۹ فواید روغن ماهی برای پوست، مو و سلامت - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۹ فواید روغن ماهی برای پوست، مو و سلامت

۹ فواید روغن ماهی برای پوست، مو و سلامت

همانطور که می‌دانید روغن ماهی فواید زیادی برای بدن دارد، اما در این بین می‌تواند خواص معجزه‌ آسایی برای پوست و مو داشته باشد. حدود ۳۰ درصد از روغن ماهی حاوی امگا ۳ می‌باشد و اصلی‌ترین امگا ۳ موجود در روغن ماهی از نوع ایکوزاپنتانوییک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) است که به خوبی برخی از مشکلات پوستی مانند خشکی پوست را بهبود می‌بخشد. در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با خواهص روغن ماهی برای پوست و مو آشنا شوید:

فواید روغن ماهی برای پوست و مو

روغن ماهی چربی است که از بافت، گاهی اوقات حتی کبد ماهی استخراج شده است. ماهی یک غذای اصلی است. همچنین می‌توان آن را با کپسول‌های روغن ماهی جایگزین کرد که هم با نسخه‌ و هم بدون نسخه می‌توانید آن را تهیه کنید. توصیه می‌شود هنگام تصمیم‌گیری در مورد دوز مناسب کپسول‌های روغن ماهی همیشه با یک متخصص مشورت کنید، زیرا ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

۱) به کاهش التهاب کمک می‌کند!

التهاب در بدن به طور مستقیم با بسیاری از مشکلات پوست، مو و سلامت مرتبط است. خواص ضد التهابی روغن ماهی می‌تواند به مهار مولکول‌های التهابی به نام سیتوکین‌ها کمک کند. همچنین می‌تواند التهاب‌های موجود در سیستم گوارش را بهبود ببخشد که باعث حفظ سلامت روده می‌شود و بسیاری از مشکلات مربوط به روده را از بین می‌برد. و می‌دانید که روده شاد، کلید داشتن پوست خوب است!

۲) به تاخیر در پیری پوست کمک می‌کند!

سلامت پوست شما با افزایش سن رو زوال می‌رود و از دست دادن کلاژن و بدتر شدن موانع لیپیدی را به همراه دارد که می‌تواند منجر به علائم اولیه پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز شود. این مسئله را می‌توان با تأثیر روغن ماهی روی دولایه فسفولیپیدی که به حفظ رطوبت در پوست شما کمک می‌کند تا بافتی مرطوب و نرم‌تر داشته باشد، مقابله کرد.

همچنین، لیپیدهای هیدراته شده می‌توانند پوست شما را از نظر فیزیکی حجیم نگه دارند و جایی برای نشان دادن علائم پیری باقی نمی‌گذارند. به همین دلیل است که مکمل رژیم غذایی با روغن ماهی می‌تواند به مهار علائم پیری و حفظ آن درخشش دوست داشتنی و جوانی کمک کند.

۳) باعث کاهش پسوریازیس می‌شود!

محتوای اسید چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی برای افزایش سطح هیدراتاسیون در پوست شما شناخته شده است و باعث کاهش خشکی شدید پوست به نام پسوریازیس می‌شود. چرا روغن ماهی به بهبود عملکرد پوست کمک می‌کند، رطوبت کافی پوست را تامین می‌کند و به مقابله با قرمزی، خارش و تحریک پوست کمک می‌کند. همچنین استفاده از روغن ماهی به صورت موضعی در نواحی مبتلا به پسوریازیس و درماتیت آتوپیک نتایجی مانند تسکین و آرام کردن پوست ملتهب را به همراه دارد.

۴) به تقویت رشد مو کمک می‌کند!

ناگفته نماند که روغن ماهی نوعی چربی سالم است که می‌تواند پوست سر خشک و پوسته پوسته شده را حد زیادی بهبود دهد. این خاصیت به مبارزه با ریزش موی روزانه کمک می‌کند و رشد مو را افزایش می‌دهد.

روغن ماهی می‌تواند به افزایش جریان خون در سر کمک کند، فولیکول‌های مو را باز کند و مواد مغذی را مستقیما به آن‌ها برساند. این عمل می‌تواند به بهینه سازی چرخه رشد مو و بهبود سرعت رشد مو در طول زمان کمک کند.

۵) آسیب‌های خورشیدی را بهبود می‌دهد!

