۵ راه برای درمان چین و چروک پیشانی! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۵ راه برای درمان چین و چروک پیشانی!

۵ راه برای درمان چین و چروک پیشانی!

چروک شدن پیشانی ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. مهم نیست چقدر مراقب باشید، چه بخواهید چه نخواهید، بخشی از زندگی شما خواهد بود. بنابراین، در مورد مراقبت از پوست و حتی آرایش باید این مسئله را در نظر بگیرید. سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه می‌توانیم از چین و چروک‌های پیشانی خود مراقبت کنیم:

در این مقاله همه چیز را در مورد چروک پیشانی به شما خواهیم گفت و راه‌های مقابله با آن را بررسی می‌کنیم:

چگونه سبک زندگی خود را برای کاهش چین و چروک پیشانی تغییر دهید!

بله، عادت‌های کوچک و کارهای روزمره‌‌ای که انجام می‌دهید اغلب منجر به چین و چروک پیشانی می‌شوند. شاید به دلیل اخم‌های مکرر یا  برخی محصولات که ممکن است پوست شما را بیش از حد معمول حساس کند. نکته این است که پیشانی چروکیده ممکن است نتیجه سبک زندگی روزانه شما باشد. برخی تغییرات در سبک زندگی شما می‌تواند تغییرات بزرگی ایجاد کند. بیایید نگاهی به آن‌ها بیندازیم.

۱) از ضد آفتاب استفاده کنید:

اولین تغییری که باید در سبک زندگی خود ایجاد کنید محافظت کافی در برابر نور خورشید است. از ضدآفتاب خوب استفاده کنید که مناسب پوست شما باشد و دارای SPF حداقل ۱۵  باشد. اگر شناگر هستید، حداقل SPF 50 را انتخاب کنید. استفاده منظم از کرم ضد آفتاب از ایجاد لکه‌های خورشیدی، پیری زودرس و حتی از اثرات مضر اشعه های UVA و UVB که ممکن است باعث مشکلات پوستی زیادی شود، محافظت می‌کند. از ضدآفتاب هر روز با هر بافتی که مناسب شماست استفاده کنید و از چین و چروک پیشانی جلوگیری کنید.

۲) هیدراته کنید:

پوست خشک و نازک سریع‌تر چروک می‌شود. پوست هیدراته شده که طبیعتی انعطاف پذیر دارد، سفت است و برای مدت طولانی از پیری جلوگیری می‌کند. این یکی دیگر از عادت‌های اساسی است که باید آن را تلقین کنید. سعی کنید تا جایی که می‌توانید با توجه به وزن و BMI خود آب مصرف کنید. خود را هیدراته نگه دارید. همچنین وجود آب کافی در بدن تمام سموم را از بین می‌برد و در نتیجه پوست را پاکسازی می‌کند.

۳) استرس را مدیریت کنید:

استرس همچنین یکی از دلایل چروک شدن پیشانی است. بیش از حد اخم می‌کنید، ناخواسته، مراقب خود نیستید، موارد مهم را فراموش می‌کنید و در نتیجه باعث ایجاد چین و چروک و آسیب به پوست خود می‌شوید. سعی کنید استرس را با استفاده از تکنیک‌های مختلف مانند یوگا، مدیتیشن، رایحه درمانی و موارد مشابه مدیریت کنید. اگر مشکلات استرس شدیدی مانند افسردگی دارید، ما درمان را پیشنهاد می کنیم. مدیریت استرس به بدن و پوست شما کمک می‌کند. پس از همه، یک ذهن سالم، ظاهری سالم را تضمین می‌کند!

۴) سیگار نکشید:

مهم نیست که چقدر عمیق می‌کشید، سیگار هرگز برای کسی مفید نبوده است. ممکن است برای برخی استرس را از بین ببرد (کوتاه مدت)، اما واقعیت این است که برای شما بسیار خطرناک است و می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی، سرطان ریه و آمفیزم شود. همچنین در هنگام پیری زودرس عامل مهمی است.

مطالعات ثابت کرده‌اند که محتوای تنباکو در سیگار یا هر فرمت دیگری بر تولید کلاژن تاثیر منفی می‌گذارد. بنابراین، خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش می‌دهد و به پیری زودرس و در نتیجه ایجاد چین و چروک در پیشانی کمک می‌کند. اگر می‌خواهید پوستی نرم و سفت داشته باشید، سیگار را ترک کنید. ترک سیگار مسئله‌ی بسیار مهمی است در نتیجه سعی کنید آن جدی بگیرید.

