چگونه چین و چروک صورت را در خانه از بین ببریم؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

چگونه چین و چروک صورت را در خانه از بین ببریم؟

چین و چروک صورت

با وجود اینکه بخشی از روند طبیعی زندگی است، اما اکثر ما باز هم با دیدن اولین نشانه‌های پیری بسیار شوکه می‌شویم. توجه به خطوط خنده و پنجه کلاغی می‌تواند باعث استرس شدید و بی‌خوابی شما شود. از طرفی افزایش آلودگی، اشعه‌های شدید خورشید، استرس، عادات سبک زندگی نامناسب و همچنین استفاده از محصولات مراقبت از پوست نامناسب در واقع خطر پیری زودرس را افزایش می‌دهند. به همین دلیل است که کارشناسان در حال حاضر توصیه می‌کنند که استفاده از محصولات مراقبت از پوست را از اوایل ۲۰ سالگی شروع کنید تا پوست خود را بهتر برای مبارزه با علائم پیری زودرس آماده کنید.

در این مقاله، ما قصد داریم هر آنچه را که باید در مورد چین و چروک صورت بدانید، از علل و پیشگیری‌ها گرفته تا نحوه از بین بردن آن‌ها در خانه، صحبت کنیم. پس بدون اتلاف وقت، شروع می‌کنیم…

دلایل ایجاد چین و چروک صورت

به منظور کم‌رنگ کردن موفقیت‌آمیز ظاهر چین و چروک صورت، درک دلایل پشت آن راه بسیار خوبی برای ریشه‌یابی مشکل و از بین بردن آن است. بنابراین، به دنبال چهار دلیل فوق‌العاده رایج و در عین حال بسیار قوی می‌رویم که در صورت عدم کنترل، می‌توانند چین و چروک را عمیق کنند.

۱- آلودگی

پوست ما در معرض آلاینده‌های زیادی مانند خاک، گرد و غبار، مواد شیمیایی، روغن و غیره قرار دارد و این آلاینده‌ها که متجاوزان محیطی هستند به پوست شما آسیب می‌رسانند و عملکرد سد پوستی را در طول زمان ضعیف می‌کنند. این به پوست شما استرس وارد می‌کند، کلاژن و الاستین طبیعی را تجزیه می‌کند و باعث می‌شود خطوط و چین و چروک‌های ظریف به مرور زمان ظاهر شوند.

۲- حالات چهره

با هر حالتی که به چهره‌ی خود می‌دهید، چین‌هایی روی پوست شما ایجاد می‌شود. با افزایش سن، پوست ما تمایل به از دست دادن کلاژن و الاستین دارد که آن را نازک‌تر و خشک‌تر می‌کند. و از آنجایی که ما تقریبا هر روز تمایل به اخم کردن و خندیدن داریم، این عضلات روی صورت بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما به آن علت که پوست شما در حال از دست دادن حالت جوانی خود است، نمی‌تواند مانند زمانی که جوان‌تر بودید به حالت اولیه بازگردد. با گذشت زمان، این امر منجر به ظاهر شدن خطوط ریز و چین و چروک‌هایی به شکل پنجه کلاغی و خطوط اخم می‌شود.

۳- قرار گرفتن در معرض آفتاب محافظت‌نشده

به غیر از آلودگی، آسیب‌های ناشی از نور خورشید یکی دیگر از دلایل اصلی چین و چروک‌های زودرس است. قرار گرفتن در معرض آفتاب محافظت‌نشده باعث پیری پوست می‌شود. به عبارت ساده‌تر، وقتی اشعه‌های UV شدید به لایه‌های عمیق‌تر پوست شما نفوذ می‌کنند، کلاژن و الاستین را می‌شکنند و باعث پیری زودرس می‌شوند.

همچنین دلیل ایجاد مشکلاتی مانند لکه‌های تیره، هایپرپیگمانتاسیون و همچنین چین و چروک است. مطمئن شوید که هر روز از یک ضدآفتاب با محافظت گسترده استفاده می‌کنید؛ فرقی نمی‌کند آب و هوای بیرون در چه وضعیتی باشد و شما داخل خانه باشید یا خارج. پوست شما بعدا بابت آن از شما تشکر خواهد کرد!

۴- سیگار کشیدن

سیگار منجر به تجزیه سریع‌تر کلاژن و الاستین در پوست شما می‌شود. علاوه بر این، سیگار کشیدن رگ‌های خونی شما را نیز منقبض می‌کند؛ به این معنی که مواد مغذی حیاتی غذا به پوست شما منتقل نمی‌شود و به مرور زمان منجر به ایجاد خطوط و چین و چروک می‌شود.

چگونه چین و چروک صورت را در خانه از بین ببریم؟

حتی اگر چین و چروک‌ها بخش کاملا طبیعی روند پیری باشند، کاملا قابل درک است که بخواهیم پدیدار شدن آن‌ها را به تعویق بیندازیم و چین و چروک‌های موجود را به حداقل برسانیم. اما اگر فکر می‌کنید تنها راه برای انجام آن سرمایه‌گذاری روی کرم‌ها یا درمان‌های گران قیمت است، در اشتباه هستید. زیرا ما به شما نشان می‌دهیم که از بین بردن چین و چروک در خانه چقدر آسان است.

