سلامت موی سر را، با رعایت این ۱۷ نکته تضمین کنید! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

سلامت موی سر را، با رعایت این ۱۷ نکته تضمین کنید!

سلامت موی سر را، با رعایت این ۱۷ نکته تضمین کنید!

پیشگیری بهتر از درمان نیست؟ چرا وقتی می‌توانیم با انجام کارهایی آسان سلامت موی سر خود را حفظ کنیم، کار را به جایی می‌رسانیم که چاره‌ای جز کوتاه کردن نباشد؟ موهای پر پشت و ضخیم آرزویی محال نیست!

در این مطلب قصد داریم با یکدیگر نکاتی را مرور کنیم که با عمل کردن به آن‌ها می‌توانیم زیبایی و سلامت موی سر را دو چندان کنیم.

۱- جنس موهای خود را بشناسید

اولین نکته برای مراقبت از مو، شناختن جنس آن است. شما باید محصولات مختلف مو را با توجه به نوع موهایتان خریداری و استفاده کنید. در غیر این صورت نه تنها فایده‌ای ندارد، بلکه به سلامت موی سر آسیب هم می‌رسد.

۲- شامپوی مناسب انتخاب کنید

پس از آنکه جنس موهای خود را تشخیص دادید نوبت به خرید شامپوی مناسب می‌رسد. شامپوها به سه دسته‌ تقسیم می‌شوند: مناسب موهای معمولی، خشک و چرب. همچنین اگر ریزش مو یا شوره‌ی سر دارید از شامپوی ضد ریزش مو و شامپوی ضد شوره استفاده کنید. در هنگام خرید دقت کنید که شامپوها حاوی سولفات، آمونیوم لوریل و سدیم لوریل سولفات نباشند.

۳- حداکثر دو تا سه بار در هفته موی سر را بشویید

شستن هر روزه‌ی موی سر اشتباه بسیار بزرگی‌ست. چربی‌های طبیعی مو در حفظ نرمی و رطوبت مو نقش مهمی دارند. زمانی که هر روز موهایتان را بشویید، مواد شیمیایی موجود در شامپوها باعث از بین رفتن این چربی طبیعی می‌شوند. موضوع به همین جا ختم نمی شود! غدد چربی زیر پوست سر تصور می‌کنند موها چربی طبیعی خود را از دست داده‌اند. به همین خاطر برای حفظ سلامت مو چربی بیشتری تولید می‌کنند. در این زمان است که شما درون یک چرخه‌ی مضر می‌افتید؛ هی موها را می‌شویید و هی چرب‌تر می‌شوند. پس تا حد امکان شستن موی سر را به دو یا سه بار در هفته کاهش دهید.

۴- برای سلامت موی سر، از آب داغ استفاده نکنید

هنگام شستن موها از آب سرد یا متعادل استفاده کنید. آب گرم منافذ پوست را باز می‌کند و به مو آسیب می‌رساند. همچنین آب داغ چربی و رطوبت موها را از بین می‌برد و آن‌ها را خشک و شکننده می‌کند.

۵- شامپو را به ساقه‌ی مو نزنید

شامپو را باید به کف سر بزنید، نه ساقه‌ی مو. هنگام شستن، آب شامپو را به ساقه‌های مو هم می‌رساند. پس نیازی نیست به کل موها شامپو بزنید. در غیر این صورت نوک موها خشک و کم‌آب می‌شوند.

۶- نرم‌کننده را فراموش نکنید

اگر موها رطوبت کافی نداشته باشند، پوشش خارجی مو باز می‌شود تا رطوبت مورد نیاز از هوا وارد آن شود. بعد از شستن موها بهتر است از نرم‌کننده استفاده کنید. این کار رطوبت مو را افزایش می‌دهد و از وز شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. هرگز نرم‌کننده را به ریشه‌ی موها نزنید. از وسط ساقه تا نوک موها را نرم‌کننده بزنید. در هنگام خرید دقت کنید که نرم‌کننده حاوی عناصر آبرسان مانند روغن نارگیل باشد.

بهتر است قبل از زدن نرم‌کننده آب اضافی مو را بگیرید. چراکه موی خیس اجازه نمی‌دهد نرم‌کننده به مغز ساقه‌ی مو نفوذ کند. به همین دلیل رطوبت مورد نیاز مو به آن برنمی‌گردد و تاثیری که باید را نمی‌گذارد. برای شستن نرم‌کننده آب خالی کافی‌ست؛ به اشتباه از شامپو استفاده نکنید.

