۱۵ راه‌کار برای داشتن پوستی شفاف و درخشان که نشنیده‌اید! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۱۵ راه‌کار برای داشتن پوستی شفاف و درخشان که نشنیده‌اید!

۱۵ راه‌کار برای داشتن پوستی شفاف و درخشان که نشنیده‌اید!

همه‌ی ما شنیده‌ایم که اگر پوستی شفاف و درخشان می‌خواهیم، باید از ضدآفتاب استفاده کنیم، پوست را هیدراته و مرطوب نگه داریم، مرتب و به روش صحیح آن را لایه برداری کنیم، از ماسک‌های صورت و سرم‌های ویتامین C کمک بگیریم و سیگار کشیدن را متوقف کنیم.

شاید موارد دیگری هم بتوانید به این لیست اضافه کنید؛ اما قرار است در این مقاله به بررسی راه‌کارهایی برای داشتن پوستی شفاف و درخشان بپردازیم که ممکن است به گوش‌تان نخورده باشند یا آن‌ها را کم‌اهمیت تصور کرده باشید.

پس شروع می‌کنیم:

۱- با مراقبت از سلامت روده‌ها، پوستی شفاف و درخشان داشته باشید

تحقیقات نشان می‌دهند که مشکلات زمینه‌ای روده می‌تواند از راه‌های مختلف مثل لکه‌ها، روی پوست ظاهر شوند. هر شخص باید با توجه به ژنتیک و بدن خود راه مناسب را برای مراقبت از سلامت روده‌ها پیدا کند. به طور کلی هر چیزی که برای روده مفید نیست، مانند قند یا غذاهای فرآوری‌شده، می‌تواند منجر به عدم تعادل میکروبی روده و تحریک استرس اکسیداتیو و التهاب شود؛ نه تنها در روده بلکه در سراسر بدن. با گذشت زمان اگر این مشکلات کنترل نشوند می‌تواند به شکل مشکلات پوستی ظاهر شوند.

۲- برای داشتن پوستی شفاف و درخشان از مکمل‌های کلاژن استفاده کنید

فراوان‌ترین پروتئین در بدن و پوست شما، کلاژن است. اما متاسفانه ذخایر طبیعی این پروتئین ضروری با افزایش سن کاهش می‌یابد. مکمل‌های کلاژن حاوی اسیدهای آمینه هستند که سلامت مو، پوست و ناخن را تقویت می‌کنند. با مصرف پپتیدهای کلاژن هیدرولیز شده، این مکمل توسط بدن جذب می‌شود و سپس می‌تواند با تحریک فیبروبلاست‌های سلولی ما (همان چیزی که در مرحله‌ی اول کلاژن و الاستین را تولید می‌کند) از سطوح کلاژن طبیعی حمایت کند. در نتیجه باعث ایجاد پوستی سالم، شفاف و درخشان می‌شود.

۳- چربی‌های سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید

چربی‌های سالم مانند آن‌هایی که در آجیل، بذر کتان و آووکادو پیدا می‌شوند، می‌توانند به بازسازی توانایی بدن برای ساختن غشای سلولی سالم و قوی کمک کنند. در نتیجه می‌تواند با بازگرداندن سد پوستی از آسیب‌های محیطی محافظت کند. مصرف نکردن چربی‌های سالم کافی می‌تواند باعث خشکی پوست و مو شود. ماهی سالمون، دانه چیا، روغن زیتون و تخم مرغ از منابعی هستند که می‌توانید در برنامه‌ی غذایی خود جای دهید.

۴- میکروبیوم پوست خود را متعادل نگه دارید

میکروبیوم پوست متعادل برای حفظ پوستی شفاف و درخشان ضروری است. این باکتری میکروسکوپی پوست را هیدراته و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد، با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند، از ورود تهدیدهای بیرونی جلوگیری و حتی در برابر اشعه‌های مضر UV هم از پوست محافظت می‌کند. پس از صابون‌ها و اسکراب‌های تند که می‌توانند باکتری‌های تشکیل‌دهنده میکروبیوم پوست را از بین ببرند، استفاده نکنید.

۵- محصولات مراقبت از پوست را بلافاصله بعد از حمام استفاده کنید

درست است که برای داشتن پوستی سالم باید یک روتین پوست مخصوص داشته باشید، اما باید بدانید که زمان درست استفاده از محصولات هم اهمیت زیادی دارد. توصیه می‌شود که بعد از خارج شدن از حمام، روتین مراقبت از پوست خود را انجام دهید. با اینکار رطوبت کافی در پوست باقی می‌ماند و خشکی و التهاب کمتری دچارتان می‌شود.

۶- ماساژ صورت را امتحان کنید تا پوستی شفاف و درخشان داشته باشید

این کار نه تنها لذت زیادی دارد، بلکه می‌تواند تنش را کاهش و گردش خون را افزایش دهد. در نتیجه به حفظ سلامت سلول‌های پوست کمک می‌کند. برای این کار می‌توانید از سنگ گواشا یا جیدرولر کمک بگیرید. این کار فقط چند دقیقه در روز وقت‌تان را می‌گیرد اما داشتن پوستی شفاف و درخشان ارزشش را دارد.

