۸ راه حل موثر برای کاهش جوش‌‌های حرارتی - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۸ راه حل موثر برای کاهش جوش‌‌های حرارتی

۸ راه حل موثر برای کاهش جوش‌‌های حرارتی

جوش‌‌های حرارتی چه فرقی با دیگر جوش‌های صورت دارند؟ ممکن است به هر دلیلی یکسری جوش‌ها و لکه‌های قرمز روی صورت ما ظاهر شود؛ که این مسئله با توجه به تغییر هر فصل ممکن است تغییر کند. تقریبا به نظر می‌رسد که جوش و آکنه در فصل تابستان بسیار تشدید می‌شوند، چه روی صورت یا بدن ما!

درمان این جوش‌ها شاید کمی سخت باشد چرا که نیاز به توجه ویژه دارند! اگر قربانی جوش های حرارتی شده‌اید و اگر از دست زدن و پنهان کردن جوش‌های گرما و زخم‌های آن‌ها خسته شده‌اید، ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید. بیایید بررسی کنیم که علت آن‌ها چیست؟!

جوش‌ حرارتی چیست؟ چه چیزی باعث آن‌ها می‌شود؟

جوش‌های حرارتی کمی متفاوت از جوش‌های معمولی هستند. آن‌ها جوش‌های قرمز رنگی هستند که به خصوص در تابستان روی پوست شما ظاهر می‌شوند. همانطور که از نام آن پیداست، آن‌ها نتیجه گرمای داخلی بدن شما هستند. این گرمای داخلی بدن در طول تابستان افزایش می‌یابد زیرا دمای بیرون از قبل گرم است. علاوه بر این، مصرف بیش از حد انبه نیز به افزایش گرمای بدن کمک می‌کند. بنابراین این عوامل محیطی مساعد برای جوش‌های حرارتی ایجاد می‌کنند.

هنگامی که گرمای بدن افزایش می یابد، تولید بیش از حد سبوم را تشدید می‌کند. هنگامی که غدد چربی بیش از حد فعال می‌شوند و سبوم بیشتری تولید می‌کنند، منجر به مسدود شدن منافذ پوست می‌شود؛ روغن در این منافذ به دام می‌افتد و در نهایت منجر به جوش‌های حرارتی می‌شود.

جدای از این‌ها، جوش‌های حرارتی می‌توانند به دلایل مختلفی مانند رژیم غذایی نامناسب، پوشیدن لباس‌های تنگ، عفونت باکتریایی، ضعف سیستم ایمنی، افزایش مصرف الکل و گرفتگی غدد عرق ایجاد شود.

چگونه جوش‌های حرارتی صورت را به طور طبیعی کاهش دهیم؟

جوش‌‌های حرارتی می‌توانند یک تهدید باشند و شما را با علائم و جای زخم بر روی صورت تنها بگذارند. با این حال، ناامید نشوید! راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از بروز این جوش‌ها بکاهید و لازم نیست هزینه زیادی برای محصولات متعدد بپردازید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید جوش‌های حرارتی را به طور طبیعی کاهش دهید.

۱) استفاده از ژل آلوئه‌ورا

ژل خنک کننده آلوئه‌ورا روی پوست معجزه می‌کند! آلوئه‌ورا علاوه بر تسکین پوست، به دلیل خواص ضدمیکروبی خود، عفونت‌های باکتریایی که باعث جوش می‌شوند را نیز کاهش می‌دهد و روند بهبود را سرعت می‌بخشد.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

مقداری ژل آلوئه‌ورا بردارید و روی جوش های حرارتی بمالید. اگر از ژل آلوئه ورا خریداری شده در فروشگاه استفاده می‌کنید، فقط مطمئن شوید که حاوی هیچ گونه مواد مخفی و اضافی نیست. بگذارید ژل یک شب روی جوش هایتان بماند و صبح آن را بشویید. می‌توانید این را جز روتین‌تان قرار دهید و هر روز تکرار کنید.

۲) معجزه‌ی عسل

عسل علاوه بر اینکه یک مرطوب کننده طبیعی عالی است که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند، در درمان جوش‌‌های حرارتی نیز فوق العاده عمل کرده است. خواص ضد باکتریایی آن با عفونت‌هایی که می‌توانند باعث جوش شوند مبارزه می‌کند و همچنین در هنگام استفاده اثر تسکین‌دهنده‌ای روی پوست دارد. چسبندگی عسل که ممکن است دوست نداشته باشید در واقع مفید است! به از بین بردن کثیفی اضافی از منافذ پوست کمک می‌کند.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

عسل را مستقیما روی جوش‌ها بمالید و بگذارید خشک شود. بگذارید حداقل ۳۰ دقیقه بماند و سپس صورت خود را بشویید. می‌توانید این کار را ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید.

۳) آبلیمو را دست کم نگیرید

آب لیمو به دلیل ماهیت و ویژگی‌های لایه‌بردار، یک درمان مطمئن برای کاهش جوش‌های حرارتی روی صورت به‌طور طبیعی است. ویتامین C فراوان و خواص ضد باکتریایی موجود در آب لیمو به درمان جوش‌ها و همچنین تسکین پوست کمک می‌کند و فرصتی برای التهاب و جای زخم باقی نمی‌گذارد! استفاده منظم از آب لیمو روی پوست به آن درخشندگی دوست داشتنی می‌دهد، پس چرا از آن استفاده نکنید؟

چگونه از آن استفاده کنیم؟

یک قاشق چای خوری آب لیمو را با عسل مخلوط کرده و با پنبه آن را روی جوش‌ها بکشید. اجازه دهید ۵ دقیقه روی جوش‌ها بماند و با آب سرد بشویید. انجام این کار یک بار در روز از ایجاد جوش‌های حرارتی جلوگیری می‌کند.

