همه چیز در مورد استفاده از اسید پانتوتنیک برای آکنه! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

همه چیز در مورد استفاده از اسید پانتوتنیک برای آکنه!

استفاده از اسید پانتوتنیک برای آکنه

اگر یک مشکل پوستی باشد که بر اعتماد به نفس تاثیر بگذارد، آن آکنه است. ایجاد آکنه در بزرگسالی می‌تواند آزاردهنده باشد و به دلیل عوامل متعددی از پوست چرب و بسته شدن منافذ گرفته تا شیوه زندگی و عادات مراقبت از پوست اشتباه و همچنین استرس ایجاد می‌شود. اما اگر بگوییم استفاده از اسید پانتوتنیک برای درمان آکنه موثر است چه؟

در جست‌وجوی درمان‌های جدیدتر و مؤثرتر برای کمک به غلبه بر مشکل آکنه یک‌بار برای همیشه، به ماده‌ای برخوردیم که به عنوان یک درمان عالی برای آکنه‌های سرسخت شناخته می‌شود.

اسید پانتوتنیک ترکیبی از ویتامین B5 است که به بدن شما کمک می‌کند سد طبیعی پوست را ترمیم کند، ظرفیت حفظ رطوبت پوست را افزایش داده و سموم مضر را از سیستم شما دور نگه می‌دارد. طبق تحقیقات، اسید پانتوتنیک یا بهتر است بگوییم پانتنول یک درمان عالی برای درمان و همچنین پیشگیری از آکنه است.

قرار است به تمامی سوالات «پانتنول دقیقا چیست، فواید اسید پانتوتنیک برای آکنه چیست، آیا بی‌خطر است و دقیقا چگونه باید آن را در روتین مراقبت از پوست خود قرار دهم؟» پاسخ دهیم. پس جای هیچ نگرانی نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تا انتهای مطلب همراه ما باشید. پس شروع می‌کنیم…

پانتوتنیک اسید دقیقا چیست؟

پانتوتنیک اسید دقیقا چیست؟

همانطور که قبلا گفتیم، اسید پانتوتنیک ترکیبی از ویتامین B5 بوده و برای حفظ سلامتی بدن انسان بسیار حیاتی است. اسید پانتوتنیک به طور طبیعی در بدن ما تشکیل می‌شود و محلول در آب است. این بدان معنی است که در آب حل می‌شود و بنابراین، اگر سطح پانتوتنیک در بدن شما افزایش یابد، همیشه می‌توان آن را به شکل ادرار خارج کرد. عملکرد اصلی این اسید انجام فرآیند اکسیداسیون است، به این معنی که پروتئین، چربی و کربوهیدرات را از غذای شما می‌گیرد و آن را به انرژی تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، اسید پانتوتنیک نقش بسیار مهمی در تنظیم عملکرد پوست شما، تقویت پوست و به حداقل رساندن قابل توجه احتمال شکنندگی دارد. اسید پانتوتنیک اغلب در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست به عنوان پانتنول یافت می‌شود، زیرا پوست شما این پانتنول را از محصول جذب و آن را به اسید پانتوتنیک تبدیل می‌کند تا به ترمیم و التیام پوست شما کمک کند.

فواید اسید پانتوتنیک برای آکنه

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید اسید پانتوتنیک یا پانتنول را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید. اما یکی از رایج‌ترین دلایلی که کارشناسان استفاده از این ویتامین را توصیه می‌کنند، کاهش و پیشگیری از آکنه است. اگرچه در ابتدا، ممکن است به نظر برسد که هیچ ارتباط آشکاری بین اسید پانتوتنیک و آکنه وجود ندارد، اما با بررسی دقیق‌تر، مشخص خواهد شد. بیایید نگاهی به دلایل مفید بودن اسید پانتوتنیک برای آکنه بیندازیم…

۱- التهاب را کاهش می‌دهد

هنگامی که پوست شما ملتهب است، بستر مناسبی برای رشد مخمرها و سایر باکتری‌های آکنه‌زا می‌شود. این به این دلیل است که التهاب باعث می‌شود غدد چربی در بدن شما بیش از حد کار کنند. اما وقتی پانتنول را روی ناحیه آسیب‌دیده بمالید، به آرام کردن التهاب و کاهش قرمزی و تحریک کمک می‌کند. این کار از رشد باکتری‌های مولد آکنه و جوش جلوگیری می‌کند.

۲- سطح رطوبت را بهبود می‌بخشد

اسید پانتوتنیک بسیار مرطوب‌کننده است. استفاده از محصولات مراقبت از پوست با پانتنول یک راه عالی برای بهبود سطح رطوبت پوست با کاهش خشکی، زبری و بافت خشن است. اسید پانتوتنیک واقعا می‌تواند پوست شما را نرم و لطیف کند. و هنگامی که پوست شما به اندازه کافی مرطوب شود، به کنترل تولید سبوم کمک می‌کند و احتمال شکنندگی پوست شما را کاهش می‌دهد.

