۸ روغن موثر برای رشد مو! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۸ روغن موثر برای رشد مو!

۸ روغن موثر برای رشد مو!

همه‌ی ما حداقل یکبار در زندگیمان این سوال را پرسیده‌ایم که چه کار کنم تا موهایمان سریع‌تر‌ رشد کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که روغن تراپی درمانی موثر است؛ روغن تراپی یکی از تاثیرگذارترین روش‌ها برای رشد مو می‌باشد. احتمالا شنیده اید که برخی روغن‌ها می‌توانند رشد مو را تقویت کنند. روغن‌ تراپی مو به علاوه‌ی ماساژ پوست سر می‌توانند همانند معجزه عمل کنند و زیبایی موی شما را چندین برابر کنند.

همانطور که می‌دانید هر تار موی سر به طور متوسط در طول ۳۰ روز یا یک ماه بین ۶ میلی‌متر تا ۱ سانتی‌متر رشد می‌کند و این عدد البته با توجه به برخی شرایط محیطی، تغذیه‌ای یا ژنتیکی متغیر خواهد بود. اما برخی از روغن‌ها هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رشد موهای خود را افزایش دهید و موهایی درخشان‌تر و زیباتر داشته باشید. در ادامه‌ی این مطلب ۸ روغن موثر برای رشد مو را معرفی و چگونگی استفاده از آن‌ها را بیان می‌کنیم:

۸ روغن موثر برای رشد مو!

۱) روغن کرچک

این روغن غلیظ سرشار از ویتامین E، پروتئین و مواد معدنی فراوانی است و معجزه‌ای برای مو شما به حساب می‌آید. روغن کرچک تارهای مو را نرم و رطوبت آن را حفظ می‌کند تا موهایتان درخشان و زیبا به نظر برسند. با این حال، بهترین مزیت روغن کرچک این است که گردش خون را بهبود می‌بخشد، که برای رشد مو بسیار مهم است. اگر پوست سر خشک و پوسته پوسته شده‌ای دارید استفاده از این روغن را پیشنهاد می‌کنیم چرا که روغن کرچک بهترین اثر را دارد بر روی چنین پوستی دارد و تمامی مواد مغذی مورد نیاز آن را تامین می‌کند.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای رشد مو:

در حالی که روغن کرچک بهترین روغن برای رشد و ضخامت مو است، بسیار غلیظ است و شستشوی آن دشوار است. توصیه می‌کنیم آن را با روغن کنجد مخلوط کنید و سپس از آن برای کاهش ویسکوزیته استفاده کنید. فقط روغن‌ها را قبل از استفاده روی مو و پوست سر خود گرم کنید. و به طور منظم از آن‌ها استفاده کنید. استفاده منظم از این روغن موهایی سالم، پرپشت و درخشان به شما می‌دهد.

۲) روغن نارگیل

روغن نارگیل محبوب‌ترین روغن مو برای رشد مو است. این روغن حاوی اسیدهای چرب به مقدار زیاد است که به عمق فولیکول‌های مو نفوذ و در نتیجه موهای شما را از ریشه تغذیه می‌کند. همچنین منبع عالی اسیدهای چرب، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای سلامت مو ضروری هستند. روغن نارگیل علاوه بر تقویت رشد مو، موهای شما را نرم و درخشان نگه می‌دارد و از آن در برابر آسیب‌های حرارتی محافظت می‌کند.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای رشد مو:

در صورت تمایل، می‌توانید روغن را قبل از استفاده به پوست سر و موهای خود به آرامی گرم کنید. می‌توانید از روغن نارگیل با برگ کاری یا آملا نیز استفاده کنید. اگر برگ‌های کاری اضافه می‌کنید، قبل از اینکه حرارت را خاموش کنید، بگذارید در روغن داغ ترک بخورند اما برای استفاده صبر کنید تا کمی خنک شود. همچنین می‌توانید از پیاز، روغن سیاه دانه و روغن نعناع برای کنترل ریزش مو استفاده کنید. این مواد با هم به تقویت رشد مو کمک و آن را سالم تر، نرم‌تر و درخشان‌تر می‌کنند.

۳) روغن آرگان

اگر به دنبال روغنی هستید که نه تنها رشد مو را تقویت کند، بلکه بتواند موهای شما را ترمیم کند و از آسیب گرما محافظت کند، روغن آرگان همان چیزی است که باید امتحان کنید. روغن آرگان که به عنوان طلای مایع مراکش شناخته می‌شود، از آجیل درختان آرگان به دست می‌آید و دنیای زیبایی را طوفان کرده‌است. روغن آرگان سرشار از ویتامین E و خواص آنتی اکسیدانی است که سلامت پوست سر را بهبود می‌بخشد و از شکستگی مو جلوگیری می‌کند. از آن جایی که روغن آرگان کمترین پردازش را دارد، بهترین روغن مو برای رشد مو است.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای رشد مو:

درست مانند روغن کرچک، روغن آرگان نیز غلیظ و چسبناک است، اما مانند روغن کرچک چرب نیست. روغن آرگان را می‌توان مستقیما از بطری استفاده کرد. با این حال، توصیه می‌شود آن را روی تارهای مو بمالید نه روی ریشه. از روغن آرگان می‌توان برای تهیه ماسک مو نیز استفاده کرد.

۴) روغن زیتون

یک روغن همه کاره که زیبایی و همچنین جز اصلی آشپزخانه است، همه روغن زیتون را دوست دارند! با ترکیبی از ویتامین E، آنتی اکسیدان‌ها و اسید اولئیک، موهبتی برای شماست. روغن زیتون علاوه بر اینکه بهترین روغن برای رشد مو است، پوست سر را احیا می‌کند، ریشه‌ها را تغذیه و موها را نرم می‌کند و بافتی صاف به آن می‌بخشد. هنگامی که با آب لیمو ترکیب می‌شود، به درمان شوره سر نیز کمک می‌کند.

