۷ ترفند زیبایی با لیمو - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۷ ترفند زیبایی با لیمو

۷ ترفند زیبایی با لیمو

زیبایی با لیمو غیر ممکن نیست! لیمو را می‌توان به معنای واقعی کلمه پادشاه آشپزخانه شما نامید. لیمو محصولی جادویی‌ست، همچنین راه‌حلی برای تمام مشکلات زیبایی شما! اما اگر هنوز از فواید لیمو غافل هستید، ادامه‌ی مقاله را از دست ندهید! ما به شما ۷ ترفند یاد می‌دهیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید زیبایی و برخی از مشکلات پوستی و زیبایی خود را حل کنید:

۷ ترفند زیبایی با لیمو

۱) شوره‌ی سر خود را از بین ببرید!

اگر می‌خواهید از شر شوره سرتان خلاص شوید، لیمو بهترین عامل طبیعی است. اسید سیتریک موجود در لیمو شوره سر را از بین می‌برد و پوست سر را شفاف می‌کند. سطح pH پوست سر شما را نیز متعادل می‌کند.

می‌توانید مستقیما آب لیمو را با پنبه روی نواحی نسبتا متراکم‌تر شوره سر بمالید یا ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو را با روغن نارگیل مخلوط کنید و سپس مخلوط را روی پوست سر ماساژ دهید.

۲) با رنگدانه‌های پوست خود مبارزه کنید!

اگر مشکل رنگدانه یا تغییر رنگ پوست دارید، این ترفند قطعا برای شما مناسب است. لیمو برای مبارزه با رنگدانه‌های پوست شما با خواص ضد باکتریایی شناخته شده است. حتی هرگونه تغییر رنگ روی پوست شما را پاک می‌کند و رنگ پوست شفاف‌تری به شما می‌دهد. آب لیمو پر از ویتامین C، همچنین به عنوان یک عامل سفید کننده عالی پوست عمل می‌کند که رنگدانه‌های پوست شما را محو و پوستی شاد و یکنواخت به شما می‌بخشد!

۳) پوست خود را به طور طبیعی روشن کنید!

همانطور که گفتیم لیمو به عنوان یک عامل سفید کننده عملکرد خوبی دارد و پوست شما را روشن می‌کند. مقدار اسید سیتریک موجود در لیمو سطح pH پوست شما را متعادل و آن را یکدست می‌کند.

آب حدود ½ لیمو را بگیرید و با ۲ تا ۳ قاشق چایخوری آب مخلوط کنید. این مایع را روی یک پد پنبه‌ای بریزید و به آرامی آن را در تمام نقاطی که می‌خواهید روشن کنید بمالید. اجازه دهید آب لیمو حدود ۲۰ دقیقه روی پوست شما بماند و سپس آن را بشویید. این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید تا نتایج موثرتری داشته باشید. دقت داشته باشید که بیش از حد از این محلول استفاده نکنید چرا که ممکن است باعث خشکی پوست‌تان شود.

۴) آفتاب سوختگی خودتان را درمان کنید!

اگر از آفتاب سوخته شده‌اید، لیمو درمانی است که به آن نیاز دارید. ماسک‌های لیمو برای از بین بردن سوختگی‌ها و لکه‌های ناشی از خورشید به خوبی عمل می‌کند و در ایجاد پوستی یکنواخت به شما کمک می‌کند. اسید و عوامل ضد باکتری موجود در لیمو به از بین بردن تمام سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و در نهایت تیرگی و لکه‌های صورت شما را نیز کاهش می‌دهد.

اگر تیرگی و لکه‌های پوستی شما از ناشی از آفتاب است، پیشنهاد می‌کنیم آب لیمو را با ماست مخلوط کنید و یک ماسک ضد برنزه عالی برای صورت و بدن خود درست کنید.

۵) به ناخن‌های سالم سلام کنید!

با خیساندن آن‌ها در یک کاسه آب لیمو و سپس آبکشی بعد از چند دقیقه از تغییر رنگ ناخن‌های خود به راحتی می‌توانید جلوگیری کنید.

۶) آکنه‌های خود را از بین ببرید!

وجود آکنه‌ها برای هر شخصی می‌تواند بسیار دردناک باشد. خلاص شدن از شر آکنه می‌تواند واقعا دشوار باشد و کار بسیار مشکلی است. از آب لیمو می‌توان برای از بین بردن جای جوش و آکنه استفاده کرد. خواص ضد باکتریایی لیمو به مبارزه با آکنه کمک می‌کند و اثرات آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. از آن به عنوان یک درمان نقطه‌ای برای جوش‌های خود استفاده کنید و خودتان شاهد تفاوت خواهید بود.

۷) هایلایت‌های طبیعی مو داشته باشید!

کمی بالاتر گفتیم که لیمو یک عامل سفید کننده عالی است. اگر لیمو می‌تواند به روشن شدن پوست شما کمک کند، تصور کنید چه فوایدی می‌تواند برای موهای شما داشته باشد. اگر می‌خواهید رگه‌هایی به طور طبیعی روی موهایتان برجسته شود، از آب لیمو استفاده کنید.

برای این کار کافیست مقداری آب میوه را روی یک پد پنبه‌ای بریزید و آن را روی قسمتی از مو که می‌خواهید هایلایت کنید، بمالید. قبل از شستن آن، حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه زیر نور خورشید بنشینید و در نهایت از نتیجه‌ی کار لذت ببرید.

جمع‌بندی…

در این مقاله سعی کردیم تمامی خواص لیمو را بررسی و فواید آن را بگوییم. اگر سوالی در این زمینه داشتید کافیست به اینستاگرام ما مراجعه و از مشاوره‌ی‌ رایگان الا اسکین استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X