چگونه از پاهای خود مراقبت کنیم؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

چگونه از پاهای خود مراقبت کنیم؟

چگونه از پاهای خود مراقبت کنیم؟

ما همیشه آنقدر روی مراقبت از پوست و مو تمرکز کرده‌ایم که به سایر قسمت‌های بدن خود توجه نمی‌کنیم. یکی از قسمت‌های بدن که توجه کمی به آن‌ها داریم پاهایمان هستند. پاهای ما وزن کل بدن ما را طول روز تحمل می‌کنند؛ فرق نمی‌کند چه ایستاده باشیم و چه در حال حرکت! یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که افراد با آن مواجه هستند خشکی و ترک پاشنه پا است. این مشکل ممکن است برای افراد در هر سنی اتفاق بیفتد.

اگر ترک پا را درمان نکنید در دراز مدت بدتر شده و باعث مشکلات بیشتری می‌شود. برخی از علائم ترک پاشنه شامل خشکی شدید، ضخیم شدن لایه پوست در اطراف ناحیه پاشنه پا، خارش یا پوستی قرمز و ملتهب است. هنگامی که در اطراف راه می‌روید، ممکن است احساس ناراحتی نیز داشته باشید. در ادامه‌ی این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با این مشکل آشنا شوید:

چه چیزی باعث ترک پاشنه پا می‌شود؟

ترک‌ پاشنه‌ها نتیجه عوامل مختلفی است که به صورت روزانه رخ می‌دهد؛ مانند راه رفتن روی زمین با پای برهنه، کفش‌های پاشنه بلند نامناسب یا کفش‌های تنگ نیز می‌توانند باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست اطراف پا شوند.

عوامل دیگر عبارتند از: ایستادن به مدت طولانی روی پاها، عدم رطوبت رسانی به پاها که منجر به کم آبی و خشکی بیش از حد پوست می‌شود یا دوش گرفتن با آب گرم. همچنین پیری و چند بیماری مانند دیابت، اگزما، پسوریازیس یا کمبود روی وجود دارد که می‌تواند منجر به ترک پاشنه پا شود.

درمان‌های خانگی برای مراقبت از پا

نکته خوب این است که درمان‌های ترک پاشنه پا بسیار زیاد و آسان هستند. اگر شما یا کسی که می‌شناسید با پوسته پوسته شدن و ترک خوردگی پاشنه پا مواجه است، موارد زیر بسیار عملکرد خوبی دارند:

۱) از مرطوب کننده ضخیم استفاده کنید!

اگر می‌خواهید ترک پا را درمان یا از به وجود آمدن آن جلوگیری کنید، با یک مرطوب‌کننده غنی و غلیظ دوست شوید و هر روز دو بار از آن استفاده کنید. ترکیبات موجود در مرطوب کننده کمک می‌کند تا شکافی که پوست در آن پوسته پوسته می‌شود را ببندد، رطوبت را در نواحی خشک پا حفظ کرده و در نهایت پاشنه‌ها صاف و مرطوب شوند.

ممکن است هنگام انتخاب مرطوب‌کننده کمی گیج شوید؛ بنابراین مطمئن شوید که فرمولی را انتخاب کنید که ترکیبی از عناصر مرطوب کننده مانند گلیسیرین، آلوئه ورا و اسید هیالورونیک، همراه با مواد انسدادی مانند سرامید، کره و پترولاتوم داشته باشد. از آن جایی که پاشنه‌ها در این مرحله بیش از حد خشک و ترک خورده هستند، مرطوب‌کننده‌ای که انتخاب می‌کنید باید پوست را آبرسانی کند و برای ساعت‌های طولانی‌تری پوست شما را مرطوب نگه دارید.

۲) برای مراقبت از پاهایتان ژله نفتی یا وازلین بزنید!

یکی از آسان‌ترین محصولات مراقبت از پوست تا به امروز، ژل نفتی است که اغلب در هر خانه به شکل وازلین یافت می‌شود. این محصول به خاطر فوایدی که دارد بسیار محبوب است؛ می‌توانید از وازلین نه تنها برای پاشنه‌های ترک خورده خود، بلکه برای پینه‌های ضخیم و خشن روی پوست نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

این ماده به خودی خود یک ماده عالی برای تشکیل یک لایه محافظ طولانی مدت بر روی پوست و جلوگیری از از دست دادن رطوبت است، بنابراین احتمال خشک شدن پاشنه های شما کمتر خواهد بود. می‌توانید وازلین را همان‌طور که هست روی پاشنه‌های ترک خورده بمالید یا آن را با یک مرطوب‌کننده یا لوسیون برای درمان سنگین‌تر پاشنه‌هایتان بپوشانید.

۳) استفاده از بالم پاشنه برای مراقبت از پا!

وقتی در مورد درمان‌های احتمالی ترک پاشنه  و مراقبت از پا صحبت می‌کنیم، نباید بالم پاشنه را فراموش کنیم. پماد مخصوص پاهای خشک و پوسته پوسته، بالم پاشنه معمولا ترکیبی از موادی است که پوست مرده را مرطوب و همچنین لایه برداری می‌کند، از جمله روغن‌های ضروری، گلیسیرین، اوره، AHAها (اسیدهای آلفا هیدروکسی)، اسید سالیسیلیک و ویتامین E.

