تا حالا از کره کاکائو برای پوستت استفاده کردی؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

تا حالا از کره کاکائو برای پوستت استفاده کردی؟

کره کاکائو

وقتی کلمه کاکائو را می‌شنوید، اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد چیست؟ شکلات، نه؟ اگرچه کره کاکائو به نوعی با شکلات مرتبط است، اما محصولی کاملا متفاوت می‌باشد. این یک چربی گیاهی است که از دانه‌های کاکائو پس از خشک شدن، برشته شدن و فشرده شدن به دست می‌آید. این کره سرشار از اسیدهای چرب است که به طرق مختلف برای پوست مفید هستند. برای دانستن بیشتر در مورد مواد تشکیل‌دهنده، تمام فواید کره کاکائو برای پوست، نحوه استفاده از آن و موارد دیگر ادامه‌ی مطلب را بخوانید.

فواید کره کاکائو برای پوست

پوست را مرطوب می‌کند

از آنجایی که کره کاکائو یک چربی گیاهی است، سرشار از اسیدهای چرب می‌باشد و پوست را عمیقا آبرسانی می‌کند. علاوه بر این، حاوی اسیدهای اولئیک، پالمیتیک و استئاریک نیز می‌باشد. وجود تمام این مواد مغذی در کره کاکائو آن را به یک ماده عالی برای مرطوب‌کننده‌های بدن و بالم لب تبدیل می‌کند. از این رو، برای کسانی که پوست خشک دارند، استفاده منظم از کره کاکائو برای پوست‌شان مفید است.

ترک‌های پوستی و اسکار را کاهش می‌دهد

همه‌ی ما می‌دانیم که ترک‌های پوستی می‌توانند آزاردهنده باشند. در اینجاست که فواید کره کاکائو برای پوست نمایان می‌شود! بسیاری از زنانی که به طور مرتب از کره کاکائو استفاده می‌کردند، ادعا کرده‌اند که این ماده در طول بارداری و بعد از آن ترک‌های پوستی را از بین می‌برد. فراوانی آنتی‌اکسیدان‌ها و همچنین اسیدهای چرب موجود در کره کاکائو، درمانی برای ترک‌های پوستی است و پوست را بدون لک می‌کند. کره کاکائو علاوه بر کاهش ترک‌های پوستی در بهبود جای زخم نیز مفید است.

علائم پیری را به تاخیر می‌اندازد

کره کاکائو نیروگاهی از آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌فنول‌ها است؛ به این معنی که در مبارزه با رادیکال‌های آزاد که مسئول آسیب‌های پوستی، پیری پوست، رنگدانه‌ها و کدر شدن پوست هستند، بسیار مفید است. برای داشتن پوستی سالم و جوان، محافظت از آن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد بسیار مهم است. علاوه بر این، خواص جوان‌سازی کره کاکائو باعث تقویت بازسازی سلولی می‌شود و در عین حال علائم پیری مانند چین و چروک، لکه‌های تیره و غیره را درمان می‌کند.

التهاب را درمان می‌کند

یکی دیگر از فواید کره کاکائو برای پوست این است که ماهیت ضد التهابی و غلظت بالایی از ویتامین E دارد. به همین دلیل، کره کاکائو پوست ملتهب را تسکین می‌دهد و درمان‌کننده عفونت‌ها و آلرژی‌ها است.

واقعیتی جالب: برخی از کرم‌های اصلاح حاوی این کره گیاهی هستند؛ زیرا به صاف نگه داشتن پوست کمک می‌کند و بریدگی‌های کوچکی را که ممکن است در حین اصلاح ایجاد شود، التیام می‌بخشد.

پوست‌های حساس را التیام می‌بخشد

برای کسانی که پوست حساسی دارند، استفاده از کره کاکائو می‌تواند مفید باشد؛ زیرا به تسکین سوزش‌هایی مانند اگزما و درماتیت کمک می‌کند.

چگونه از کره کاکائو برای پوست استفاده کنیم؟

کره کاکائو برای استفاده به طور گسترده به دو شکل موجود است: تصفیه شده یا تصفیه نشده. کره کاکائو تصفیه نشده به رنگ زرد مایل به کرم و به شکل خام است. به راحتی پیدا می‌شود و بوی شکلات زیادی دارد، بنابراین قبل از خرید این مورد را در نظر داشته باشید. اگر از ماسک‌های خانگی استفاده می‌کنید، می‌توانید برای آن کره کاکائو خام تهیه کنید. اگر نه، می‌توانید به سراغ کره کاکائو تصفیه شده بروید.

از آنجایی که تصفیه شده است، رایحه و رنگ قوی آن از بین رفته است و ترکیب آن را در دستور‌العمل‌ها آسان‌تر می‌کند. حالا که می‌دانید کره کاکائو چگونه به پوست کمک می‌کند تا آن را نرم و جوان نگه دارید، آیا مشتاق نیستید که هرچه سریع‌تر از آن برای پوست خود استفاده کنید؟ در ادامه چند راه برای استفاده از کره کاکائو برای پوست آورده‌ایم.