۳- سد پوستی را تقویت می‌کند

سد پوستی سالم یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای دستیابی به پوستی شفاف، درخشان و بدون مشکل است. با این حال، سد پوستی در معرض خطر کمتر قادر به محافظت از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد ناشی از متجاوزان مختلف محیطی است. جدای از این، سد پوستی در معرض خطر پوست شما را مستعد آسیب و در نتیجه آکنه می‌کند. اما اسید پانتوتنیک به مرطوب کردن کامل پوست و کاهش التهاب کمک می‌کند. و از آنجایی که پوست هیدراته‌شده مترادف با پوست سالم و بدون مشکل است، اسید پانتوتنیک برای کنترل آکنه بسیار خوب عمل می‌کند.

۴- به ترمیم پوست کمک می‌کند

به لطف فواید ضد التهابی، مرطوب‌کننده و تقویت‌کننده اسید پانتوتنیک، به ترمیم و بازسازی پوست نیز کمک می‌کند. با تسکین التهاب و تامین رطوبت کافی، اسید پانتوتنیک به پوست شما اجازه می‌دهد تا پس از آسیب، سریع‌تر بهبود یابد. علاوه بر این، اگر به طور منظم استفاده شود، تحقیقات ادعا می‌کنند که اسید پانتوتنیک می‌تواند به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند و آن را برای مدت طولانی‌تری سالم و جوان نگه دارد.

غذاهایی که سرشار از اسید پانتوتنیک هستند

اسید پانتوتنیک به راحتی هم در گیاهان و هم در حیوانات یافت می‌شود و از این رو منابع غذایی زیادی برای تامین نیاز روزانه شما وجود دارد. غذاهایی مانند آووکادو، قارچ، بوقلمون، سویا، زرده تخم مرغ، کلم بروکلی، کلم پیچ، ماست و غیره منابع غنی این ترکیب هستند.

با این حال، مشکل این است که اسید پانتوتنیک محلول در آب است و در بسیاری از مواقع در حین پردازش یا پختن غذا، در این فرآیند از بین می‌رود. بنابراین، اگر به دنبال دریافت اسید پانتوتنیک از غذا هستید، بهتر است آن را به صورت خام یا تا حد امکان به صورت نیمه‌پز مصرف کنید تا مطمئن شوید که کم‌ترین مقدار مواد مغذی را در طول فرآیند پخت از دست خواهید داد.

اما جدا از غذا، اسید پانتوتنیک به راحتی در بسیاری از مکمل‌ها یافت می‌شود. مصرف این مکمل‌ها، جدای از ارائه پوستی عالی، به درخشندگی تارهای موی شما کمک می‌کند و همچنین سلامت ناخن‌ها را نیز بهبود می‌بخشد. همیشه قبل از مصرف مکمل‌ها با پزشک خود صحبت کنید تا از خطر عوارض جانبی جلوگیری کنید.

سوالات متداول در مورد اسید پانتوتنیک برای آکنه

۱) چه مقدار اسید پانتوتنیک برای درمان آکنه مصرف کنم؟

برای بزرگسالان، دوز توصیه‌شده ایمن پانتوتنیک اسید ۱۱-۸ میلی‌گرم است. با این حال، همانطور که قبلا گفته شد، قبل از مصرف هر گونه مکمل یا دارویی حتما با پزشک خود مشورت کنید. این به جلوگیری از هر گونه عوارض جانبی پیش‌بینی‌نشده کمک می‌کند.

۲) چقدر طول می‌کشد تا ویتامین B5 آکنه را از بین ببرد؟

برای اینکه مواد تشکیل‌دهنده مراقبت از پوست واقعا کار کنند و نتایج نشان داده شوند، باید کمی صبر داشته باشید. در مورد اسید پانتوتنیک، حداقل ۱۲ تا ۱۶ هفته به طور مرتب از آن استفاده کنید تا تغییرات قابل توجهی در آکنه و پوست شفاف‌تر مشاهده کنید.

۳) آیا اسید پانتوتنیک عوارض جانبی دارد؟

از آنجایی که اسید پانتوتنیک محلول در آب است، به راحتی از طریق ادرار از سیستم بدن شما خارج می‌شود. این باعث می‌شود که آن را نسبتا ایمن‌تر کرده و کمتر احتمال دارد که عوارض جانبی عمده‌ای ایجاد کند، حتی زمانی که در مقادیر زیاد مصرف شود. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که دوز توصیه‌شده فقط ۱۱-۸ میلی‌گرم برای هر بزرگسال است و مصرف بیشتر می‌تواند منجر به عوارض جانبی مانند اسهال شود.

سخن پایانی

راه‌های زیادی برای درمان آکنه وجود دارند، اما قبل از امتحان کردن هر کدام سعی کنید اول اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. تحت هر شرایطی خود را دوست داشته باشید و زیبایی‌های خود را تحسین کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام الا اسکین، از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها بهره‌مند شوید و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X