خانه تکانی و مراقبت از پوست! + ۱۰ مورد برای حفظت از آن - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

خانه تکانی و مراقبت از پوست! + ۱۰ مورد برای حفظت از آن

خانه تکانی و مراقبت از پوست! + ۱۰ مورد برای حفظت از آن

هوای سرد باعث خشک شدن و آسیب پذیر بودن پوست می‌شود و با نزدیک شدن به عید نوروز، طبق رسم همیشگی، مردم شروع به خانه تکانی می‌کنند؛ ترکیب این دو مورد باعث می‌شود پوست ما در معرض آسیب بیشتری قرار گیرد. برخی افراد معمولا پوست حساس و آسیب پذیری دارند و دچار مشکلات پوستی می‌شوند. اما سایر افراد در زمان خانه تکانی، به دلایلی همچون تماس با شوینده‌ها و گردگیری منزل، دچار مشکلات پوستی می‌شوند. یکی از شایع‌ترین علل ایجاد مشکلات پوستی در زمان خانه تکانی، استفاده از مواد شوینده‌ای است که حاوی ترکیبات اسیدی و شیمیایی هستند و باعث خشک شدن پوست، ملتهب شدن آن، خارش، ترک خوردگی و اگزما می‌شود.

در ادامه‌ی این مقاله همراه من باشید چرا که نکاتی را برای جلوگیری از این مشکلات می‌گویم و با رعایت موارد زیر به راحتی می‌توانید از بروز مشکلات پوستی در زمان خانه تکانی جلوگیری کنید:

۱) استفاده از کرم مرطوب‌کننده را فراموش نکنید

این کرم‌ها به دلیل داشتن ویتامین A، E و آنتی اکسیدان‌های ضروری مورد نیاز پوست، در زمان خانه تکانی، مانع از خشکی پوست، آسیب دیدن و بروز مشکلات پوستی جلوگیری می‌شود.

۲) استفاده از دستکش مهم است

در هنگام خانه تکانی و مراقبت از پوست دستکش را فراموش نکنید! برای محافظت از پوست دست‌تان در زمان خانه‌ تکانی حتما از دستکش‌های پلاستیکی و نخی استفاده کنید. دستکش های پلاستیکی از تماس مواد شوینده با پوست جلوگیری کرده و دستکش‌های نخی مانع از نشستن گرد و غبار و آلودگی روی پوست و ایجاد مشکلات پوستی می‌شود. اما باید توجه داشت که استفاده طولانی مدت از دستکش‌های پلاستیکی باعث عرق کردن دست می‌شود و احتمال ابتلا به بیماری‌های پوستی را بالا می‌برد پس در هنگام استفاده از دستکش حواستان به این مسئله باشد.

۳) معجزه‌ی کره‌ی بدن را فراموش نکنید

استفاده از کره بدن، باعث برطرف شدن خشکی شدید پوست می‌شود، زیرا میزان تبخیر رطوبت پوست را کاهش داده و باعث آبرسانی پوست می‌شود.

۴) آب فراوان بنوشید

با گذشت فصل زمستان و فعالیت‌های بدنی در زمان خانه تکانی، بدن دچار کم آبی می‌شود که این موضوع باعث بروز مشکلات پوستی همچون ترک خوردن لب‌ها و خشکی پوست و آسیب پذیر بودن آن می‌شود. بنابراین باید در این زمان آب زیاد بنوشید تا بدن‌تان دچار کم آبی نشود.

۵) استفاده از سرم لب

هوای سرد این روزها، باعث آبریزش بینی و مسدود شدن راه تنفسی‌ می‌شود، در نتیجه به جای نفس کشیدن با بینی، از طریق دهان نفس می‌کشیم، این مسئله باعث خشک شدن، نازک شدن و ترک خوردن پوست لب می‌شود، به همین دلیل بهتر است برای حفظ رطوبت لب‌ها و جلوگیری از ترک خوردگی آن‌ها، شب‌ها از سرم لب استفاده کنید.

