اسید‌های مناسب برای مراقبت از پوست - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

اسید‌های مناسب برای مراقبت از پوست

اسید‌های مناسب برای مراقبت از پوست

اسیدهای مراقبت از پوست زیاد هستند اما مگر اسیدها برای پوست مفید هستند؟ باید بگوییم بله، برخی از اسید‌ها وجود دارند که برای پوست بسیار مفید و کاربردی هستند و در ترکیبات بسیاری از محصولات آرایشی و مراقبتی استفاده می‌شوند. حفظ سلامت پوست در رابطه مستقیم با حفظ جوانی و شادابی چهره قرار دارد و بسیار در ظاهر ما موثر است. به طور کلی در روتین مراقبت از پوست استفاده از ترفند‌ها و محصولات بهداشتی گوناگون توصیه می‌شود و استفاده از اسیدها یکی از این ترفندها می‌باشد.

این اسیدها به رفع مشکلات پوستی مانند از لکه‌ها و تیرگی‌های پوست، جوش و آکنه، چین و چروک و افتادگی پوست صورت کمک می‌کنند. هر یک از اسیدهای موجود در ساختار محصولات مراقبتی کارکرد به خصوصی داشته و با هدف بهبود مشکلات پوستی مختلف به ترکیبات این محصولات افزوده شده‌اند.

پس در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با این اسید‌ها آشنا شوید:

۱) بنزوئیل پراکسید دو کاره

یک داروی موثر برای آکنه، بنزوئیل پراکسید که با کاهش رشد باکتری‌ها روی پوست و باز کردن منافذ پوست، آکنه‌های شدید را درمان می‌کند. همچنین پوست را قادر می‌سازد سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و از تولید چربی اضافی نیز جلوگیری می‌کند. با غلظت کمتری از فرمول شروع کنید تا پوستتان خشک نشود. این معجون مخصوصا برای پوسچول، پاپول، کیست و ندول مناسب است.

۲) روغن درخت چای دفع کننده باکتری

این روغن یک دافعه‌ی جوش است و با خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده غنی شده است که بروز جوش‌ها را کنترل می‌کند، لک‌ها را خشک می‌کند، قرمزی را تسکین می‌دهد و جوش‌های موجود را ضد عفونی می‌کند. با این حال، قدرت آن کمی کمتر از بنزوئیل پراکسید است و در موارد خفیف تا متوسط ​​مفید است. به یاد داشته باشید که روغن را قبل از استفاده از آن روی پوست رقیق کنید و فراموش نکنید که یک تست پچ در پشت دست خود انجام دهید.

۳) آلانتوئین تسکین دهنده پوست

استفاده موضعی از آلانتوئین نه تنها پوست را تسکین می‌دهد، بلکه باعث ترمیم جوش‌های موجود می‌شود و در عین حال از ایجاد جوش‌های بعدی جلوگیری می‌کند. به غیر از مرطوب کردن و لایه برداری پوست، همانند یک محافظ عمل می‌کند و خارش‌ پوست را درمان کرده التهاب را آرام و قرمزی ناشی از آکنه را کاهش می‌دهد.

۴) اسید گلیکولیک بازکننده منافذ

اسید گلیکولیک فوق‌العاده مرطوب‌کننده با خواص آنتی‌باکتریایی و آنتی‌اکسیدانی، سدی را بین خارجی‌ترین لایه پوست، از جمله سلول‌های مرده و لایه بعدی پوست ایجاد می‌کند. این اثر لایه برداری به پوست مستعد آکنه کمک می‌کند زیرا تمام کثیفی‌ها و روغن‌هایی که منافذ را مسدود می‌کنند را از بین می‌برد. این مسئله احتمال بروز جوش را در آینده کاهش می‌دهد.

۵) گوگرد مکمل سالیسیلیک

اگر پوست شما به اسید سالیسیلیک پاسخ نمی‌دهد، می‌توانید از کاربرد موضعی گوگرد همراه با اسید استفاده کنید. گوگرد چربی اضافی را از بین می‌برد.

۶) هیالورونیک اسید

شاید فکر‌ کنید که این ماده یک لایه‌بردار است اما هیالورونیک در گروه مرطوب کننده‌ها است، به عبارتی دیگر به جذب و حفظ رطوبت پوست و به تقویت سد پوست کمک می‌کند تا نرم‌تر، صاف‌تر و برجسته‌تر به نظر برسد. اسید هیالورونیک سلامت و شادابی پوست را افزایش می‌دهد. همچنین این ماده ضدعفونی کامل است و یک ماده ضد پیری نیز است.

۷) اسید لاکتیک

اسید لاکتیک یکی دیگر از لایه‌بردارهای آلفا هیدروکسی اسید است اما از گلیکولیک ملایم‌تر است. این ماده از شیر گرفته‌شده و دارای عنصر مرطوب‌کننده‌ای است که سایر اسیدهای لایه‌بردار فاقد آن هستند.

این اسید برای کسانی که پوست حساس دارند و هنوز به دنبال کاهش خطوط ریز هستند بسیار موثر است.

۸) اسید اسکوربیک

یکی دیگر از اسیدهای مراقبت از پوست اسید اسکوربیک است که این اسید در واقع همان ویتامین ث است. اسید اسکوربیک یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده است که باعث می‌شود خطوط ریز از بین بروند و با رادیکال‌های آزاد مبارزه کنند. همچنین این اسید به‌ عنوان یک عامل روشن‌کننده است که لکه‌های تیره را از بین می‌برد. هر نوع پوستی که دارید مهم نیست می‌توانید از اسید اسکوربیک استفاده کنید چرا که این ماد با انواع پوست سازگار است.

جمع‌بندی…

در این مقاله موادی که برای عارضه‌های پوستی مانند آکنه، خشکی پوست، التهابات و پاکسازی منافذ کاربرد دارند و موثر هستند را معرفی کردیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید باشد، فراموش نکنید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین آلا اسکین می‌توانید با یکی از این راه‌های ارتباطی یا اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X