قبل از اینکه به راه‌حل‌های خانگی احتمالی برای رفع چین و چروک بپردازیم، مهم است روشن کنیم که حذف کامل خطوط و چین و چروک‌ها پس از ظاهر شدن غیرممکن است. با این حال، با استفاده از مواد و اقدامات مراقبت از پوست مناسب، قطعا می‌توانید پوست خود را صاف‌تر نشان دهید و ظاهر این علائم پیری زودرس را کاهش دهید.

۱- آووکادو

آووکادو منبعی غنی از اسیدهای چرب ضروری، به ویژه چربی‌های تک غیراشباع است که به پوشش پوست شما با لایه‌ای از رطوبت کمک می‌کند. علاوه بر این، آووکادو سرشار از اسید اولئیک است که تاثیر بسیار خوبی در کاهش التهاب و آرام کردن قرمزی دارد، که به نوبه خود احتمال ایجاد چین و چروک را کاهش می‌دهد.

نحوه استفاده:

  • آووکادو را له کنید تا به شکل خمیر درآید.
  • این آووکادوی له‌ شده را در تمام ناحیه تازه تمیز شده صورت و گردن خود بمالید.
  • اجازه دهید حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

۲- آلوئه‌ورا

جدا از فواید مرطوب‌کنندگی و تغذیه قوی آن، یکی از مزایای کمتر شناخته‌شده آلوئه‌ورا، توانایی آن در تحریک تولید کلاژن و الاستین در بدن است. علاوه بر این، ژل این گیاه همچنین مملو از ۱۸ اسید آمینه مختلف، ویتامین‌های B1، B3، B6 و C است که به ترمیم و جوان‌سازی پوست کمک می‌کند تا آن را سرحال و جوان نشان دهد. این به کاهش ظاهر آن چین و چروک‌های مزاحم کمک می‌کند.

نحوه استفاده:

  • مقداری ژل آلوئه‌ورا تازه را از گیاه خارج کنید (در صورت تمایل می‌توانید از ژل خریداری شده از فروشگاه استفاده کنید) و آن را در یک کاسه بریزید.
  • چند قطره روغن ویتامین E اضافه کنید و این دو ماده را به خوبی با هم مخلوط کنید.
  • این مخلوط را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید قبل از اینکه آن را بشویید، حداقل ۳۰ دقیقه بماند.
  • حتی می‌توانید آن را در طول شب روی پوست‌تان بگذارید تا پوستی نرم‌تر و حجیم‌تر داشته باشید.

۳- عسل

یکی دیگر از درمان‌های خانگی فوق‌العاده رایج و در عین حال بسیار موثر برای چین و چروک، عسل است. از آنجایی که عسل یک مرطوب‌کننده است، به جذب رطوبت از محیط و لایه‌های عمیق‌تر پوست کمک می‌کند و آن را در بالاترین لایه می‌چسباند. این باعث می‌شود پوست شما سرحال و مرطوب به نظر برسد و ظاهر خطوط و چین و چروک‌ها کم‌رنگ‌تر شود.

نحوه استفاده:

  • حدود یک قاشق غذاخوری عسل را بردارید و به آرامی روی پوست تمیز ماساژ دهید.
  • اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب و شوینده‌ی ملایم بشویید.
  • این روند را دو بار در هفته تکرار کنید تا بهبود سریع پوست خود را مشاهده کنید.

سوالات متداول در مورد نحوه از بین بردن چین و چروک صورت در خانه

آیا هیچ کرمی باعث می‌شود از شر چین و چروک خلاص شویم؟

طبق تحقیقات، کرم‌های آرایشی برای از بین بردن چین و چروک تقریبا بی‌ارزش هستند. با این حال، ترکیبات تجویزی مانند ترتینوئین به کاهش خطوط ریز، از بین بردن بافت زبر پوست و کاهش لکه‌های تیره کمک می‌کند. اما توجه به این نکته مهم است که هنگامی که چین و چروک دارید، بهبود کامل آن‌ها ممکن نیست. با این وجود با یک روتین مراقبت از پوست مناسب و درمان‌های خانگی می‌توان آن‌ها را تا حدودی کاهش داد.

چگونه می‌توانم پوست صورتم را سفت کنم؟

برای اینکه پوست صورتتان سفت‌تر و سرحال‌‌تر به نظر برسد، مهم است که از یک روتین مراقبت از پوست پیروی کنید که حاوی موادی مانند سرامیدها، پپتیدها، اسید هیالورونیک و غیره باشد. این مواد نه تنها به مرطوب کردن پوست شما کمک می‌کنند، بلکه تولید کلاژن و الاستین را در پوست شما تحریک کرده و آن را صاف، سفت‌تر و سالم‌تر نشان می‌دهند.

حرف آخر

همه‌ی ما از داشتن پوستی سالم و زیبا لذت می‌بریم و دوست داریم تا جای ممکن از هیچ اقدامی برای داشتن آن خودداری نکنیم. اما اجازه ندهید که به وجود آمدن چند چین و چروک اعتماد به نفس شما را زیر سوال ببرد و فکرتان را درگیر کند.

توصیه می‌کنیم از محصولات پوستی سایت الا اسکین نیز دیدن کنید. طیف وسیعی از محصولات بسیار باکیفیت از بهترین برندهای جهانی مانند تالگو، اکلادو و … گردآوری شده‌اند و می‌توانند تضمین‌کننده‌ی سلامت پوست‌تان باشند. با مراجعه به پیج اینستاگرام ما هم می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها بهره‌مند شوید و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X