چگونه کرم پودر مناسب پوست‌مان را انتخاب کنیم؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

چگونه کرم پودر مناسب پوست‌مان را انتخاب کنیم؟

کرم پودر مناسب می‌تواند تاثیر زیادی در کیفیت و زیبایی آرایش داشته باشد. در حقیقت کرم پودر یکی از اساسی‌ترین محصولات آرایشی به حساب می‌آید و جایگاه ویژه‌ای در کیف لوازم آرایش خانم‌ها دارد!

اگر کرم پودر مناسب پوست افراد انتخاب نشود و به درستی از آن استفاده نکنید، ظاهر بدی به پوست صورت می‌بخشد و مصنوعی جلوه می‌دهد. پس مهم است که یک سری نکات برای خرید و استفاده از کرم پودر رعایت شود. در ادامه به بررسی تمامی این موارد می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

برای خرید یک کرم پودر مناسب، به چه نکاتی توجه کنیم؟

نوع پوست‌

اولین و مهم‌ترین نکته در خرید یک کرم پودر، مناسب بودن با نوع پوست شماست. شما باید نوع پوست خود را بشناسید. برای مثال اگر پوست خشکی داشته باشید، کرم پودرهای آبرسان و مرطوب‌کننده توصیه می‌شوند. اگر پوست شما چرب است، بهتر است از کرم پودرهای فاقد چربی استفاده کنید. پس مهم است که با توجه به نوع پوست‌تان، به ترکیبات کرم پودر توجه کنید.

رنگ پوست

نکته‌ی بعد که باید به آن توجه کنید، رنگ پوست شماست. انتخاب کرم پودری که با تناژ رنگی پوست شما هماهنگ نباشد، چهره را مصنوعی نشان می‌دهد. به این منظور باید ته رنگ پوست خود را تشخیص دهید. برای این کار می‌توانید مچ دست خود را زیر نور مهتابی سفید بگیرید. اگر رگ‌های دست شما سبز رنگ بود، تن پوست‌تان گرم است و باید به سراغ رنگ‌های تن زرد بروید. اگر رگ‌های دست شما آبی باشد، این به آن معنی‌ست که تن پوست سرد دارید و باید به سراغ کرم پودرهایی با تن صورتی بروید.

دوام و ماندگاری

طبیعتا دوام و ماندگاری کرم پودرهای روزانه با کرم پودرهای سنگین گریم متفاوت است. شما باید هدف خود را قبل از خرید مشخص کنید. برای مثال اگر برای استفاده‌ی روزانه قصد خرید کرم پودر را دارید، باید کرم‌های سبکی را انتخاب کنید که در عین حال دوام و ماندگاری بالا دارند.

داشتن SPF

دیگر از اهمیت کرم‌های ضدآفتاب خبر دارید و می‌دانید که استفاده از آن‌ها برای محافظت از پوست لازم و ضروری است. در خرید کرم پودر هم باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا از SPF مناسب برخوردار است و می‌تواند از پوست در برابر اشعه‌های نور آفتاب محافظت کند یا خیر.

معرفی انواع مختلف کرم پودر

کرم پودرها نیز مانند دیگر محصولات آرایشی از تنوع بالایی بخوردارند که بهتر است با انواع آن‌ها آشنا شوید:

کرم پودرهای مایع

این نوع کرم پودرها پوشانندگی بالایی دارند، بادوام‌اند، ماندگاری زیادی روی پوست دارند، عموما آبرسان هستند و رطوبت پوست را حفظ می‌کنند. این نوع کرم پودر را باید روی نقاط مختلف صورت ریخته و با کمک براش‌های آرایشی روی تمام سطح صورت به صورت یکدست پخش کنید.

کرم پودرهای جامد

رنگدانه‌های موجود در کرم پودرهای جامد نسبت به سایر کرم پودرها بیشتر است. کرم پودرهای جامد از پوشانندگی بسیار بالایی برخوردارند. با کمک این محصول نواقص و لکه‌های پوست تا حد زیادی پوشانده می‌شوند.

