نحوه استفاده از کپسول ویتامین E برای سلامت صورت - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

نحوه استفاده از کپسول ویتامین E برای سلامت صورت

کپسول ویتامین E

قدر کپسول ویتامین E موجود در کابینت خانه را بدانید! علاوه بر اینکه ویتامین E یک ماده مغذی مهم برای سلامت کلی بدن است، برای پوست و مو هم اهمیت زیادی دارد. از تغذیه فولیکول‌های مو گرفته تا تقویت تولید کلاژن، فواید بی‌شماری دارد. می‌توان آن را به عنوان روغن یا به صورت کپسول استفاده کرد.

کپسول‌های ویتامین E یک موهبت واقعی هستند، زیرا می‌توان آن‌ها را میل کرد یا برای مزایای مراقبت از پوست، روی صورت استفاده کرد. ابعاد آن‌ها، قدرت واقعی‌شان را نشان نمی‌دهد. آن‌ها یک ماده عالی برای حلقه‌های تیره و رنگدانه‌ی پوست هستند. با توجه به خواص آنتی اکسیدانی روغن ویتامین E، به قرمزی و التهاب پوست کمک کرده، رنگ پوست را یکدست و رنگدانه‌ها را برطرف می‌کند. همچنین دارای چندین فواید ضد پیری است و می‌تواند به سلامت پوست کمک کند.

نحوه استفاده از کپسول ویتامین E روی صورت

هنگام خرید کپسول ویتامین E، به سراغ چیزی بروید که ارگانیک و فاقد پارابن باشد. برای آماده‌سازی پوست خود، حتما از یک پاک‌کننده ملایم استفاده و سپس آن را خشک کنید. یک کپسول را باز کنید و محتویات آن را روی کف دست خود فشار دهید و آن را روی صورت یا ناحیه‌ای که می‌خواهید درمان کنید بزنید. می‌توانید به آرامی ماساژ دهید تا محصول به عمق پوست نفوذ کند. برای بهترین نتیجه می‌توانید این کار را به صورت روزانه امتحان کنید.

ساخت ماسک صورت ویتامین E

از آنجایی که روغن ویتامین E مانند روغن کرچک کاملا غلیظ است، پخش و مالیدن آن به طور یکنواخت روی صورت دشوار است. بنابراین، این ماده قوی به عنوان پایه‌ای برای ماسک‌های صورت خانگی عمل می‌کند.

ماسک آلوئه‌ورا

اثرات ویتامین E را با افزودن یک پیمانه آلوئه‌ورا به آن تقویت کنید. این ماده سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان است. یک برگ آلوئه‌ورا را باز کنید و ژل آن را بردارید. آن را با روغن ویتامین E از یک کپسول مخلوط کنید و به صورت خود بمالید. بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید تا پوستی باطراوت داشته باشید.

ماسک پاپایا و گلاب

پاپایا سرشار از آنزیم پاپائین است که به بازسازی پوست کمک می‌کند. یک قاشق از پاپایا را بردارید و آن را له کنید و به شکل یک پالپ ریز در بیاورید. سپس چند قطره روغن ویتامین E و گلاب اضافه کنید. مواد را مخلوط کرده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت قرار دهید. پس از خشک شدن، آن را با آب گرم بشویید تا پوستی گلگون و درخشان ظاهر شود.

ماسک چای سبز و عسل

چای سبز و عسل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها به کاهش آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد که باعث علائم قابل مشاهده پیری مانند چین و چروک، خطوط ریز و لک می‌شوند، کمک می‌کند. همچنین آکنه و جای آکنه را درمان می‌کند. یک قاشق چای‌خوری چای سبز را به آب در حال جوش اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه بجوشد. سپس بگذارید سرد شود، آن را صاف کرده و به آن روغن یک کپسول ویتامین E به همراه یک قاشق چای‌خوری عسل اضافه کنید. آن را خوب مخلوط کرده و به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک تخم مرغ و ماست

هم ماست و هم تخم مرغ به عنوان لایه‌بردار طبیعی به خوبی عمل کرده و رنگ پوست را یکدست می‌کنند. یک قاشق چای‌خوری ماست و یک تخم مرغ زده‌شده را در یک کاسه مخلوط کنید. روغن استخراج‌شده از یک کپسول را به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید. ترکیب را به صورت خود بزنید و به آرامی ماساژ دهید. بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید تا پوستی شاداب داشته باشید.