اسکراب بدن کره کاکائو

برای تهیه اسکراب، ۸/۱ فنجان کره کاکائو را آب کنید. وقتی کاملا ذوب شد، نصف پیمانه شکر قهوه‌ای، ۳ قاشق غذاخوری پودر کاکائو و ۴/۱ فنجان روغن بادام را به آن اضافه کنید. اگر می‌خواهید اسکراب معطر شود، چند قطره از روغن عطری که دارید یا یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین به آن اضافه کنید. اسکراب شما اکنون آماده استفاده است! در یک شیشه در بسته نگهداری کنید و هر زمان که می‌خواهید بدن خود را لایه‌برداری کنید از آن استفاده کنید.

کره بدن کاکائو و جوجوبا

نصف فنجان کره کاکائو و نصف فنجان روغن نارگیل را آب کنید. به این ترکیب، ۵-۴ قطره اسانس جوجوبا و ۳-۲ قاشق غذاخوری روغن بادام اضافه کنید. آن را به مدت ۱۰-۵ دقیقه در فریزر نگه دارید. آن را بیرون بیاورید و با همزن بزنید تا بافتی کف‌آلود و کرمی به خود بگیرد. دو قاشق چای‌خوری سرم ویتامین C را اضافه کنید و آن را در یک شیشه دربسته نگهداری کنید.

کره کاکائو زده‌شده

برای تهیه مقداری کره کاکائو زده‌شده، ۴/۳ فنجان کره کاکائو را با ۴/۱ فنجان روغن نارگیل آب کنید. آن را به مدت ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید و بعد از آن به مدت ۵ دقیقه یا تا زمانی که بافتی صاف و ابریشمی به دست بیاید، هم بزنید. آن را در یک شیشه دربسته نگهداری و هر زمان که دوست داشتید از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که تا ۳ ماه قابل استفاده باقی می‌ماند؛ از آن بیشتر از این مدت استفاده نکنید.

کره بدن کاکائو و شی

در حالی که کره کاکائو به خودی خود شگفت‌انگیز است، ترکیب آن با شی‌باتر چه می‌شود؟ برای تهیه این کره بدن، نصف فنجان کره کاکائو و ۴/۱ فنجان شی‌باتر را آب کنید. به این مخلوط ۳ قاشق غذاخوری روغن بادام و نصف قاشق چای‌خوری روغن ویتامین E اضافه کنید. سپس یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین را به مخلوط اضافه کنید. البته، این مرحله اختیاری است. پس از آماده شدن کره بدن، آن را در یک شیشه نگهداری کنید.

مرطوب‌کننده صورت کره کاکائو

در یک کاسه، نصف فنجان روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری کره کاکائو، ۲ قاشق چای‌خوری روغن بادام و ۵ قطره روغن اسطوخودوس را مخلوط کنید. مخلوط را به مدت ۷-۵ دقیقه هم بزنید تا بافتی پف‌دار پیدا کند. در یک شیشه نگهداری و بعد از هر بار شستن صورت از آن استفاده کنید.

توجه: در طول تابستان، این مرطوب‌کننده خانگی را در یخچال نگهداری کنید.

کرم صورت ضد پیری کره کاکائو

۴/۱ فنجان از کره کاکائو و شی‌باتر را ذوب کنید. پس از ذوب شدن، ۴/۱ فنجان روغن کافشه را به مخلوط اضافه کنید. مرحله بعدی اضافه کردن اسانس است. ۲۰ قطره روغن کندر، ۱۵ قطره روغن شمعدانی و ۱۰ قطره روغن گل رز را به این مخلوط اضافه کنید. به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا به غلظت نیمه جامد برسد. بعد از یک ساعت از یخ زدن مخلوط را هم بزنید تا سبک و پفکی شود. در یک شیشه نگهداری کنید و هر شب قبل از رفتن به رختخواب روی صورت خود بمالید.

سوالات متداول:

۱) آیا کره کاکائو پوست را تیره می‌کند؟

خیر، کره کاکائو پوست را تیره نمی‌کند. برعکس، از پوست در برابر عوامل خارجی که به طور بالقوه می‌توانند به پوست آسیب برسانند و پوست را تیره کنند، محافظت می‌کند.

۲) آیا می‌توان کره کاکائو خام را روی پوست خود قرار داد؟

بله، شما می‌توانید کاملا از کره کاکائو خام روی پوست خود استفاده کنید.

سخن پایانی

همانطور که دیدید، فواید کره کاکائو برای پوست بسیار زیاد است و تا زمانی که به گیاه کاکائو حساسیت نداشته باشید، بی‌خطر محسوب می‌شود. با این حال، کره کاکائو به مسدود کردن منافذ شناخته شده است؛ بنابراین اگر پوست شما مستعد آکنه و جوش است، در استفاده از آن باید احتیاط کنید.

توصیه می‌کنیم به بخش مجله الا سر بزنید. مطالب و نکات فوق‌العاده‌ای در زمینه‌ی مراقبت از پوست و موی شما عزیزان جمع‌آوری شده است. الا اسکین در تلاش است تا با ارائه‌ی مطالب آموزنده و محصولات پوستی باکیفیت، شما را در مسیر داشتن پوست و مویی سالم‌تر و زیباتر همراهی کند. تمامی محصولات قرار گرفته روی سایت از بهترین و معتبرترین برندهای جهانی هستند. همچنین می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام ما، از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها نهایت استفاده را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X