۶) انتخاب مواد شوینده سازگار با پوست

یکی دیگر از نکات قابل توجه که باعث کاهش مشکلات پوستی در ایام خانه تکانی می‌شود، استفاده از مواد شوینده‌ای است که به دلیل استفاده قبلی از آن‌ها، می‌دانید که آیا باعث خشکی پوست شما می‌شوند یا نه، علاوه بر این، از مصرف مواد شوینده‌ی منقضی شده باید بپرهیزید، زیرا باعث آسیب بیشتر پوست و بروز اگزمای پوستی می‌شود.

۷) دست‌هایتان را خشک نگه دارید

مرطوب بودن دست‌ها در زمان خانه تکانی، به دلیل شستشو و تماس زیاد با آب، باعث افزایش احتمال رشد قارچ روی پوست و بروز مشکلات پوستی می شود، بنابراین باید بعد از شستشو دست‌ها را خشک کنید و از مرطوب‌کننده‌ی مناسب پوست‌تان استفاده کنید.

۸) شوینده‌ها را ترکیب نکنید

در زمان خانه تکانی، برخی فکر می‌کنند که ترکیب کردن شوینده‌ها با هم، باعث تقویت اثر آن‌ها و تمیزکنندگی بیشتر می‌شود، در صورتی که چنین نیست و ترکیب شوینده‌ها کار بسیار خطرناکی است و می‌تواند باعث ایجاد مشکلات پوستی جدی شود.

۹) استفاده از فرچه یا برس

استفاده از دست برای تمیز کردن سطوح مختلف در زمان خانه تکانی باعث آسیب دیدن پوست دست می‌شود. پس برای تمیز کردن سطوح سعی کنید از وسایلی مانند فرچه یا برس استفاده کنید.

استفاده از کدام شوینده ها خطرناک است؟

  • همانطور که می‌دانید استفاده از سفید کننده‌ها برای سلامتی خطر دارند و  قرار گرفتن در معرض سفیدکننده‌ها برای مدت زمان طولانی ممکن است سبب مسمومیت‌های شدید، آسم، ذات الریه، سوزش چشم، درد قفسه سینه و سوزش پوست شود.
  • عطرهای مصنوعی که در مواد شوینده به کار می‌روند، سبب ایجاد مشکلاتی از قبیل خس خس سینه، مشکلات تنفسی و سوزش پوست می‌شوند. بنزیل استات نوعی عطر یا خوشبو کننده پرمصرف در شوینده‌های بهداشتی است که اصولا این علائم را به همراه دارد.
  • آمونیاک ماده‌ای است که برای پاک کردن پنجره‌ها و آینه‌ها از آن استفاده می‌شود. بهتر است بدانید این ماده باعث تحریک دستگاه تنفسی، پوست و چشم‌ها می‌شود.
  • اتانول آمین ماده اولیه تولید شوینده‌ها می‌باشد. این ماده در صورت تماس با چشم سبب تحریک شدید و قرمزی، ورم و سوختگی شیمیایی در چشم می‌شود.
  • بوراکس پودری سفیدرنگ است که در محصولات متنوع لباسشویی و تمیز کننده خانگی به کار می‌رود. تحقیقات نشان داده که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این ماده شیمیایی منجر به کاهش باروری هم در مردان و هم در زنان می‌شود.

به طور کلی، استفاده از شوینده‌ها در زمان خانه تکانی، مهم ترین علت ایجاد مشکلات پوستی همچون خشکی پوست، قرمزی، پوسته پوسته شدن، خارش و ترک خوردگی آن است، زیرا شستشوی زیاد دست‌ها و تماس زیاد با مواد شوینده، باعث از بین رفتن لایه چربی محافظ پوست می‌شود. پس در روزهای خانه‌ تکانی در هنگام استفاده از مواد شوینده به شدت مواظب باشید چرا که ممکن است اثرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشند.

این اشتباهات را انجام ندهید!

