چگونه می‌توان از ترک‌های پوستی در دوران بارداری جلوگیری کرد! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

چگونه می‌توان از ترک‌های پوستی در دوران بارداری جلوگیری کرد!

چگونه می‌توان از ترک‌های پوستی در دوران بارداری جلوگیری کرد!

ترک‌های پوستی در دوران بارداری برای مادران جدید اجتناب ناپذیر است. جالب است بدانید که علائم کشش عمدتا ماهیت ژنتیکی دارند. این علائم در حدود ۱۳ تا ۲۱ هفته ظاهر می‌شوند و در رنگ‌های پوست روشن‌تر برجسته می‌شوند. ترک‌های پوستی اصولا به صورت رگه‌های صورتی، قرمز، زرد، خرمایی، بنفش مایل به قهوه‌ای روی شکم، باسن، ران ها، باسن یا سینه ها ظاهر می‌شوند.

اما آیا می‌دانستید که در وهله اول جلوگیری از ایجاد این زخم‌ها بسیار آسان‌تر است؟ بله درست است! در ادامه‌ی این مطلب راه‌های کاربردی را برای جلوگیری و بهبود این عارضه معرفی کرده‌ایم؛ پس همراه ما باشید:

۱) سعی کنید وزن خود را مدیریت کنید!

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از ترک‌های پوستی، مدیریت افزایش وزن تا حد امکان است. افزایش سریع وزن می‌تواند پوست شما را کشیده و منجر به رگه‌ها و لک‌هایی شود که با کاهش وزن برجسته‌تر می‌شوند. از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید و از پزشک خود در مورد راه‌های موثر برای کنترل افزایش وزن در دوران بارداری سوال کنید.

۲) پوست خود را مرطوب نگه دارید!

مرطوب کردن منظم پوست به تقویت سد لیپیدی و بهبود خاصیت ارتجاعی آن کمک می‌کند. در حالی که هیچ درمان جادویی برای ترک‌های پوستی وجود ندارد، موادی مانند کره کاکائو، کره شی، گلیسیرین و سایر نرم‌کننده‌ها به مقابله بهتر با آن‌ها کمک می‌کنند. همچنین پوست شما در دوران بارداری خشک‌تر می‌شود، بنابراین کف کردن با لوسیون هر روز صبح به شما کمک می‌کند.

۳) سطح هیدراتاسیون خود را حفظ کنید!

حفظ سطح هیدراتاسیون خود از داخل نیز ضروری است. پوستی که به خوبی هیدراته شده باشد، نرم، لطیف و سازگارتر با تغییرات بدن شما است. حفظ رطوبت مناسب پوست همچنین به پوست شما کمک می‌کند تا خود را بهتر ترمیم و از ترک‌های پوستی جلوگیری کند. حذف نوشیدنی‌های کم‌آبی مانند کافئین از رژیم غذایی‌تان نیز می‌تواند پوست کم‌آبی را کنترل کند.

۴) بلافاصله به پوست تحریک شده رسیدگی کنید!

حتی اگر نمی‌توانید از بروز علائم کشش جلوگیری کنید، می‌توانید شدت آن‌ها را کاهش دهید و کمتر به چشم بیایید. برای انجام این کار، مراقب اولین نشانه‌های ترک‌های پوستی باشید که پوست ملتهب، خشک، سفت و لکه‌دار است. منتظر ایجاد علائم نباشید و به محض ظاهر شدن، خود را برای درمان ترک‌ها نزد پزشک ببرید. در همین حال، از مواد تسکین دهنده مانند بلغور جو دوسر کلوئیدی، اسطوخودوس، بیزابولول، شیرین بیان و سایر مواد کمک بگیرید تا التهاب را تا حد ممکن کاهش دهید.

۵)‌ رژیم غذایی خود را با غذاهای سالم برای پوست غنی کنید!

این احتمال وجود دارد که شما در دوران بارداری برنامه غذایی خوبی داشته باشید، اما از پزشک خود در مورد اضافه کردن غذاهای مناسب پوست به رژیم غذایی خود نیز بپرسید. برخی از مواد مغذی که به استقامت پوست و تقویت کلاژن کمک می‌کنند ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، روی و پروتئین‌ها هستند.

جمع‌بندی…

ترک‌های پوستی در دوران بارداری یکی از دغدغه‌های همه‌ی مادران است. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و شما با مراقبت‌هایی که گفتیم می‌توانید تا حد زیادی علائم کشش را کاهش دهید.

درباره‌ی الااسکین بیشتر بدانیم…

الا اسکین یک فروشگاه اینترنتی است که بیش از ۱۰ سال سابقه دارد. این مجموعه شرایطی فراهم کرده است که می‌توانید با توجه به نوع پوستی که دارید محصولاتی از برندهای خارجی اکلادو، تالگو، بادی‌شاپ و … را تهیه و استفاده کنید. این برند‌ها انواع پوست و مشکلات آن‌ها را در نظر گرفته است و برای آن‌های محصولی تولید کرده‌اند در نتیجه استفاده از این برند‌ها سلامت پوست شما را تضمین می‌کند.

با مراجعه به بخش محصولات می‌توانید طیف زیادی از محصولات و توضیحات آن‌ها را ببینید. اگر نیاز به مشاوره‌ی پوستی دارید می‌توانید به اینستاگرام ما یا از طریق سایت با ما در ارتباط باشید و از مشاوره‌ی رایگان این مجموعه استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X