۱۲ آبمیوه‌ی مفید برای پوست! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۱۲ آبمیوه‌ی مفید برای پوست!

۱۲ آبمیوه‌ی مفید برای پوست!

سلامت پوست یک معیار زیبایی به حساب می‌آید. همه‌ی ما این واقعیت را می‌دانیم که بیماری، افزایش سن و آب و هوا پوست را آزرده می‌کنند. حتی بعضی از افراد به جراحی‌های پوستی روی می‌آورند تا به زیبایی دوران جوانی خود برگردند، در حالی‌که برای حفظ سلامت پوست روش‌های طبیعی وجود دارد.

پاکسازی بدن با آب میوه‌ها و سبزیجات بهترین کاری است که می‌توانید برای پوست خود انجام دهید. البته، در صورت داشتن آلرژی، باید داروها و آلرژی‌های خود را در نظر بگیرید. در ادامه‌ی این مطلب ۱۲ آبمیوه که تاثیرات معجزه‌‌آسایی بر روی پوست ما می‌گذارند را معرفی می‌کنیم و خواص آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

کدام آبمیوه‌ها برای درخشندگی پوست مفید هستند!

آبمیوه درمانی، بهترین درمان است. منظور ما این نیست که از غذاهای دیگر صرف نظر کنید. اما، اگر می‌خواهید پوستی درخشان داشته باشید، باید از یک رژیم غذایی خوب با روغن کمتر و مواد مغذی بیشتر پیروی کنید. این بهترین راه برای اطمینان از داشتن پوستی شفاف و بدون جوش و درخشندگی پایدار است. بیایید نگاهی به تمام این آبمیوه‌ها و کارهایی که می‌توانند برای پوست شما بکنند بیاندازیم:

۱) آب چغندر

آب چغندر یک آبمیوه‌ی مفید برای پوست است چرا که خون را تصفیه و سموم را دفع می‌کند. سرشار از اسید فولیک، منیزیم، آهن، پتاسیم، روی و مس است. همچنین در کاهش التهاب موثر است و دارای ویتامین های A، C و K است.

آیا می‌خواهید این آبمیوه به شما درخشندگی فوق العاده‌ای بدهد؟ بهترین زمان مصرف آن بین وعده‌های غذایی است. هر روز یک لیوان بخورید.

۲) آب گوجه فرنگی

خوب، همه ما می‌دانیم که گوجه فرنگی یک ماسک عالی برای پوست صورت است و به تنهایی به طور معجزه‌آسایی عمل می‌کند. باید بدانید که استفاده‌ی از گوجه‌فرنگی به صورت آبمیوه و میکس هم تاثیرات شگفت‌انگیزی دارد.

مصرف منظم این آب میوه مطمئنا پوستی درخشان به شما می‌دهد. در این میان برخی بر این باور هستند که گوجه فرنگی ماده‌ای اسیدی می‌باشد و منجر به جوش می‌شود؛ اگر مقداری عسل به آن اضافه کنید دیگر چنین اتفاقی نمی‌افتد. پیشنهاد می‌کنیم آن را با صبحانه یا صبح زود میل کنید.

۳) آب هویج

بله، هویج نه تنها یک ماده شگفت‌انگیز است که بینایی ما را بهبود می‌بخشد، بلکه زمانی که به عنوان آبمیوه خورده شود برای پوست نیز عالی است. اگر پوست مستعد آکنه دارید و از جوش و رنگدانه رنج می‌برید، آب هویج بهترین گزینه است.

حتی اثرات پیری زودرس را معکوس می‌کند. دارای چندین آنتی اکسیدان است که در برابر آسیب رادیکال های آزاد عمل می‌کند. بهترین زمان برای خوردن آن صبح زود است.

۴) آب پرتقال

حالا، این یک گزینه خوشمزه و منبع غنی ویتامین C است. اگر از پوست خشک و پوسته پوسته رنج می‌برید، این آب میوه راه حل شماست. آب پرتقال حاوی اسید سیتریک است که به تشکیل کلاژن و الاستین کمک می‌کند که هر دو در سفت و جوان نگه داشتن پوست تاثیرگذار هستند. به پاکسازی پوست کمک و از شر آکنه خلاص می‌شوید و همچنین سطح سبوم را متعادل می‌کند.

