۹ فایده‌ی عسل برای پوست صورت - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۹ فایده‌ی عسل برای پوست صورت

۹ فایده‌ی عسل برای پوست صورت

فایده‌ی عسل برای پوست بسیار است! این ماده شیرین، چسبنده و اکسیر طلایی، عسل، قرن‌هاست که به دلیل فواید شگفت‌انگیزی که برای سلامتی و زیبایی دارد، مورد استفاده‌ی همه قرار گرفته است. نه تنها فواید آرامش بخشی برای روده دارد، بلکه به دلیل خواص تسکین دهنده و درمانی برای پوست و مو دارد بسیار محبوب است. اگر هرگز از این محصول طبیعی در روتین مراقبت از پوست خود استفاده نکرده‌اید، شگفت انگیزترین فوایدی که می‌تواند برای پوست شما داشته باشد را از دست داده‌اید. استفاده از عسل برای صورت به درمان انواع بیماری‌های پوستی کمک می‌کند، زخم‌ها را التیام می‌بخشد و درخشندگی خاصی به پوست می‌بخشد. عسل اساسا برای پوست‌های خشک و حساس مفید است اما روی پوست‌های چرب نیز موثر است. در ادامه‌ی این مقاله ۹ تا از فواید عسل برای پوست را می‌گوییم؛ پس همراه ما باشید:

آیا عسل برای صورت خوب است؟

بله این ماده‌ی خارق‌العاده برای پوست صورت و بدن فواید بسیار زیادی دارد. عسل خام و پاستوریزه نشده، نگینی است که دست کم گرفته شده و برای صورت معجزه می‌کند. این ماده دارای خواص ضدباکتری، ضدعفونی کننده و ضدالتهابی است. عسل را می‌توان به تنهایی روی پوست استفاده کرد یا می توان آن را در یک ماسک صورت خانگی استفاده کرد. به عنوان مثال، لیمو و عسل برای صورت می‌تواند به پاکسازی منافذ و کثیفی و حذف سلول‌های مرده پوست کمک کند. در زیر همچنین نحوه استفاده از عسل برای درخشندگی صورت را به شما خواهیم گفت. نه تنها استفاده موضعی، بلکه متخصصان تغذیه به نوشیدن عسل و آب گرم برای سلامت پوست و روده به عنوان نوشیدنی صبحگاهی سوگند یاد می‌کنند.

فواید استفاده از عسل برای پوست صورت

۱) شفادهنده‌ی پوست است!

ده‌ها سال است که از عسل برای ترمیم زخم‌ها استفاده می‌شود. از آن جایی که این ماده‌ی معجزه‌آسا دارای خواص ضد‌باکتری، آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است، می‌تواند مرهم خوبی برای پوست‌تان باشد. عسل دارای تعادل pH اسیدی است که وقتی روی زخم‌ها استفاده می‌شود، آن را بهبود می‌دهد. شکر موجود در عسل اثر اسمزی دارد. و این مسئله باعث می‌شود تورم کاهش پیدا کند و جریان لنف را برای بهبود زخم بهبود می‌بخشد.

۲) به عنوان تسکین‌دهنده عمل می‌کند!

عسل را می‌توان برای تسکین خارش پوست مانند زمانی که پوست دچار اگزما  یا پسوریازیس است، استفاده کرد.به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی خود به از بین بردن چربی اضافی پوست و باز کردن منافذ پوست کمک، بنابراین از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. عسل همچنین آفتاب سوختگی و جوش را درمان می‌کند.

۳) علائم کشیدگی پوست را کاهش می‌دهد!

ترک‌های پوستی می‌توانند بعد از بارداری در بسیاری از زنان ظاهر شوند و همچنین می‌توانند در نتیجه افزایش وزن یا کاهش وزن ناگهانی باشند. عسل خام و ارگانیک یک داروی طبیعی بسیار مفید برای خلاص شدن از شر علائم کشش است. عسل یک مرطوب کننده است بنابراین رطوبت را می‌کشد و در آن قفل می‌کند و از دست رفتن رطوبت جلوگیری می‌کند. خواص آنتی اکسیدانی با تشویق رشد سلول‌های جدید به محو شدن و روشن شدن ترک‌های پوستی کمک می‌کند.

۴) به مرطوب شدن کوتیکول‌ها کمک می‌کند!

از آن جایی که عسل یک مرطوب کننده طبیعی است، به ترمیم کوتیکول‌های خشک و ترک خورده کمک می‌کند. برای داشتن کوتیکول‌های نرم و لطیف، یک قاشق چای خوری عسل، روغن نارگیل و سرکه سیب را با هم ترکیب کنید. این مخلوط را به کوتیکول‌ها بمالید. اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و بعد صورت خود را به خوبی بشویید.

۵) به درمان‌ لکه‌های آکنه کمک می‌کند!

آکنه می‌تواند دردناک باشد و جای زخم روی صورت ما باقی بماند. از خواص ضد‌عفونی کننده، ضد باکتریایی و ضد التهابی عسل می‌توان به عنوان درمان لکه‌های آکنه استفاده کرد. یک لایه ملایم عسل با نوک کیو روی آکنه بزنید و بگذارید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بماند. بگذارید عسل تاثیر خود را روی پوست بگذارد و بعد آن را بشویید. جالب است بدانید که عسل به از بین بردن جای آکنه نیز کمک می‌کند.