نحوه استفاده از روغن زیتون برای رشد مو:

روغن زیتون را می‌توان برای موهای خشک یا مرطوب استفاده کرد. برای بهترین نتیجه، قبل از استفاده کمی آن را گرم کنید. اگر روغن زیتون را قبل از شستن موهایتان بمالید، قبل از شستن موهایتان، یک حوله گرم را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دور موهای خود بپیچید.

۵) روغن درخت چای

یکی از شناخته شده‌ترین اسانس‌ها، امروزه روغن درخت چای به دلیل خواص ضد میکروبی و پاک‌کنندگی قوی به عنوان یک ماده در چندین محصول مراقبت از بدن، پوست و مو استفاده می‌شود. استفاده منظم از روغن درخت چای نه تنها می‌تواند رشد مو را تقویت کند، بلکه می‌تواند با مشکلات مو مانند خشکی و شوره سر نیز مبارزه کند. از آن جایی که به پوست سر کمک می‌کند مواد مغذی را به طور موثر جذب کند و فولیکول‌های خفته مو را تحریک می‌کند، روغن درخت چای بهترین روغن برای رشد و ضخامت مو است.

نحوه استفاده از روغن درخت چای برای رشد مو:

در حالی که روغن درخت چای برای سلامت مو و پوست سر بسیار مفید است، بسیار غلیظ است، بنابراین باید رقیق و استفاده شود. می توانید ۵ قطره روغن درخت چای را با هر روغن حاملی که دوست دارید مخلوط کنید. همچنین می توانید ۱۰ تا ۱۵ قطره از آن را با شامپو یا نرم کننده خود مخلوط کرده و به طور منظم از آن استفاده کنید.

۷) روغن بادام

اگر می‌خواهید تارهای خود را تقویت و با شکستگی مبارزه کنید، روغن بادام ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. چه موهای شما خشک، آسیب دیده یا رنگ شده باشد، روغن بادام برای همه معجزه می‌کند. این روغن حاوی بالاترین غلظت ویتامین E طبیعی، پروتئین، منیزیم و اسیدهای چرب است که یک روغن عالی برای رشد مو است. همچنین از موهای شما در برابر ریزش مو محافظت می‌کند و در نتیجه باعث رشد بهتر می‌شود.

نحوه استفاده از روغن بادام برای رشد مو:

روغن بادام را می‌توان مستقیما از بطری استفاده کرد، اما در صورت تمایل می‌توانید آن را قبل از استفاده گرم کنید. حتی گاهی می‌توانید بعد از شستن موها چند قطره از آن را روی موهای خود بمالید.

۸) روغن آملا

روغن آملا که از میوه آملا که به نام انگور فرنگی هندی نیز شناخته شده استخراج می‌شود، روغن رایج دیگری است که در هند است و به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به دلیل قدرتی که به عنوان یک عامل ترمیم کننده دارد، یک مقوی مو مورد اعتماد در طب شرقی است. روغن آملا حاوی مقدار زیادی ویتامین C، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است و بنابراین بهترین روغن برای رشد و ضخامت مو است. این برای انواع مو مفید است، بنابراین همه می‌توانند از آن استفاده کنند. کسانی که موهای خشک و آسیب دیده دارند با استفاده از این روغن سود زیادی خواهند برد. روغن آملا همچنین التهاب پوست سر را تسکین می‌دهد، تولید چربی را تنظیم می‌کند و با آب‌رسانی به ساقه مو از آن محافظت می‌کند. بنابراین، با گنجاندن روغن آملا در روتین مراقبت از مو، موهای شما ممکن است سالم‌تر و انعطاف پذیرتر شوند.

نحوه استفاده از روغن آملا برای رشد مو:

روغن آملا را می‌توان مستقیما از بطری استفاده کرد، اما می‌توانید قبل از استفاده آن را گرم کنید. چه آن را دوست داشته باشید و چه از آن متنفر باشید، نمی‌توان انکار کرد که روغن دادن به موهایتان بهترین راه برای به دست آوردن موهای بلند و پرپشت رویاهایتان است!

سوالات متداول در مورد انواع روغن برای رشد مو

روغن نارگیل یا روغن جوجوبا کدام یک برای مو بهتر است؟

روغن نارگیل به مرطوب کردن موهای شما کمک می‌کند، اما روغن جوجوبا حاوی مواد اشباع بیشتری است که به درمان و مرطوب کردن بهتر موهای شما کمک می‌کند. همچنین به کاهش ریزش و شوره سر کمک و به رشد مو کمک می‌کند.

آیا روغن ویتامین E برای مو مفید است؟

روغن ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی پوست سر و آبرسان مو است که رشد مو را تحریک، سلامت پوست سر را تقویت و موها را زیباتر و قوی‌تر می‌کند.

روغن نارگیل یا روغن زیتون کدام برای مو بهتر است؟

روغن زیتون ممکن است روغن بهتری برای مو باشد. اگرچه روغن نارگیل نیز یک روغن ارزان و مفید است، روغن زیتون بافت مو را نرم‌تر، ابریشمی‌تر و مرطوب‌کننده‌تر می‌کند.

جمع‌بندی…

در این مقاله بهترین روغن‌ها برای بهبود رشد مو گفتیم و نحوه‌ی استفاده از آ‌ن‌ها را بررسی کردیم. اگر سوالی دارید پیشنهاد می‌کنیم به اینستاگرام ما پیام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X