سوالات متداول در مورد کپسول ویتامین E

۱) آیا می‌توانم کپسول ویتامین E را مستقیما روی صورت بمالم؟

از آنجایی که روغن واقعی داخل کپسول است، باید آن را باز کنید و سپس بمالید. یکی دیگر از راه‌های ساده برای به دست آوردن فواید این کپسول، خوردن قرص است. با این حال، قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنید و به یاد داشته باشید، هر گونه مزایای قابل مشاهده فقط پس از چند ماه رخ می‌دهد.

۲) چگونه ویتامین E را به صورتم بزنم؟

می‌توانید از کپسول ویتامین E استفاده کنید یا مستقیما روغنی را خریداری کنید که به راحتی در هر فروشگاه زیبایی یا داروخانه در دسترس است. از آنجایی که روغن ویتامین E غلیظ است، بهتر است قبل از استفاده آن را با روغن سبک‌تری مانند نارگیل یا زیتون مخلوط کنید.

۳) آیا می‌توانم در طوب شب کپسول ویتامین E را به صورتم بزنم؟

بله، می‌توانید روغن را در طول شب بمالید. در واقع، مطالعات نشان می‌دهد که ماندن آن در طول شب به جذب بهتر کمک می‌کند و مزایای ضد پیری و سایر مزایای مراقبت از پوست را ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید که در ابتدای روز هم بهتر است از این روغن استفاده نکنید؛ زیرا می‌تواند به راحتی آلودگی را جذب یا آرایش کردن را برای شما دشوار کند.

۴) آیا می‌توانم روزانه یک کپسول ویتامین E را روی صورتم بزنم؟

دفعات استفاده از روغن ویتامین E از یک کپسول به نوع پوست بستگی دارد. کسانی که پوست خشکی دارند می‌توانند هر روز از روغن ویتامین E استفاده کنند؛ زیرا صورت شما را مرطوب و نرم نگه می‌دارد. اما اگر پوست چرب دارید، فقط یک یا دو بار در هفته توصیه می‌شود. بنابراین، یک آزمایش پچ انجام دهید و در مورد اینکه هر چند وقت یک‌بار استفاده از آن برای شما مناسب است، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

۵) مصرف کپسول ویتامین E بهتر است یا اینکه روی صورت استفاده شود؟

هر دو مفید هستند، زیرا مزایای متفاوتی دارند. مصرف ویتامین E به رشد پوست و تولید کلاژن کمک می‌کند. همچنین به عنوان تقویت‌کننده ایمنی عمل کرده و به درمان شکنندگی ناخن و مو کمک می‌کند. همچنین می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد و بینایی را بهبود بخشد. هنگامی که به صورت موضعی استفاده می‌شود، نتایج متفاوتی مانند رطوبت‌رسانی قوی، ایجاد یک لایه محافظ در برابر عناصر، ترمیم جای زخم و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

کلام آخر

با فواید بسیار زیادش، ویتامین E به معنای واقعی یک ستاره‌ی فوق‌العاده است که باید بخشی از روتین مراقبت از پوست شما باشد. سعی کنید آن را در روتین خود بگنجانید تا شما را شگفت‌زده کند.

اگر سوالی در این زمینه یا دیگر موارد مرتبط با پوست و مو داشتید حتما با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام الا اسکین، از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها بهره‌مند شوید.

تگ ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X