۸ عادتی که ناخودآگاه باعث افتادگی پوست می‌شود! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۸ عادتی که ناخودآگاه باعث افتادگی پوست می‌شود!

۸ عادتی که ناخودآگاه باعث افتادگی پوست می‌شود!

افتادگی پوست مسئله‌ای است که از یک سن به بعد دغدغه‌ یبسیاری از افراد است. هیچ کس پوست خسته و افتاده را دوست ندارد. جالب است بدانید که برخی از عادات مراقبت از پوست و شیوه زندگی که دنبال می‌کنید ممکن است بدون اطلاع شما باعث افتادگی پوستتان شوند. بنابراین اگر پوستی سفت و سالم می‌خواهید به این ۸ موردی که در ادامه‌ی مطلب می‌گوییم توجه کنید:

۱) به حالت خوابیدن خود دقت کنید:

برخی از شب‌ها راحت‌ترین حالت خوابیدن صاف روی شکم است که سر در بالش فرو رفته است. با این حال، ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد به شما آسیب برساند زیرا این وضعیت به صورت، به خصوص روی گونه‌ها و پیشانی فشار وارد می‌شود. با گذشت زمان، ایم کار می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست شما را کاهش دهد و باعث افتادگی آن شود.

۲) سیگار نکشید:

بعد سیگار کشیدن است، که همه می‌دانند یک عادت وحشتناک برای بدن شماست، اما تعداد کمی از مردم می‌دانند که می‌تواند بر سلامت پوست نیز تاثیرگذار باشد! نیکوتین موجود در سیگار گردش خون در پوست را مختل می‌کند که عملکرد سلول‌های سالم را مختل می‌کند و باعث افتادگی زودرس می‌شود. این عادت همچنین عضلات اطراف دهان را بیش از حد کار می‌کند و باعث آسیب بیشتر پوست می‌شود.

۳) چشم‌های خود را نمالید:

چند بار در روز چشمان خود را هنگامی که احساس خشکی یا ناراحتی می‌کنید، می‌مالید؟ متاسفانه این عمل به ظاهر بی‌ضرر می‌تواند باعث افتادگی پوست اطراف چشم شود. عمل مالش و نیرویی که به کار می‌برید پوست لطیف دور چشم را می‌کشد و باعث افتادگی پوست می‌شود. اگر چشمان شما احساس ناراحتی می‌کند، به جای آن قطره چشمی یا پاشیدن آب سرد را انتخاب کنید.

۴) از محصولات مناسب استفاده کنید:

هنگامی که از محصولات مراقبت از پوست اشتباه استفاده می‌کنید، به جای اینکه تاثیرگذار باشند باعث آسیب به پوست شما می‌شود. بنابراین حتی اگر علائم پیری ایجاد شود، روال نادرست مراقبت از پوست، آن‌ها را بهبود نمی‌دهد. در نتیجه در انتخاب محصولات مراقبتی دقت کنید.

۵) به حالت دست خود توجه کنید:

قرار دادن دست خود روی گونه یا چانه موقعیتی راحت است و در بیشتر مواقع این کار را انجام می‌دهیم. این وضعیت فشار غیرضروری به صورت وارد می‌کند که باعث کشیده شدن و افتادگی الیاف پوست می‌شود. بنابراین دفعه بعد که در حال تماشای یک صفحه نمایش هستید، سعی کنید آگاهانه این کار را نکنید.

۶) به رژیم غذایی خود دقت کنید:

آن چه می‌خورید مستقیما بر سلامت پوست شما تاثیر می‌گذارد. بنابراین اگر متوجه می‌شوید که پوست‌تان افتاده است، مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری‌شده و غذاهای سرشار از قند و نمک می‌تواند دلیل اصلی آن باشد. این غذاها پوست را کم آب می‌کنند و کلاژن آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند که باعث شل شدن و افتادگی آن می‌شود. بنابراین مطمئن شوید که رژیم غذایی خود را با مقدار زیادی سبزیجات برگ‌دار، میوه‌ها و آجیل تکمیل کنید.

۷) اخم نکنید:

ممکن است تعجب کنید که بدانید چیزی به سادگی اخم کردن یا چشم دوختن نیز می‌تواند باعث افتادگی پوست شما شود. بله، حرکات تکراری صورت مانند ابرو یا باریک کردن چشم‌ها می‌تواند به مرور زمان پوست ظریف صورت شما را فرورفته و آن را شل‌تر از قبل کند. با بررسی بینایی خود و آرام نگه داشتن حالت چهره خود همیشه از این امر جلوگیری کنید.

۸) ضدآفتاب بزنید:

هر نوع قرار گرفتن در معرض نور خورشید یک راه مطمئن برای ایجاد پیری زودرس است. به عبارتی دیگر چشم و پوست شما به مرور زمان افتاده می‌شود. هیچ کس مطمئنا آن را نمی‌خواهد، بنابراین قبل از بیرون رفتن حتما ضدآفتاب بزنید.

جمع‌بندی…

در این مقاله ۸ کاری که اصولا ناخودآگاه انجام می‌شود و باعث آسیب و افتادگی پوستتان می‌شود را گفتیم. سعی کنید این موارد کوچک را رعایت کنید.

اگر به مشاوره‌ی پوستی نیاز دارید می‌توانید با مراجعه به اینستاگرام ما یا یکی از راه‌های ارتباطی ما از مشاوره‌ی رایگاه مشاورین الااسکین بهرمند شوید. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

آشنایی با برخی از محصولات مجموعه‌ی الااسکین

ضدآفتاب اکلادو

یکی از محبوب‌ترین محصولات اکلادو این ضد آفتاب است. ضدآفتاب اکلادو دارای فرمولی فاقد چربی است باعث تسکین پوست می‌شود؛ همچنین این محصول با توجه به عصاره‌های گیاهی که در ترکیباتش دارد پوست را به خوبی تغذبه می‌کند. ضدآفتاب اکلادو مناسب انواع پوست حتی پوست‌های حساس یا پوست‌های بسیار چرب و دچار آکنه می‌باشد.

کرم دور چشم ضد چروک اکسپشنال تالگو

محصولی با عملکرد فوق العاده و غنی از مواد فعال ضدپیری با اثر لیفتینگ ۳ برابر که به طرز موثری باعث کاهش پف و تیرگی زیر چشم می‌شود و این محصول به عضلات دور چشم استحکام می‌بخشد. این کرم همچنین برای مراقبت از لب‌ها و از بین بردن خطوط اطراف لب که در اثر افزایش سن ایجاد می‌شوند بسیار موثر است.

آبرسان و رطوبت‌رسان اکلادو

این محصول مناسب انواع پوست می‌باشد. یکی از ویژگی‌های بارز این محصول این است که به سرعت جذب پوست می‌شود و در تمام طول روز پوستتان را مرطوب نگه می‌دارد. در ترکیبات این محصول عصاره رزماری و بابونه وجود داردکه بر درمان اکنه موثر است و آن‌ها را تسکین می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X