۶ روش برای استفاده از روغن بچه در روتین پوستی! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۶ روش برای استفاده از روغن بچه در روتین پوستی!

۵ روش برای استفاده از روغن بچه در روتین پوستی!

به طور کلی روغن بچه چیست؟ روغن بچه، فقط روغن معدنی است. این ماده از نفت مشتق شده است و تقریبا در انواع محصولات مراقبت از پوست شخصی مانند مرطوب کننده‌ها و عطرها استفاده می‌شود. برخلاف تصور رایج، روغن بچه یک درمان معجزه آسا برای هر مشکل پوستی زیر نور خورشید نیست. این تئوری باعث شده است که زنان تا حدودی در مورد موارد استفاده از آن اطلاعات نادرست داشته باشند. در ادامه‌ی این مطلب پنج راه وجود دارد که می‌توانید با خیال راحت روغن بچه را در روتین زیبایی خود قرار دهید:

۱) استفاده از روغن بچه در روتین پوست به عنوان مرطوب کننده

روغن بچه را می‌توان به عنوان یک مرطوب کننده استفاده کرد، به خصوص روی لکه‌های پوست خشکی که نیاز به التیام دارند. این برنامه تقریبا شبیه به نوزادان است. هنگامی که پوست شما هنوز مرطوب است از این محصول استفاده کنید. به این ترتیب، در حالی که منافذ هنوز باز هستند، روغن به عمق پوست فرو می‌رود.با اینکه روغن بچه برای استفاده به عنوان جایگزین غیرسمی برای سایر کرم‌هاست و کاملا بی‌خطر است، استفاده از آن برای صورت توصیه نمی‌شود. روغن بچه اگر روی صورت استفاده شود منافذ را می‌بندد و باعث آکنه می‌شود. شما باید از آن به عنوان روغن بدن استفاده کنید، فقط مطمئن شوید که محصولی بدون رایحه است زیرا می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در پوست‌های حساس شود.

۲) استفاده از روغن بچه برای پاک کردن آرایش

اگر از طرفداران روش پاکسازی روغنی هستید، این نکته کوچک مختص شماست. روغن بچه را می‌توان به عنوان پاک‌کننده آرایش استفاده کرد زیرا می‌تواند به از بین بردن آرایش و تجمع کثیفی کمک کند. کافی است یک لایه نازک از روغن را روی صورت خود ماساژ دهید و با یک پارچه نخی پاک کنید. همیشه با شستشوی صورت دنبال کنید تا تمام باقیمانده‌ها کاملا شسته شوند. همچنین می‌توان از روغن بچه برای اصلاح آرایش استفاده کرد و از یک Q-tip برای پاک کردن خطوط لرزان یا لکه‌های تصادفی استفاده کنید.  دقت کنید که پاک کردن آرایش چشم از روغن بچه استفاده نکنید. 

۳) مراقبت از پا با روغن بچه

استفاده از روغن بچه در روتین پوست را فراموش نکنید. روغن بچه دارای ویتامین E است در نتیجه خواص جوان‌کننده و ترمیم‌کننده دارد و از آن را برای مقابله با مشکلات پوستی مانند ترک خوردگی پاشنه و آرنج استفاده می‌کنند و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. برای استفاده کافیست روغن را گرم کنید. همچین از آن برای پدیکور در منزل یا به عنوان مرطوب کننده روزانه پا استفاده کنید. همیشه با آن جوراب بپوشید تا جذب بهتری داشته باشد.

۴) مراقبت از کوتیکول

مراقبت از کوتیکول نوعی مراقبت از خود است که به شدت مورد توجه قرار نگرفته است. کوتیکول‌های خشک در صورت عدم توجه می‌توانند باعث سوزش و درد  شوند و اینجاست که روغن بچه می‌تواند مفید باشد. اگر نمی‌خواهید برای روغن‌های گران‌قیمت کوتیکول هزینه کنید، به جای آن یک بطری روغن بچه بردارید و آن‌ها را مرطوب کنید. یک سواب پنبه‌ای را در روغن خیس کنید و آن را روی انگشتان و ناخن‌های خود بمالید و روغن را روی بستر ناخن ماساژ دهید. انجام این کار همچنین به شما ناخنی سالم و براق می‌دهد که یک امتیاز کوچک خوب است!