استفاده منظم از آن به خلاص شدن از شر پینه‌های ضخیم کمک می‌کند، ترک‌ها را پر، بافت پوست را نرم و یکدست، علاوه بر رفع عارضه پوست، از ظاهر شدن مجدد ترک‌ها روی پاشنه‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

۴) از روغن نارگیل استفاده کنید!

در فهرست مواد چند منظوره مراقبت از پوست، روغن نارگیل احتمالا در رتبه سه قرار دارد. روغن نارگیل یک درمان عالی برای ترک پاشنه پا است زیرا فورا خشکی بیش از حد پوست شما را مرطوب، لایه پینه را صاف و خلاص شدن از شر آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. به علاوه، اگر پاشنه‌های ترک خورده شما ملتهب هستند یا دارای بریدگی‌هایی هستند که خونریزی دارند، خواص ضد التهابی و ضد میکروبی روغن نارگیل به آرام کردن آن کمک می‌کند.

۵) از عسل استفاده کنید!

شاید بدانید که عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که رطوبت را از محیط جذب می‌کند و آن را به پوست می‌بندد. نه تنها این، عسل همچنین سطح رطوبت پوست را برای مدت طولانی حفظ و از خشکی یا ترک خوردن پوست جلوگیری می‌کند. همچنین دارای خواص ضدعفونی‌کننده و ضد باکتریایی است که به درمان زخم‌ها کمک می‌کند. در مورد پاشنه‌های ترک خورده عسل را می‌توانید با آب گرم مخلوط کنید و پاشنه‌ی پای خود را التیام دهید.

۶) شی باتر را برای مراقبت از پا فراموش نکنید!

یکی دیگر از مواد معجزه آسا که به عنوان یک ابر غذای مراقبت از پوست در نظر گرفته می‌شود، شی باتر است. برای التیام ترک پاشنه پا و همچنین جلوگیری از بروز مجدد آن، هر روز از کره شی و کرم‌های تزریق شده با شی باتر بر روی ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.

نه تنها آبرسانی و مرطوب کننده است، بلکه خارش را نیز تسکین می‌دهد و به افزایش تولید کلاژن پوست و بهبود بافت پوست معروف است. سرشار از اسیدهای چرب، ویتامین‌های A و E، اسیدهای اولئیک و پالمیتیک است که به خوبی در نواحی ترک‌ خورده پا جذب می‌شود تا آن را تغذیه و صاف کند.

۷) از سنگ پا استفاده کنید!

در مورد پاشنه‌های ترک خورده، علاوه بر استفاده منظم از مرطوب کننده‌ها، باید از سنگ پا نیز برای از بین بردن پوست ضخیم و مرده استفاده کنید. چنین محصولی به راحتی در فروشگاه‌های پزشکی و فروشگاه‌های زیبایی در دسترس است. از این محصول هر روز استفاده نکنید و هنگام لایه‌برداری پینه‌های خود با سنگ پا ملایم باشید زیرا می‌تواند باعث ساییدگی شدید شود و در نهایت التهاب در ترک‌های شما شود. پس از صاف کردن، از یک لوسیون آبرسان بر روی پاهای خود استفاده کنید تا رطوبت و نرمی را بازیابی کنید

خیساندن پاها برای درمان خشکی پا و پاشنه‌های ترک خورده با بازگرداندن آبرسانی و نرمی به پوست بسیار خوب عمل می‌کند. فراموش نکنید، استفاده از آن‌ها به شدت سبب آرامش می‌شوند و درد پا را نیز تسکین می‌دهند. می‌توانید هفته‌ای دو بار از سنگ پاها استفاده کنید.

۸) استفاده از موم پارافین برای مراقبت از پا!

موم پارافین به عنوان یکی از قوی‌ترین و عمیق‌ترین درمان‌ها برای ترک پاشنه پا می‌باشد. یک نرم کننده طبیعی‌ست که عملکرد خوبی دارد و پوست خشک و پوسته پوسته شده را درمان می‌کند تا آن را نرم‌تر، مرطوب‌تر و بهتر از هر گونه آسیب بیشتر محافظت کند. اساسا، پارافین به گرم شدن پوست، باز کردن منافذ پوست کمک می‌کند و به مومیایی‌ها یا کرم های موضعی اجازه می‌دهد تا بهتر جذب ترک‌های روی پوست شوند و آن‌ها را ببندند.

جمع‌بندی…

مراقبت از پا را فراموش نکنید! همانطور که گفتیم پاها یکی از مهم‌ترین اعضای بدن ما می‌باشند که چندان توجهی به آن‌ها نمی‌شود. اگر شما هم در دسته‌ی افرادی هستید که از عارضه‌ی ترک پا، خشکی، پینه و … رنج می‌برند، راهکارهایی که در بالا گفتیم می‌توانند به شما بسیار کمک کنند. همچنین فراموش کنید اگر در این مسیر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان الا اسکین استفاده کنید. برای دریافت مشاوره کافیست به اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X