۱۱ نکته برای مراقبت از مو هنگام خواب - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۱۱ نکته برای مراقبت از مو هنگام خواب

۱۱ نکته برای مراقبت از مو هنگام خواب

مراقبت از مو هنگام خواب کار دشواری نمی‌باشد! به طور کلی زیبایی و سلامت مو به ویژه برای خانم‌ها امر بسیار مهمی می‌باشد اما عادت‌های غلطی برای مراقبت از موها وجود دارد. مثلا یکی از عادات غلط این است که بعد از حمام کردن موهای خود را در حوله بپیچید و بخوابید؛ چرا که در این هنگام موهای خیس بسیار حساس و شکننده هستند در نتیجه با این کار آسیب زیادی به موهای خود وارد می‌کنید.

همچنین در این بین بسیاری از افراد هنگام بیدار شدن از خواب با تجربه آسیب‌دیدگی، بدحالت شدن  و گره خوردگی موهای خود مواجه می‌شوند. بهتر است بدانید وقتی که می‌خوابید موهایتان ساعت‌ها در وضعیت یکنواختی قرار می‌گیرند و این امر می‌توانید باعث آسیب دیدگی موها شود. اما اگر به درستی از موهای خود در هنگام خواب مراقبت کنید می‌توانید جلوی این آسیب‌ها را بگیرید.

اما سوال اینجاست که چگونه می‌توانید در هنگام خواب از موهای خود مراقبت کنیم؟ در ادامه‌ی این مقاله با من باشید تا فوت و فن مراقبت از مو در هنگام خواب را بگویم:

آسیب‌پذیری موها در هنگام خواب افزایش پیدا می‌کند!

به ویژه اگر موهای بلندی داشته باشید، موها بیشتر مستعد گره خوردن و آسیب مخصوصا در شب هستند. به همین دلیل برای مراقبت از موها و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی باید اقداماتی را انجام دهید.

از شایع‌ترین و عمومی‌ترین مشکلات عدم مراقبت از مو در خواب موخوره، چین خوردگی، شکنندگی مو، ریزش مو وز و خشک شدن مو می‌باشد که بسیاری از افراد به موارد گفته شده دچار هستند.

مراقبت از موها در هنگام خواب

اگر مراقبت از موهایتان در شب برای شما اهمیت دارد باید نکات زیر را در نظر بگیرید و به آن‌ها عمل کنید:

۱) برای مراقبت از مو هنگام خواب با موی خیس نخوابید

خوابیدن با موهای خیس یا تازه خشک شده در شب کار درستی نیست زیرا احتمال آسیب را افزایش می‌دهد. پس حتما موهای خود را قبل از خوابیدن خوب خشک کنید. برای راحتی خودتان پیشنهاد می‌کنیم صبح‌ها دوش بگیرید تا موهایتان کاملا خشک شوند.

۲) ماساژ پوست سر

ماساژ آرام پوست سر می‌تواند رشد مو را تحریک کند و باعث افزایش رشد آن‌ها شود پس زمانی که حمام می‌روید به آرامی پوست سر را ماساژ دهید.

۳) استفاده از روغن نارگیل و روغن اسطوخودوس

برای اینکه موهای براقی داشته باشید هفته‌ای یک بار موها را از ریشه تا انتها به روغن نارگیل آغشته کرده و ببندید و صبح روز بعد، دو تا سه بار موهای خود را بشویید تا تمام چربی آن شسته شود اگر قبلا از روغن نارگیل استفاده نکرده‌اید، پس از استفاده حتما از معجزه‌ی آن شوکه می‌شوید. این روغن بوی خوبی ندارد اما بافت مو را از فر خوردن و کثیفی و نامرتبی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

۴) موهایتان را ببافید

یکی از روش‌های محبوب محافظت از مو بافتن آن‌هاست. فقط گره‌ها را خیلی سفت نکنید زیرا می‌توانند ریشه‌های مو را بکشند و به آن آسیب برسانند.

۵) از سرم مو استفاده کنید

کنترل وزی مو برای همه افراد خسته کننده است اما برای به حداقل رساندن میزان وزی مو می‌توانید از سرم مو استفاده کنید. همچنین استفاده از ماسک مو نیز می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد.