۶) از علائم اولیه پیری جلوگیری می‌کند!

آنتی اکسیدان‌های طبیعی موجود در عسل به کنترل چین و چروک و خطوط ریز روی صورت کمک می‌کند. استفاده از عسل به عنوان یک ماده در ماسک خانگی می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد. بنابراین باعث می‌شود پوست جوان و درخشان به نظر برسد.

۷) به پاکسازی منافذ کمک می‌کند!

منافذ مسدود شده در نتیجه ترشح بیش از حد چربی از پوست است. از آن جایی که عسل دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است، به عمق پوست نفو‌‌ذ کرده است، لایه‌های زیرین پوست را نرم می‌کند، کثیفی‌ها و ناخالصی‌ها را از منافذ پوست پاک می‌کند و از ایجاد جوش‌های سرسیاه و سرسفید جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم عسل خام و روغن نارگیل را مخلوط کنید. مخلوط را به آرامی روی پوستتان بزنید، ماساژ دهید و در نهایت با آب سرد بشویید.

۸) پوست را لایه برداری می‌کند!

برای استفاده از عسل به عنوان لایه بردار، آن را با جوش شیرین مخلوط کرده و با حرکات دایره‌ای به آرامی معجون را روی صورت یا بدن مرطوب بمالید. آن را با آب سرد بشویید. در حالی که عسل پوست شما را آبرسانی، تغذیه و پاکسازی می‌کند، جوش شیرین به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. همچنین می‌توانید شکر، عسل، لیمو را برای لایه برداری صورت مخلوط کنید.

۹) سفید کننده پوست

استفاده از گوجه فرنگی و عسل برای پوست باعث کاهش لکه‌های برنزه، روشن شدن پوست و از بین رفتن کک و لک می‌شود. یک قاشق چایخوری آب گوجه فرنگی را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. با حرکات دایره‌ای روی صورت یا پوست بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب خنک بشویید. گوجه فرنگی روی کاهش لکه‌ها تاثیر می‌گذارد در حالی که عسل پوست را مرطوب می‌کند.

سوال‌هایی که ممکن است برایتان پیش بیاید:

آیا عسل به درخشندگی پوست کمک می‌کند؟

بله! از آن جایی که عسل یک لایه بردار فوق‌العاده برای پوست است، لک‌ها را از بین می‌برد و پوست خشک را مرطوب و به درخشندگی پوست کمک می‌کند.

چرا عسل برای پوست شما مفید است؟

عسل برای پوست مفید است زیرا سرشار از مواد مغذی ضروری است که برای پوست مفید است. خواص ضد باکتری، ضد عفونی کننده، آنتی اکسیدانی آن به بهبود زخم‌ها، مرطوب کردن پوست، صاف کردن رنگ پوست، پاک کردن آکنه و جای جوش کمک می‌کند و فواید متعدد دیگری نیز دارد.

آیا عسل برای لب مفید است؟

بله، عسل برای لب‌های خشک و ترک خورده فوق العاده عمل می‌کند. خواص مرطوب کنندگی عسل می‌تواند رطوبت مورد نیاز لب‌ها را تامین کند. می‌توانید از عسل استفاده کنید و بگذارید یک شب به عنوان ماسک لب روی لب بماند.

آیا عسل لکه‌های تیره را پاک می‌کند؟

بله، عسل به محو شدن لکه‌های تیره و روشن شدن رنگ طبیعی پوست کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از عسل و زردچوبه برای رفع لکه‌های تیره صورت استفاده کنید. عسل، زردچوبه و ماست را با هم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید و روی پوست بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و بعد بشویید. زردچوبه به از بین بردن تغییر رنگ پوست کمک می‌کند، ماست سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و عسل به عنوان یک عامل سفید کننده عمل می‌کند.

آیا عسل می‌تواند سیاهی دور چشم را از بین ببرد؟

آره. خواص سفید کنندگی عسل می‌تواند به روشن شدن حلقه‌های تیره‌ی دور چشم هم کمک کند. عسل همچنین تولید کلاژن را افزایش می‌دهد که می‌تواند از شر حلقه‌های سیاه ناشی از افزایش سن خلاصتان کند. مخلوط کردن شیر و عسل برای صورت می‌تواند به کاهش سیاهی دور چشم کمک کند. شیر دارای اسید لاکتیک است که پف و تورم دور چشم را کاهش می‌دهد. خمیر صافی از عسل و شیر را مخلوط کرده و روی پوست حساس زیر چشم بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و بشویید.

جمع‌بندی…

در این مطلب فواید عسل را برای پوست صورت گفتیم. در ساخت بسیاری از محصولات شیمیایی از این ماده‌ی معجزه‌آسا استفاده می‌شود. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

اگر به مشاوره برای روتین پوستی یا مشکلات پوستی نیاز دارید، کافیست به اینستاگرام ما مراجعه کنید و از مشاوره‌ی رایگان متخصصین الااسکین استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم از محصولات پوستی سایت الا اسکین هم دیدن کنید. الا اسکین طیف وسیعی از محصولات بسیار باکیفیت از بهترین برندهای جهانی مانند تالگو، اکلادو و … دارد و می‌توانند تضمین‌کننده‌ی سلامت پوست‌تان باشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X