۷- غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بخورید

هرچه رنگارنگ‌تر، بهتر! میوه‌ها و سبزیجات بهترین منابع آنتی اکسیدان در نظر گرفته می‌شوند. زغال اخته، کلم پیچ، اسفناج و شکلات تلخ را که سرشار از آنتی اکسیدان هستند، در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۸- برای داشتن پوستی شفاف و درخشان، فعالیت داشته باشید

ورزش کردن جریان خون را در سراسر بدن افزایش می‌دهد و در نتیجه اکسیژن، مواد مغذی و مواد معدنی را به پوست می‌رساند. ورزش کردن منجر به داشتن پوستی زیباتر می‌شود.

۹- به پوست صورت دست نزنید

سعی کنید به صورت‌تان، جوش‌ها و نواحی خارش‌دار دست نزنید؛ مخصوصا اگر از تمیز بودن دست‌ خود مطمئن نیستید. این کار می‌تواند منجر به عفونت، لک و اسکار شود.

۱۰- به طور منظم از فیشال کمک بگیرید

می‌دانیم که همیشه امکان‌پذیر نیست؛ اما اگر بودجه‌ی مناسب را دارید، انجام فیشال در کلینیک‌های پوست معتبر یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن پوستی شفاف و درخشان است. در حالت ایده‌آل بهتر است یک بار در ماه انجام دهید که با چرخه‌ی طبیعی تجدید سلول‌های پوست شما مطابقت دارد.

۱۱- از غذاهای تحریک‌کننده خودداری کنید

تا حدودی آن‌ها را می‌شناسید: غذاهای بسته‌بندی شده، فرآوری شده و دارای قند زیاد و همچنین لبنیات. این مواد می‌تواند باعث ایجاد فرآیند‌های التهابی در پوست شود که منجر به جوش می‌شود. اگر فقط می‌توانید یکی از این‌ها را حذف کنید، انتخاب شما باید قند و شکر باشد. تحقیقات اخیر ارتباط بین غذاهای پر قند و آکنه و همچنین مشکلات التهابی را تایید کرده است.

۱۲- خوب بخوابید تا پوستی شفاف و درخشان داشته باشید

خواب ناکافی یا آشفته می‌تواند پوست شما را خراب کند. تحقیقات نشان داده است که کیفیت پایین خواب می‌تواند به افزایش علائم پیری پوست (خطوط ریز و چین و چروک) کمک کند. شما باید به بدن خود گوش دهید و حداقل ۸ ساعت در شبانه روز بخوابید. خواب شما بر هر چیزی الویت دارد؛ پس آن را فدای کارهای دیگر نکنید.

۱۳- لوازم آرایش خود را تمیز نگه دارید

برس‌های آرایش، اسفنج‌ها و براش‌ها زمینه‌ای برای تکثیر باکتری‌ها، سلول‌های مرده‌ی پوست، چربی و کثیفی هستند که همه‌ی این‌ها می‌تواند به طور جدی تلاش شما را برای داشتن پوستی سالم و شفاف مختل کند. پس لوازم خود را تا حد امکان به طور منظم بشویید و پاکیزه نگه دارید.

۱۴- از آب ولرم استفاده کنید

یکی از رایج‌ترین اشتباهات شست‌وشوی صورت، استفاده از دمای نامناسب آب است. شستن پوست صورت (و موها) با آب داغ، چربی‌های مفید و طبیعی آن را از بین می‌برد، پوست را خشک می‌کند و در معرض خطر قرار می‌دهد. آب سرد هم نمی‌تواند کارش را به درستی انجام دهد و ممکن است آرایش و کثیفی‌ها را روی پوست شما باقی بگذارد. پس توصیه می‌شود از آب ولرم استفاده کنید.

۱۵- استرس را به حداقل برسانید

این مورد به حرف آسان است نه عمل! اما باید بدانید که استرس مزمن می‌تواند به طور جدی به پوست شما آسیب برساند. سعی کنید در روز یک قدم برای داشتن حال خوب خود بردارید تا استرس و اضطراب‌تان را کنترل و به حداقل برسانید.

کلام آخر

گاهی اوقات ما گران‌ترین محصولات پوستی و مراقبتی را استفاده می‌کنیم، اما از نکات مهمی چشم می‌پوشیم که با انجام آن‌ها می‌توانیم از داشتن پوستی سالم، شفاف و درخشان غرق لذت شویم.

نظر شما چیست؟ آیا تا به حال از انجام دادن هیچکدام از موارد بالا نتیجه‌ی مثبتی گرفته‌اید؟

در آخر پیشنهاد می‌کنیم از محصولات پوستی سایت الا اسکین دیدن کنید. این محصولات از بهترین و معتبرترین برندها گرد هم آمده‌اند تا تجربه‌ی بی‌نظیری را برای مشتریان رقم بزنند. علاوه بر این می‌توانید به پیج اینستاگرام ما سر بزنید و و با مطالعه‌ی پست‌ها از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X