۵) رژیم غذایی خوب داشته باشید:

در رژیم غذایی‌تان همه چیز داشته باشید اما تعادل را رعایت کنید. این شاید مهمترین و نادیده گرفته شده‌ترین جنبه سبک زندگی فعلی ما باشد. سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید. ضرب المثل “شما همان چیزی هستید که می‌خورید” درست است. مصرف ویتامین C و اسیدهای چرب امگا 3 خود را افزایش دهید زیرا پوست شما را مرطوب نگه می‌دارد و احتمال خشکی و کاغذی شدن بی دلیل آن را کاهش می‌دهد. با این حال، رژیم غذایی پرکربوهیدرات برعکس عمل می‌کند. ما از شما نمی‌خواهیم که غذاهای مورد علاقه خود را کنار بگذارید. فقط سعی کنید تعادل را حفظ کنید و علائم هشدار دهنده را بدانید.

آیا باید محصولات مراقبت از پوست و آرایش خود را تغییر دهیم؟

بله. با افزایش سن، نیازهای پوست نیز تغییر می‌کند. علاوه بر این، حتی اگر آنقدر مسن نیستید و پوستی دارید که پیری زودرس دارد، بهتر است رژیم مراقبت از پوست فعلی خود را با رژیمی جایگزین کنید که برای این مشکلات مناسب‌تر باشد. از آرایش و مراقبت از پوست استفاده کنید که کمبود کلاژن شما را برطرف می‌کند. تغییر سبک زندگی خود را با یک رژیم به روز ترکیب کنید که می‌تواند به خلاص شدن از شر چروک پیشانی که شما را آزار می‌دهد کمک کند. این محصولات را در رژیم غذایی خود قرار دهید. در ادامه بیشتر آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

رتینول

حتما شنیده‌اید که از این محصول در محصولات ضد پیری استفاده می‌شود. بگذارید به شما بگوییم که دقیقا چیست! رتینول اساسا یک نسخه ملایم از یک محصول جانبی ویتامین A (ترتینوئین) است. این محصول جانبی به طور موثر بر روی چین و چروک کار می‌کند زیرا تولید کلاژن را تسریع می‌کند و گردش سلولی پوست را بهبود می‌بخشد.

محض احتیاط: رتینول ماده‌ای نیست که در تماس با نور خورشید خوب عمل کند. بنابراین، بهتر است از آن در شب استفاده کنید. در نتیجه به دنبال کرم‌های شب با محتوای رتینول فعال باشید.

پرایمر استفاده کنید

شروع به استفاده از پرایمر کنید. این نه تنها پوست را صاف می‌کند و پایه‌ای عالی برای زیرسازی ایجاد می‌کند، بلکه یک سد محافظ و مراقبتی روی پوست ایجاد می‌کند.

همچنین برای استتار کردن پیشانی چروک شده شما خوب است زیرا آن را صاف و به آرایش پایه شما کمک می‌کند تا در طول روز تازه و دست نخورده بماند.

اسید گلیکولیک

اگر می‌خواهید از شر پیشانی چروکیده خلاص شوید، این ماده مهم دیگری است که باید بخشی از رژیم مراقبت از پوست شما باشد. اسید گلیکولیک نوعی AHA (آلفا هیدروکسی اسید) است که ماهیت لایه برداری دارد و پس از خلاص شدن از شر سلول های خشک و مرده پوست، پوستی سالم‌تر و شاداب‌تر نشان می دهد.

دقت کنید که پس از استفاده از محصول اسید گلیکولیک از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا می‌تواند پوست شما را به نور حساس کند.

سوالات متداول

چه زمانی باید برای بوتاکس مراجعه کنم؟

خوب، اگر شما از کسانی نیستید که خواهان تغییر تدریجی هستید، پس ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ بوتاکس بروید که در آن چین و چروک ها از طریق سوزن و سایر تجهیزات درمان می‌شوند. بوتاکس درمانی است که در آن عضلات تزریق شده فلج می‌شوند. این تضمین می‌کند که هنگام اخم چروک نشوند و در نتیجه از شر چین و چروک‌های پیشانی خلاص شوید.

البته، در حالی که این یک گزینه بی‌خطر است، فقط با پزشکانی که به این روش معروف هستند مراجعه کنید. علاوه بر این، از عوارض جانبی مانند سردرد، تورم، خشکی چشم، آنفولانزا، کبودی و غیره آگاه باشید.

آیا می‌توانم با تغییر سبک زندگی از شر پیشانی چروک خود خلاص شوم؟

تغییرات سبک زندگی و مراقبت مداوم از پوست می‌تواند به کاهش چین و چروک کمک کند، اما به طور کامل از شر آن خلاص نمی‌شود. پوست در شکل طبیعی خود مستعد پیری است. با این حال، اگر می‌خواهید نتیجه ۱۰۰٪ داشته باشید، می‌توانید روش‌های جراحی را انتخاب کنید.

 

جمع‌بندی….

در این مطلب مواردی برای درمان و جلوگیری از چین‌ و چروک‌های پوست گفتیم. اگر اهل درمان‌های پر خطر نیستید اما نمی‌دانید باید از محصول و موادی استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره‌ی رایگان الا اسکین استفاده کنید. برای دریافت مشاوره‌ی رایگان به اینستاگرام ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X