کرم پودرهای پودری

کرم پودرهای پودری در قالب پودر و توسط یک براش استفاده می‌شوند. این نوع کرم پودرها نسبت به انواع دیگر دوام و ماندگاری کمتری دارند. ناگفته نماند که این محصول برای پوست‌های خشک مناسب نیست و بعد از استفاده پوست را پوسته پوسته می‌کند و نواقص صورت را نمایان می‌کند.

کرم پودرهای کرمی

این محصول به شکل پمپی یا تیوپی استفاده می‌شود و می‌توانید آن را با کمک یک براش آرایشی روی سطح پوست بزنید. کرم پودرهای کرمی در مقایسه با دیگر کرم پودرها از خاصیت آبرسانی بیشتری برخوردارند.

نحوه‌ی صحیح استفاده از کرم پودر

شما باید قبل از استفاده از محصولات آرایشی، پوست صورت را زیرسازی کنید. برای مثال افرادی که پوست خشکی دارند باید ابتدا از آبرسان و مرطوب‌کننده استفاده کنند. از طرف دیگر، پوست‌های چرب را باید کاملا تمیز کرد و شست تا چربی روی آن باقی نماند. با انجام این کارها کرم پودر و دیگر مواد آرایشی به بهترین شکل روی پوست صورت پخش می‌شوند و ظاهری غیرطبیعی به خود نمی‌گیرند.

بعد از آماده‌سازی پوست، به سراغ کرم پودر مناسب پوست‌تان می‌روید و آن را با کمک یک براش به خوبی و به صورت یکدست روی سطح پوست پخش می‌کنید. به هیچ‌وجه از دست‌تان برای پخش کردن کرم پودر استفاده نکنید. توجه داشته باشید که مقدار آن نباید خیلی کم و یا خیلی زیاد باشد. با حوصله‌ به تمامی نقاط صورت کرم پودر بزنید اما در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید.

پیشنهاد الا اسکین برای شما

کرم پودر آبرسان تالگو

این کرم پودر سه کاره‌ی دریایی قدرت پوشانندگی بالایی دارد، از SPF15 برخوردار است و پوست را رطوبت‌رسانی می‌کند. به دلیل داشتن ترکیبات بی‌نظیر، باعث روشن شدن و درخشندگی پوست می‌شود. بافت آن بسیار سبک و نرم است و برای انواع پوست مناسب است. کرم پودر آبرسان تالگو در سه رنگ عاجی، طبیعی و برنز عرضه می‌شود.

کرم پودر ضد چروک سیلیسیوم تالگو

این کرم پودر رنگ و پوششی فوق‌العاده زیبا و طبیعی به پوست می‌بخشد. به دلیل ترکیبات معدنی آن باعث استحکام پوست می‌شود و خاصیت ضد چروک و ضد افتادگی دارد. در سه رنگ روشن، طبیعی و تیره به فروش می‌رسد.

کرم پودر آبرسان به رنگ طبیعی تالگو

این کرم پودر پوشش‌دهی، شفافیت و درخشندگی خاصی به پوست می‌بخشد. از SPF15 برخوردار است و پوست را به خوبی آبرسانی می‌کند. فاقد مواد شیمیایی مضر بوده و برای انواع پوست مناسب است.

کلام آخر

اگر به طور روزانه آرایش می‌کنید، مهم است که برای خرید کرم پودر مناسب وقت بگذارید و حواس‌تان به فاکتورهای گفته‌شده باشد. استفاده از کرم پودر مستقیما با زیبایی شما ارتباط دارد و هرگونه اشتباه هرچند کوچک می‌تواند ظاهر نامناسبی به چهره‌ی شما ببخشد.

در کنار آرایش، مراقب سلامتی پوست خود نیز باشید. پوست سالم می‌تواند تاثیرگذارتر از بهترین کرم پودرها باشد. به این منظور توصیه می‌کنیم از محصولات مراقبتی سایت الا اسکین دیدن کنید. الا اسکین نماینده‌ی برندهای معروفی مانند تالگو و اکلادو در تهران و کرمان است. شما می‌توانید با خیال راحت بهترین محصولات آرایشی و مراقبت پوست را از ما تهیه کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام ما، از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده کنید. تلاش ما این است که رضایت مشتریان خود را جلب کنیم و در مسیر سلامت و زیبایی پوست همراه آن‌ها باشیم.

تگ ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X