید. سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین است و به شفافیت پوست کمک می‌کند. همچنین باعث رشد مو و سلامت کلی می‌شود.

چه مواد مغذی حیاتی در چغندر برای پوست وجود دارند؟

چغندر سرشار از پتاسیم، آهن، ویتامین C و منیزیم است. همه‌ی این‌ موارد برای پوست عالی هستند. چه به صورت آب‌میوه مصرف شود و یا موضعی، فواید خود را دارد.

آیا می‌توانیم روزانه چغندر را روی صورت بمالیم؟

بله، استفاده‌ی روزانه از آن عوارض جانبی ندارد. در واقع، به برخی از مشکلات پوستی مانند آکنه، هایپرپیگمانتاسیون و موارد مشابه کمک می‌کند.

جمع‌بندی

همانطور که دیدید چغندر پوست صورت را صاف و یک‌دست می‌کند، از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند، باعث روشن شدن لب‌ها می‌شود، با جوش و آکنه مبارزه می‌کند، باعث درخشش پوست می‌شود، پوست خشک را آبرسانی می‌کند و حتی حلقه‌های تیره زیر چشم را روشن می‌کند.

پس از فواید چغندر برای پوست بهره ببرید و چهره‌ای شفاف و درخشان داشته باشید. اگر طعم آب چغندر را دوست ندارید، می‌توانید به راحتی به ترکیبات گفته‌شده در بالا مراجعه کرده و آن‌ها را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید. این گیاه ارزان‌قیمت شاید در ظاهر بی‌اهمیت جلوه کند، اما فواید بیشماری دارد و به سلامت کلی بدن کمک شایانی می‌کند. پس پیشنهاد می‌کنیم آن را در رژیم غذایی روزانه‌ی خود قرار دهید.

با فروشگاه اینترنتی الا اسکین آشنایی دارید؟

الا اسکین با بیش از ۱۰ سال سابقه، واردکننده‌ی محصولات پوستی اورجینال و معتبر جهانی است. با مراجعه به بخش محصولات سایت، انواع محصولات پوستی و مراقبت از پوست مانند شوینده، تونر، آبرسان، مرطوب‌کننده، لایه‌بردار، ماسک‌های ورقه‌ای، کرم دور چشم و … در اختیار شما قرار می‌گیرند. تمامی این محصولات از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و پس از سفارش، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست شما می‌رسند.

همچنین می‌توانید از طریق سایت یا پیج اینستاگرام با تیم پشتیبان و متخصص الا اسکین در ارتباط باشید و سوالات و مشکلات پوست خود را با ما در میان بگذارید. مشاورین ما شما را به بهترین شکل راهنمایی می‌کنند تا خریدی بسیار خوب و رضایت‌بخش داشته باشید.

الا اسکین همواره در تلاش است تا با ارتقای خدمات و ارائه‌ی بهترین محصولات مراقبتی و درمانی، پوستی سالم و شفاف را برای شما همراهان گرامی فراهم آورد.

تگ ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X