  • چند روز مانده به عید، لیزر پوست انجام ندهید زیرا برای مراقبت از پوستی که به تازگی لیزر شده است و جلوگیری از بروز عوارض اولیه مانند قرمزی و حساس شدن پوست، استراحت و قرار نگرفتن در معرض نور خورشید لازم است.
  • سولاریوم نکنید. اگر نمی‌دانید رنگ پوست تیره به چهره‌تان می‌آید یا خیر، سلاریوم انجام ندهید زیرا ممکن است با استفاده از دستگاه‌های سولاریوم نه تنها پوست‌تان زیبا نشود بلکه بسوزد و به قول معروف جزغاله شوید.
  • از کرم‌های برنزه استفاده نکنید. چرا که اثر کرم‌های اتوبرنزه معمولا چهار تا شش روز باقی می‌ماند و اگر از نتیجه کار خوشتان نیاید، نمی‌توانید به این زودی‌ها پاکش کنید در نتیجه اگر تجربه‌ی استفاده از این کرم‌ها را ندارید پیشنهاد می‌کنیم قبل از عید از کرم‌های اتوبرنزه استفاده نکنید.

الا اسکین در این روزها محصولات زیر را به شما پیشنهاد می‌کند:

آبرسان و رطوبت رسان اکلادو (Moisture supplement cream):

همانطور که بالا گفتیم در هنگام خانه تکانی باید مراقبت رطوبت پوست خود باشید. آبرسان و رطوبت‌رسان اکلادو گزینه‌ی خوبی برای این روزها می‌باشد چرا که این محصول ساختار بسیار سبکی دارد و به راحتی جذب پوست‌تان می‌شود. همچنین با توجه به ترکیبات طبیعی که در ساختارش وجود دارد علاوه بر اینکه رطوبت پوست را تامین می‌کند، شفافیت و زیبایی ویژه‌ای را هم به پوست‌تان هدیه می‌کند.

ژل بالم آبرسان تالگو (Hydra marine gel balm):

ژل بالم آبرسان تالگو محصول دیگری است که در این روزها می‌تواند ناجی پوست شما باشد. این محصول بافتی ژله مانند دارد که علاوه بر شفافیت فوری و از بین بردن کدری‌ها، خستگی پوست را هم از بین می‌برد. همچنین ژل بالم آبرسان تالگو حاوی لومی شرس می‌باشد که پوست را سم‌زدایی می‌کند. با توجه به دیگر ترکیباتی که این محصول دارد گردش خون را در پوست افزایش می‌دهد و به خوبی آن را اکسیژن رسانی می‌کند.

ژل بالم آبرسان تالگو حاوی عصاره جلبک سوبلو است که به طور مستقیم پوست را آبرسانی می‌کند. دارای عصاره پوست مرکبات دارد که باعصث می‌شود سلول‌های مرده را به آرامی از سطح پوست جدا شوند.

کرم آبرسان پیمپل اکلادو:

اگر پوستی حساس دارید، این محصول برای شماست. این کرم به ایجاد تعادل بین رطوبت و چربی داخل پوست، کنترل سبوم اضافی و بروز جوش‌های ناگهانی کمک می‌کند و در عین حال احساس تازگی، شادابی، رطوبت و ثبات را به پوست شما می‌بخشد.

جمع‌بندی

پوست یکی از مهم‌ترین اعضای بدن افراد می‌باشد که باید مراقبت‌های ویژه‌ای از آن صورت بگیرد تا همیشه سالم و شاداب باشد. به همین علت برند تالگو و اکلادو محصولات آرایشی و درمانی با استفاده از جلبک دریایی تولید کرده است تا شما بتوانید با بهترین مواد از پوست خود مراقبت کنید. به لطف الا اسکین ما می‌توانیم از محصولات این دو برند مطرح دنیا استفاده کنیم. فرقی ندارد در کدام شهر هستید؛ تهران، کرمان و … می‌توانید از محصولات تالگو و اکلادو بهرمند شوید!

همچنین فراموش نکنید برای دریافت مشاوره‌ی رایگان از مشاورین الا اسکین می‌توانید به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X