۱۰ درمان خانگی برای درمان خشکی پوست - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۱۰ درمان خانگی برای درمان خشکی پوست

۱۰ درمان خانگی برای درمان خشکی پوست

درمان خشکی پوست کار سختی نیست! به طور کلی پوست بدن در اثر کاهش ترشح چربی توسط غدد پوستی خشک می‌شود. چه پوست شما به طور طبیعی خشک باشد یا خشکی آن ناشی از عوامل محیطی باشد، داشتن پوست خشک می‌تواند ناراحت کننده و باعث خارش پوست شما شود و این مسئله در فصل زمستان هم بدتر می‌شود. اما نگران نباشید، با مراقبت و استفاده از محصولات مناسب پوست‌تان می‌توانید این مسئله را درمان کنید.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید، زمستان تنها زمانی نیست که شما نیاز به درمان خشکی پوست دارید، سایر عوامل محیطی می‌توانند روی پوست شما تاثیر بگذارند و آن را نیز خشک کنند.

در ادامه‌ی این مطلب ۱۰ روش خانگی را برای کاهش خشکی پوست معرفی کردیم، امیدواریم برایتان مفید باشد:

۱) استفاده از عسل

عسل دارای خواص ضد التهابی است و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می‌کند. هم می‌توانید عسل را به صورت مستقیم روی پوست‌تان قرار دهید و هم می‌توانید آن را با شیر ترکیب کنید و آن را روی صورت‌تان بزنید.

۲) استفاده از اسکراب‌های خانگی

ترکیب شکر و گوجه فرنگی روی پوست معجزه می‌کند. یک گوجه فرنگی را برش دهید، آن را به یک قاشق غذاخوری شکر آغشته کنید و روی صورت خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه آبکشی کنید تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند و شکر یک لایه بردار طبیعی است.

۳) استفاده از روغن بادام یا روغن زیتون

روغن بادام یا روغن زیتون را هر آخر هفته به عنوان بخشی از روتین مرطوب‌کننده‌تان قرار دهید و با یکی از آن‌ها پوست خود را ماساژ دهید. این را به روال هفتگی خود تبدیل کنید و دیگر نگران خشکی پوست نخواهید بود.

۴) گلاب

گلاب یک عنصر محبوب در بسیاری از ماسک‌ها و اسکراب‌ها است که به فواید آن‌ها افزایش می‌دهد. اما گلاب را می‌توان مستقیما روی پوست بزنید و پس از مدتی نتایج فوق‌العاده‌ای را مشاهده خواهید کرد. برای استفاده از گلاب یک پد پنبه‌ای را با گلاب خیس کنید و روی صورت خود بزنید و سپس آن را با آب سرد بشویید.

به طور کلی پوست شما را تسکین می‌دهد و اثری مرطوب کنندگی دارد و پوست شما را به خوبی تغذیه می‌کند.

۵) استفاده از سرکه برای تنظیم ph پوست

سرکه سیب به تعادل سطح ph پوست شما کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست چربی طبیعی خود را حفظ کند. ۱ قاشق چای‌خوری سرکه سیب را با ۱ قاشق چای‌خوری آب مخلوط کنید و مخلوط را روی لکه‌های خشک بزنید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید تا از خشکی آن جلوگیری کنید.

۶) شنبلیله معجزه‌ای برای پوست شما

روغن نارگیل یک روش محبوب برای درمان خشکی است. اما آیا تا به حال سعی کرده‌اید خمیری از دانه های آسیاب شده شنبلیله و روغن نارگیل درست کنید؟ اگر نه، آن را امتحان کنید. خمیر را یک یا دو بار در هفته بمالید. موسیلاژ موجود در شنبلیله به عنوان یک نرم کننده عمل می‌کند که پوست را مرطوب و در نتیجه خشکی را درمان می‌کند.

۷) خشکی پوست را با چریش درمان کنید

برگ چریش دارای خواص درمانی گوناگونی است. ۲ قاشق چای‌خوری برگ چریش خشک را با ۱ قاشق چای‌خوری خامه شیر و ۲ قاشق چای‌خوری آب مخلوط کنید. برگ چریش سلامت پوست را بهبود می‌بخشد و آن را تغذیه می‌کند. همچنین این ترکیب  به کاهش آکنه نیز کمک می‌کند.

۸) ماسک آووکادو را دست کم نگیرید

برای تهیه‌ی ماسک آووکادو، نصف یک آووکادو را به شکل پوره در آورده و آن را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید؛ همچنین اگر خشکی پوست‌تان بیش از حد است می‌توانید به این ترکیب عسل هم اضافه کنید. این ماسک را به صورت‌تان بزنید و پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را بشورید. پس از مدتی متوجه تغییرات قابل توجهی می‌شوید.

۹) آلوئه‌ورا گزینه‌ای خوب برای درمان خشکی پوست

آلوئه‌ورا می‌تواند قرمزی و التهاب وابسته به خشکی بیش از اندازه پوست و حتی علائم پیری را کاهش داده و به درمان جوش‌ها نیز کمک کند.

دقت داشته باشید که برخی از افراد به آلوئه‌ورا حساس هستند؛ پس قبل از استفاده پیشنهاد می‌کنیم روی قسمتی از دست‌تان آن را تست کنید.

۱۰) آنتی اکسیدان و امگا ۳

این دو ماده کمک می‌کنند تا سریع‌تر پوست آسیب‌دیده و خشک شما درمان شود. با قرار دادن برخی از موادغذایی در رژیم غذایی‌تان می‌توانید خشکی پوست‌تان را کاهش دهید. این دو ماده را می‌توانید در موادی مثل: بلوبری، گوجه فرنگی، هویج، لوبیا، نخودفرنگی و عدس یافت.

جمع‌بندی…

اگر شما هم دچار خشکی پوست شده‌اید به احتمال زیاد یکی از راهکارهای گفته شده برای پوست‌تان کارساز خواهد بود. اگر جواب دلخواه‌تان را دریافت نکردید، پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره‌ی رایگان الااسکین استفاده کنید. برای این کار کافیست به اینستاگرام ما مراجعه کنید.

همانطور که که قبلا گفتیم مجموعه‌ی الااسکین بیش از ۱۰ سال است که در زمینه‌ی مراقبت از پوست فعالیت دارد و واردکننده‌ی بهترین و معتبرترین محصولات از برندهای جهانی اکلادو و تالگو می‌باشد؛ پس با خیال راحت می‌توانید به این مجموعه اعتماد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X