۵) آب اسفناج آبمیوه‌ی مفید برای پوست

برخی از افراد بر این باور هستند که آب اسفناج چندان خوشمزه نمی‌باشد. هیچ کس دوست ندارد چنین چیزی بخورد. اما، باید بدانید که خوردن و نوشیدن سبزی در واقع برای پوست، سلامت و موهای شما عالی است. در مورد آب اسفناج هم همینطور. در حالی که ممکن است طعم آن به خوبی آبمیوه‌های گفته شده در اینجا نباشد، آبمیوه‌ای عالی برای پاکسازی پوست است.

سرشار از ویتامین های A، C و E به همراه منگنز است. این به دفع رادیکال‌های آزاد کمک و پوست را تمیز می‌کند.

۶) آبلیمو

در اینجا یکی آبمیوخ دیگر وجود دارد که سرشار از ویتامین C است و اساسا منبع عالی اسید سیتریک است. آبلیمو ماهیت بسیار آبرسانی دارد و در واقع با مصرف روزانه پوستی درخشان به مصرف کننده می‌دهد. خون را تصفیه و تمام سموم و عناصر رادیکال آزاد را دفع می‌کند. بهترین روش مصرف صبح زود است، چه به تنهایی یا با کمی عسل مخلوط شده باشد.

۷) آب آمله آبمیوه‌ی مفید برای پوست

آمله میوه‌ای بسیار مغذی است. همچنین به عنوان انگور فرنگی هندی شناخته می‌شود، منبع غنی ویتامین C است و به تولید کلاژن کمک می‌کند، بنابراین از علائم پیری جلوگیری و پوست را شفاف می‌کند. همچنین با دور نگه داشتن جوش‌ها و رنگدانه‌ها، پوست را یکدست می‌کند. هر روز یک لیوان قبل از غذا یا صبح زود میل کنید.

۸) آب آلوئه ورا

آلوئه ورا یک ماده عالی برای استفاده مستقیم یا به عنوان بخشی از دستور پخت ماسک روی صورت و مو است. سرشار از اکسین و جیبرلین است که هورمون‌های شفابخش پوست هستند. هر روز صبح زود یک لیوان آب آلوئه ورا میل کنید.

۹) آب خیار

اگر می‌خواهید آبمیوه‌ای سبک که طبیعت آبرسانی داشته باشد، این بهترین انتخاب است. این به پوست شما درخششی شفاف و سالم می‌بخشد و در عین حال پوست را از تمام عیوب پاک می‌کند. همچنین تمام رادیکال‌های آزاد و سموم را از بدن شما دفع و به پوست طبیعی شما کمک می‌کند تا درخشان به نظر برسد. شما می‌توانید تا سه لیوان آب خیار در روز میل کنید. پیشنهاد می‌کنیم اول صبح یک لیوان میل کنید.

۱۰) آب موسامبی آبمیوه‌ی مفید برای پوست

درست مانند آب لیمو و پرتقال، آب موسامبی یکی دیگر از آب میوه های سرشار از اسید سیتریک است که اگر می‌خواهید چیزی که تمام جعبه‌ها را مشخص کند، باید در بالای لیست شما قرار گیرد. این ماده دارای خاصیت ضد پیری است و در عین حال به پاکسازی پوست شما و از بین بردن تمام لکه‌ها کمک می‌کند.

همچنین دارای خواص ضد قارچی است که از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. می‌توانید هر روز دو لیوان از آن میل کنید. صبح زود یک لیوان بخورید.

۱۱) آب انار

انار منبع عالی ویتامین‌های C و K است. این دو ماده جادویی در تنظیم و کند کردن روند پیری موثر هستند و همچنین درخشندگی تازه ای به پوست می‌بخشند.

۱۲) آب سیب آبمیوه‌ی مفید برای پوست

آیا از پیری زودرس و پوست کدر رنج می‌برید؟ اجازه دهید آب سیب یک آبمیوه‌ی مفید برای پوست است که به کمک شما بیاید. خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و آن را نرم و لطیف می‌کند. سرشار از آنتی اکسیدان است که هر نوع آسیب بافتی را ترمیم کرده و پوست را محکم می‌کند.

جمع‌بندی…

در این مطلب ۱۲ آب میوه‌ با تاثیرات فوق‌العاده بر روی پوست به شما معرفی کردیم. سعی کنید حداقل دو لیوان در روز میل کنید. پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره‌ی رایگان الا اسکین غافل نشوید. برای دریافت مشاوره‌ی رایگان کافیست به اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X