۶) شانه کردن مو

مهم نیست که چقدر خسته‌اید، یک قانون طلایی وجود دارد و این است که همیشه قبل از خواب موها را شانه کنید. این کار تا حد زیادی از گره خوردگی مو در طول شب جلوگیری می‌کند.

۷) برای موهای آسیب‌دیده‌ی خود وقت بگذارید

اگر موهایتان به هر دلیلی ضعیف و آسیب‌دیده هستند پیشنهاد می‌کنیم قبل از خواب روغن موی متناسب با نوع موهای خود را استفاده کنید. اگر از این روغن‌ها قبل خواب استفاده کردید حتما به خاطر داشته باشید، وقتی از خواب بیدار می‌شوید موهای خود را شسته و سپس خشک کنید. موهای پرپشت و براق نیازمند یک تغذیه عالی، غنی و مراقبت روزانه می‌باشد. همچنین استفاده از روغن های گیاهی به عنوان ماسک مو نیز بسیار موثر هستند پس استفاده از آن‌ها را فراموش کنید.

۸) استفاده از روبالشتی تمیز برای مراقبت از مو هنگام خواب

تمیزی رو بالشتی تاثیرات بسیار جالبی روی مو می گذارد و همچنین بعضی از کارشناسان مدعی هستند که افراد باید روی بالشت ابریشمی بخوابند چرا که از شکنندگی مو جلوگیری می‌کند.

۹) برای مراقبت از مو هنگام خواب با حالت‌دهنده‌های مو نخوابید

اگر موهایتان آغشته به انواع حالت‌دهنده‌ها مانند اسپری‌های حالت‌دهنده مو، انواع ژل یا کتیرا باشد و با همان حالت‌دهنده‌ها به رختخواب بروید، حتما صبح روز بعد با موهایی که از قسمت‌های مختلف شکسته شده یا گره خورده‌اند، مواجه می‌شوید. دقت کنید که خوابیدن با موهایی که آغشته به حالت‌دهنده هستند، باعث خشک شدن تدریجی ساقه موها و ایجاد موخوره خواهد شد.

اگر موهایتان آغشته به حالت‌دهنده هستند، حتما پیش از خواب آن‌ها را بشویید. اگر به هر دلیلی یکی‌ دو بار در طول سال شرایطی برایتان پیش آمد که امکان شستن موهای آغشته به حالت‌دهنده قبل از خواب را نداشتید، حداقل موها را به ‌خوبی شانه کنید تا این مواد تا حد ممکن از ساقه موها جدا شوند.

۱۰) موهایتان را زیاد نشورید

موهایتان را زیاد نشورید. شامپو کردن بیش از اندازه موها باعث از دست رفتن چربی و رطوبت مطلوب آن‌ها می‌شود، مخصوصا اگر شامپو کردن همراه با شستن موها با آب داغ باشد. اگر موهای خشکی دارید، هر روز آن‌ها را شامپو نکنید و به شستن موها با آب ولرم خالی اکتفا کنید. به افرادی که موهای خشکی دارند توصیه می‌شود پس از استحمام، موهایشان را با سرم‌های مو که بر پایه چربی‌های گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن آرگان یا روغن بادام هستند، ماساژ دهند. به افراد دارای موهای چرب نیز توصیه می‌شود بیشتر از روزی یک‌ مرتبه موهایشان را شامپو نکنند و شب‌ها قبل از خواب هم موهایشان را کمی با سرم‌های مو بر پایه آب و ویتامین‌ موها ماساژ دهند. این کار به حفظ شادابی و لطافت موها کمک زیادی می‌کند و چربی پوست سر را هم کنترل می‌کند.

۱۱) استفاده از روسری ابریشمی

همچنین برخی از متخصصان پوست بر این باور هستند که پوشیدن روسری ابرشیمی در هنگام خواب از به هم ریختگی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

جمع‌بندی

در آخر مراقبت کردن از موها در هنگام خواب کار چندان سختی نمی‌باشد. با رعایت نکاتی آسان و جزئی که در این مقاله گفتیم می‌توانید به موهای شفاف و سالمی برسید. همچنین برای رسیدن به بهترین درمان شما می‌توانید به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید و از مشاوره‌ی رایگان مشاورین الا اسکین بهره‌مند شوید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X