مزیت اصلی مصرف روغن ماهی این است که می‌تواند به محافظت در برابر اثرات مضر اشعه‌های UVA و UVB خورشید بر روی پوست شما کمک کند؛ چرا که ترکیب منحصر به فرد DHA و EPA می‌تواند به کاهش حساسیت پوست شما به قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمک کند.

روغن ماهی همچنین با کاهش آسیب‌های ناشی از عکس به پوست و محافظت از آن در برابر آفتاب سوختگی، برنزه شدن و خشکی بیش از حد ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید مرتبط است.

 روغن ماهی برای پوست فواید زیادی مثل درمان آکنه دارد!

۶) به کاهش آکنه کمک می‌کند!

همانطور که در بالا گفتیم، روغن ماهی دارای خواص ضد التهابی قوی است که می‌تواند به طور قابل توجهی وضعیت پوست مستعد آکنه شما را تغییر دهد. اثر تسکین دهنده‌ای که اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند بر روی سیستم شما داشته باشند به مقابله با تولید بیش از حد سبوم روی پوست شما کمک و از انسداد منافذ جلوگیری می‌کند.

روغن ماهی همچنین می‌توانند سیستم دفاعی پوست شما را در برابر باکتری‌های مولد آکنه بهبود می‌بخشند و به تعادل هورمون‌های شعله ور آکنه مانند تستوسترون و آندروژن در بدن شما کمک می‌کنند.

۷) به حمایت از سلامت قلب کمک می‌کند!

دو روش عمده وجود دارد که روغن ماهی می‌تواند به حمایت از سلامت قلب در سیستم شما کمک کند. این با افزایش سطح کلسترول HDL در سیستم شما مرتبط است و می‌تواند به کاهش تری گلیسیریدهای در بدن شما کمک کند. بنابراین افزودن دوز منظم روغن ماهی به رژیم غذایی می‌تواند به کاهش عوامل خطر مرتبط با مسائل قلبی کمک کند.

۸) در کاهش وزن موثر است!

در حالی که این ممکن است برای همه صادق نباشد، اما روغن ماهی به برخی افراد کمک می‌کند تا وزن خود را کاهش دهند. به این صورت که با جایگزین کردن روغن ماهی به روغن‌های مضر می‌تواند وزن شما را کاهش دهد و در بسیاری از افراد کاهش چربی کبد و شکم را نشان داده است.

۹) به کاهش فشار خون کمک می‌کند!

احتمالا یکی از جالب‌ترین فواید روغن ماهی برای سلامتی، ظرفیت آن برای کمک به کاهش سطح فشار خون در بدن شما است. مطالعات نشان داده‌اند که حداقل ۳ گرم اسیدهای چرب امگا ۳ در روز می‌تواند به کاهش سطح فشار خون سیستولیک و دیاستولیک کمک کند.

سوالاتی که ممکن است برایتان پیش آید:

آیا روغن ماهی پوست شما را چرب می‌کند؟

این یک تصور اشتباه است که مصرف روغن ماهی می‌تواند پوست شما را چرب کند. اسیدهای چرب امگا ۳ برای تنظیم تولید سبوم کاربرد دارند پس استفاده از روغن ماهی برای انواع پوست خشک و چرب بی‌خطر است. اما مطمئن شوید که روغن فاسد نشده است، زیرا می‌تواند مشکلات گوارشی را برای شما ایجاد و آکنه شما را تشدید کند.

چه مدت طول می‌کشد تا روغن ماهی روی رشد مو تاثیری داشته باشد؟

از آن جایی که روغن ماهی یک مکمل غذایی است، اثراتی که بر رشد مو داشته باشد برای افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

چه مدت طول می‌کشد تا روغن ماهی روی پوست نتیجه‌ای نشان دهد؟

روغن ماهی بین ۶ هفته تا ۶ ماه طول می‌کشد تا تاثیر خود را بگذارد؛ زیرا شدت مشکلات پوستی از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است.

جمع‌بندی…

همانطور که گفتیم امگا ۳ برای پوست مزایای قابل توجهی دارد که سعی کردیم مهم‌ترین‌های آن را بگوییم. پیشنهاد می‌کنیم منابع غنی از امگا ۳ مثل ماهی‌های چرب را حداقل ۲ بار در هفته در رژیم غذایی خود قرار دهید.

اگر نیاز به مشاوره‌ی دارید می‌توانید به یکی از راه‌های ارتباطی یا اینستاگرام ما مراجعه کنید. در بخش محصولات سایت هم می‌توانید با طیف وسیعی از محصولات برند تالگو و اکلادو، دو برند محبوب آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X