۵ راه ساده برای رفع تیرگی پوست - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۵ راه ساده برای رفع تیرگی پوست

۵ راه ساده برای رفع تیرگی پوست

رفع تیرگی پوستتان دغدغه‌ی شماست؟! اگر صورتتان شفافیت و درخشندگی‌اش را از دست داده است تیره‌ و کدر به نظر می‌رسد ممکن است برایتان این سوال پیش آمده که علت تیرگی پوستتان چیست و برای رفع تیرگی پوست چکار می‌توان کرد؟ دلایل متفاوت و متعددی مانند کم آبی، استفاده‌ی ناکافی از مرطوب‌کننده، خشکی پوست، مصرف تنباکو و دخانیات، تجمع سلول‌های مرده‌ی پوست و … می‌توانند از عوامل عمده‌ی تیرگی پوست باشند. در ادامه‌ی این مقاله ۵ راه اساسی و کاربردی را به شما معرفی خواهیم کرد تا با گذشت زمان از شر این مشکل پوستی رها شوید، پس با ما همراه باشید:

۱) برای رفع تیرگی پوست صورت خود را با آب سرد بشویید!

شستن صورت با آب سرد اول صبح ساده‌ترین راه برای بیدار کردن پوست خسته شماست. آب سرد گردش خون را در اطراف صورت شما افزایش می‌دهد. شستشوی ملایم و تمیز صورت با آب سرد کمک می‌کند تا به خوبی کثیفی‌ها و آلودگی‌های صورتتان تمیز شود و پوست شما احیا و تغذیه شود. شوینده‌ی صورتتان را هم فراموش نکنید. علاوه‌ بر اینکه از محصول مناسب پوستتان استفاده می‌کنید محصول انتخابی‌تان باید که حاوی پرو ویتامین B5 (هیدرات‌ها)، ویتامین E (آرامش بخش) و آب تصفیه شده سه گانه (پاک کننده) باشد.

۲) مرطوب‌کننده را فراموش نکنید!

همانطور که گفتیم کمبود آب یکی از بزرگ‌ترین دلایل کدر شدن پوست در صبح است. به همین دلیل است که شما به یک مرطوب کننده مغذی در روتین پوستی خود قرار دهید. دقت داشته باشید که مرطوب‌کننده‌ی مناسب می‌تواند سد دفاعی پوست را ترمیم و از آن محافظت کند. مرطوب کننده‌ای سبک مانند آبرسان و رطوبت‌رسان اکلادو می‌تواند گزینه‌ی خوبی برایتان باشد.

۳) سرم‌های پوستی را در روتین خود قرار دهید!

سرم‌ها را در روتین‌های پوستی خود قرار دهید چرا که سریعا جذب می‌شوند. همچنین سرم‌های صورت حاوی سطح بالایی از ترکیباتی هستند که به روشن شدن پوست، افزایش آبرسانی و کاهش علائم پیری کمک می‌کنند. دقت داشته باشید که در سرمی که استفاده می‌کنید ترکیبات زیر وجود داشته باشد:

  • ویتامین C
  • ویتامین B3 (نیاسینامید)
  • فرولیک اسید
  • رزوراتول

۴) گلاب را روی صورتتان اسپری کنید!

یک تکنیک قدیمی برای درخشش پوستتان، اسپری گلاب روی صورتتان است! گلاب سرشار از آنتی اکسیدان است که پوست شما را تسکین می‌دهد و آبرسانی می‌کند و به کاهش قرمزی و پف صورت در صبح کمک می‌کند. همچنین به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی آن، اجازه نمی‌دهد صورتتان آکنه بزند.

۵) ضد آفتاب را کنار نگذارید!

بدون شک آسیب‌های ناشی از نور خورشید یکی از بزرگترین دلایل تیرگی پوست است. ضد آفتاب از پوست شما در برابر پیری زودرس، آفتاب سوختگی و لکه‌های تیره محافظت می‌کند.

پیشنهادات الااسکین برای شما

ضد آفتاب نچرال اکلادو

این روزها همه جا سخن از اهمیت استفاده از ضدآفتاب است و بیش از هر زمان دیگری روی این موضوع تاکید می‌شود. این محصول یکی از بهترین ضدآفتاب‌های اکلادو می‌باشد. بافت کرمی این محصول بیشتر شبیه به یک مرطوب‌کننده‌ی غنی است تا یک ضدآفتاب گچی! عصاره‌های گیاهی به کار رفته در این محصول پوست را تغذیه کرده و از آن در برابر اشعه ماورابنفش خورشید، بدون ایجاد احساس چسبندگی و چربی، محافظت می‌کند.

ضدآفتاب اکلادو

این محصول مناسب انواع پوست حتی پوست‌های حساس می‌باشد. این محصول  فاقد چربی و تسکین دهنده می‌باشد و پوست را با عصاره‌های گیاهی موجود در ترکیباتش تغذیه می‌کند. همچنین مهمترین ویژگی این ضد آفتاب سبک بودن بافت آن می‌باشد؛ بنابراین این محصول روی پوست احساس سنگینی و یا چسبندگی ایجاد نمی‌کند. ضدآفتاب اکلادو علاوه بر اینکه دربرابر آفتاب از پوست محافظت می‌کند، خاصیت مرطوب‌کنندگی هم دارد. پس با استفاده از این محصول با یک تیر پو نشان می‌زنید.

آبرسان و رطوبت‌رسان اکلادو

آبرسان را باید در روتین روزانه‌ی خود قرار دهید. این محصول مناسب انواع پوست می‌باشد. مرطوب کننده سبک اکلادو به راحتی جذب پوست‌تان می‌شود،  تمام روز پوست شما رو مرطوب نگه می‌دارد و در نهایت پوستی شاداب، درخشان و به نرمی ابریشم را برای شما به ارمغان می‌آورد. ترکیبات و بافت سبک این محصول بدون ایجاد حالت چسبندگی، یک لایه رطوبت روی پوست ایجاد کرده و پوست شما را تا ۱۲ ساعت مرطوب نگه می‌دارد. در ترکیبات این محصول عصاره رزماری و بابونه وجود دارد که موثر بر درمان اکنه و تسکین دهنده می‌باشد.

جمع‌بندی…

پوست شما سرمایه‌یتان است پس در مراقبت از آن کوشا باشید. اگر شما هم دچار تیرگی پوست به ویژه در صبح هستید در این مقاله ۵ راه کاربردی برای از بین بردن تیرگی‌ صورتتان گفتیم. امیدوارم این مطلب برایتان مفید باشد.

اگر در زمینه‌ی پوست و مشکلات مربوط به آن سوال و ابهامی دارید می‌توانید از طریق سایت یا پیج اینستاگرام الا اسکین با مشاورین ما در تماس باشید و سوالات خود را بپرسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X