۵) روغن اصلاح

استفاده از روغن بچه در هنگام اصلاح موهای زائد خود می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. از روغن بچه به عنوان روغن اصلاح استفاده کنید تا از شر خارش‌های پوستی بعد شیو کردن در امان بمانید و پوستی نرم و لطیف داشته باشید.

۶) استفاده از روغن بچه برای مو و درمان موخوره

یکی دیگر از فواید روغن بچه جلوگیری از ایجاد موخوره است. موخوره از شایع‌ترین مشکلات مو است که بسیاری را گرفتار می‌کند. به طور کلی موخوره به دلیل خشکی و شکنندگی موها ایجاد می‌شود و رشد موها را هم کم می‌کند. روغن بچه راه‌حلی برای این مشکل است. وقتی در تماس با موها و پوست سر قرار می‌گیرد، خیلی خوب می‌تواند تولید روغن طبیعی در پوست سر را تحریک کند و با مرطوب کردن موها از شکستن، دو شاخه شدن موها و ایجاد موخوره جلوگیری کند. همچنین اگر موهای کم پشتی دارید استفاده از این روغن را پیشنهاد می‌کنیم. همانطور که در بالا گفتیم ویتامین E در این محصول بسیار زیاد است و این ویتامین خیلی خوب می‌تواند فولیکول های مو را مرطوب کند و در نهایت باعث سلامت ساقه‌های مو می‌شود.

دیگر کاربرهای روغن بچه

جدا از کاربردهای واضح، آماده نگه داشتن یک بطری روغن بچه در کنار میز خواب می‌تواند به طرق مختلف به شما کمک کند. آرنج ترک خورده؟ یک قطره ماساژ دهید تا مرطوب شود. وقتی با ضد آفتاب همراه شود، می‌تواند به عنوان یک روغن برنزه کننده عمل کند. در حالی که هیچ ماده فعالی در آن‌ها وجود ندارد که روی علائم کشش اثر بگذارد، اما می‌توان از آنها برای صاف نگه داشتن و مرطوب نگه داشتن پوست استفاده کرد تا از خطوط و چین و چروک‌های بعدی جلوگیری شود.

 

سوالات متداول در مورد روغن بچه:

آیا روغن بچه برای پوست مفید است؟

روغن بچه (یا روغن معدنی) به روش‌های غیرمستقیم زیادی روی پوست انسان استفاده می‌شود، زیرا در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد. استفاده از آن برای پوست بزرگسالان بی‌خطر است و می‌تواند به آن نرمی و رطوبت بدهد. این ماده تحریک کننده نیست، به این معنی که می‌تواند برای پوست‌های دارای آلرژی و مسائل حساسیت مفید باشد. همانطور که گفتیم روغن بچه کمدوژنیک است، به این معنی که منافذ شما را می‌بندد. استفاده از روغن بچه برای صورت توصیه نمی‌شود زیرا باعث ایجاد آکنه می شود.

آیا روغن بچه منافذ را می‌بندد؟

روغن بچه کمدوژن در نظر گرفته می‌شود و اگرچه مستقیما باعث ایجاد جوش نمی‌شود، اما می‌تواند آن‌ها را تسهیل کند. با تشکیل یک لایه ضخیم بر روی پوست و به دام انداختن باکتری‌های مولد آکنه، کثیفی‌ها منافذ را می‌بند و در نهایت باعث آکنه می‌شود.

جمع‌بندی…

با خواندن این مقاله فهمیدیم که روغن بچه تنها برای کودکان کاربرد ندارد و بزرگسالان نیز می‌توانند از این محصول استفاده کنند. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد؛ همچنین مشاوره‌ی رایگان الا اسکین را فراموش نکنید. برای دریافت مشاوره‌ی رایگان کافیست به اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X