۴) استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب که به دلیل فواید بسیار زیادی که دارد  محبوب است، به دلیل ماهیت اسیدی‌اش می‌تواند باکتری‌های مولد آکنه را از بین ببرد. علاوه بر این، می‌تواند اسکارهای به جا مانده از جوش را نیز التیام بخشد و به بهبود سریع‌تر کمک کند. با این حال، از آن‌جایی که سرکه سیب ماهیتی اسیدی دارد، نباید مستقیما روی پوست استفاده شود. همیشه قبل از استفاده آن را با آب رقیق کنید.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

برای شروع، یک قاشق چای خوری سرکه سیب را بردارید و آن را با آب رقیق کنید. مقدار آب بستگی به میزان نیاز شما دارد، اما هر چه بیشتر باشد، بهتر می‌تواند سرکه سیب را رقیق کند. این محلول را با پنبه روی جوش‌ها بمالید. آن را با چسب زخم محکم کنید و بگذارید چند ساعت بماند. چسب زخم را بردارید و صورت را با آب سرد بشویید. از این محلول بیش از یک بار در روز استفاده نکنید.    

۵) جوش‌‌های حرارتی را با روغن کرچک درمان کنید

روغن کرچک، برای مو بسیار عالی‌‌ست و جالب است بدانید به طور شگفت انگیزی برای کاهش جوش‌‌های حرارتی روی صورت موثر است. این ماده دارای خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی است که نه تنها به مبارزه با جوش‌های حرارتی کمک می‌کند بلکه التهاب ناشی از آن‌ها را نیز کاهش می‌دهد. بنابراین روغن کرچک جوش‌های حرارتی را کاهش داده و مسکنی برای پوست است.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

۲ یا ۳ قطره روغن کرچک را با پودر چوب صندل ترکیب کنید. این مخلوط روغن را به آب در حال جوش اضافه کنید و آن را به مدت ۵ دقیقه کنار بگذارید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و خشک کنید. بگذارید یک شب روی پوست بماند و صبح روز بعد آن را بشویید. برای خلاص شدن از شر جوش‌های حرارتی دو بار در هفته از این دارو استفاده کنید.

۶) زردچوبه‌ی همیشه موثر

زردچوبه که به طور سنتی برای درمان چندین مشکل پوستی استفاده می‌شود، یک درمان خانگی قوی برای کاهش جوش‌های حرارتی روی صورت به طور طبیعی است. کورکومین موجود در زردچوبه ماهیت ضد التهابی دارد و دارای خواص ضد میکروبی است که می تواند باکتری‌های مولد جوش را از بین ببرد. خواص ضدعفونی کننده آن با جوش‌ها مقابله می‌کند. علاوه بر این، استفاده از زردچوبه روی پوست نیز درخشندگی طبیعی به آن می‌بخشد!

چگونه از آن استفاده کنیم؟

یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و خمیر غلیظی به دست آورید. خمیر را روی جوش‌ها بمالید و بگذارید روی صورت بماند تا خشک شود. سپس آن را با آب سرد بشویید.

۷) استفاده از برگ چریش برای درمان جوش‌‌های حرارتی

برگ‌های چریش سرشار از خواص ضد باکتری هستند و این به از بین بردن باکتری‌های آکنه‌زا کمک می‌کند. خواص ضد التهابی آن‌ها می‌تواند پوست را تسکین دهد و تورم ناشی از جوش‌های حرارتی را تسکین دهد. برای بهبود سریع‌تر، هر روز از این خمیر استفاده کنید.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

مقداری برگ چریش را در آب بجوشانید، صاف کنید و بگذارید خنک شود. به این برگ‌ها، یک قاشق چای خوری پودر چوب صندل اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر خوبی به دست آید. آن را روی جوش‌ها بمالید و بگذارید خشک شود. پس از خشک شدن، آن را با آب سرد بشویید.

۸) روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضدعفونی‌ کننده و ضدمیکروبی است که می‌تواند به کاهش جوش‌‌های حرارتی روی صورت به طور طبیعی کمک کند. با از بین بردن چربی و کثیفی پوست می‌تواند از شیوع و باز کردن منافذ جلوگیری کند. با این حال، استفاده مستقیم از روغن درخت چای روی صورت ممکن است باعث تحریک شود، بنابراین همیشه قبل از استفاده آن را رقیق کنید و چند روز یک بار از آن استفاده کنید.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

۲ یا ۳ قطره روغن درخت چای را به روغن حامل (روغن نارگیل/روغن کرچک) اضافه کنید و آن را روی جوش‌ها بمالید. بعد از مدتی آن را با آب سرد بشویید.

جمع‌بندی…

اگر شما هم دچار جوش‌‌های حرارتی می‌شوید، حتما یکی از این موارد به شما کمک می‌کند. به طور کلی در این مطلب راه‌هایی طبیعی برای درمان جوش‌های حرارتی و طریقه‌ی استفاده از آن‌ها را گفتیم، اگر سوالی در این مورد دارید می‌توانید به اینستاگرام ما مراجعه کنید. همچینین در اینستاگرام ما می‌توانید از محصولاتی برای انواع پوست با تاثیرگذاری فوق‌العاده؛ دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X