۷- ماسک‌ مو استفاده کنید

ماسک مو نسبت به نرم‌کننده از ذره‌های کوچکتری تشکیل شده است. به همین دلیل بسیار راحت به ساختار مو نفوذ می‌کند و مواد مغذی را به مو می‌رساند. اگر موهای شما آسیب دیده هستند، به جای نرم‌کننده از ماسک‌های مو استفاده کنید.

۸- برای سلامت موی سر، آن را با احتیاط خشک کنید

بعد از حمام حوصله به خرج دهید و با ملایمت موهای خود را خشک کنید. آن‌ها را در حوله نپیچید و به شدت فشار ندهید. از یک پارچه‌ی نخی برای گرفتن آب موها و خشک کردن آن‌ها استفاده کنید. در غیر این صورت مو شکسته می‌شود و دچار ریزش مو می‌شوید.

۹- از شانه‌ی چوبی و دندانه درشت استفاده کنید

بهتر است برای شانه زدن مو از شانه‌های چوبی و دندانه درشت استفاده کنید. به خصوص اگر موها خیس و نم‌دار باشند شکننده‌تر و آسیب‌پذیر هستند. پس با ملایمت آن‌ها را شانه بزنید. همچنین چوبی بودن شانه از تولید الکتریسیته جلوگیری و سلامت موی سر را حفظ می‌کند.

۱۰- موها را دو بار در روز شانه کنید

برای اینکه مو سالم بماند نیاز به برس کشیدن منظم دارد. همه‌ی ما از داشتن موهایی بدون گره و سالم لذت می‌بریم. پس یک بار در صبح و یک بار قبل از خواب حدود یک دقیقه موهای خود را شانه کنید. فقط مراقب باشید با آرامش این کار را انجام دهید تا به مو آسیب نرسد. اول ساقه و نوک موها را شانه کنید و بعد به سراغ قسمت‌های بالاتر و ریشه‌ی مو بروید.

۱۱- برای سلامت موی سر، برس خود را تمیز نگه دارید

برس مو می‌تواند یک محل مناسب برای رشد و تکثیر انواع باکتری‌های مضر و راه انتقال آن‌ها به مو باشد. همه‌ی افراد باید حداقل یک بار در ماه برس مو را از کثیفی‌ها‌ و چربی‌ها پاک کنند. ابتدا موهای چسبیده به آن را جدا کنید و سپس با آب ولرم و کمی شامپو یا محلول جوش شیرین آن را بشویید. این کار را به طور مداوم انجام دهید تا سلامت موی سر به خطر نیفتد.

۱۲- پوست سر را ماساژ دهید

ماساژ دادن پوست سر باعث افزایش گردش خون در زیر پوست می‌شود. می‌توانید این کار را شب‌ها قبل از خواب یا حین شامپو زدن انجام دهید.

۱۳- اصول سشوار کشیدن درست را رعایت کنید تا سلامت موی سر حفظ شود

اگر مو زیاد حرارت ببیند دچار موخوره، خشکی، وز شدن و ریزش بیش از حد می‌شود. پس تا حد امکان استفاده از سشوار، اتو مو یا هر محصول حرارتی را کاهش دهید. اگر هم که نیاز به استفاده بود حتما از محصولات محافظت مو در برابر حرارت استفاده کنید. این محصولات رطوبت مو را حفظ می‌کنند و باعث می‌شوند پوشش خارجی مو خنک بماند.

قبل از استفاده از سشوار آب موهای خود را بگیرید تا از خیسی اولیه در بیایند. با انجام این کار خشک کردن مو با حرارت پایین هم امکان‌پذیر می‌شود و نیازی به حرارت بالای سشوار نیست. همچنین لازم است که سشوار را با فاصله از موها نگه دارید. دهانه‌ی سشوار را به مو نچسبانید و حداقل ۱۰ سانتی‌متر فاصله دهید. حواس‌تان باشد که دائما سشوار را حرکت دهید تا حرارت روی یک نقطه از مو متمرکز نشود. با رعایت این نکات می‌توانید سلامت موی سر را در مقابل سشوار حفظ کنید.

۱۴- کوتاه کردن مو را فراموش نکنید

بسیاری از خانم‌ها موی بلند را به موی سالم ترجیح می‌دهند. تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند کمی از موهای خود را کوتاه کنند. شما این اشتباه را تکرار نکنید. مو باید به طور مرتب نوک‌گیری شود تا ظاهری سالم و زیبا داشته باشد. موی انسان به مرور شکننده می‌شود و موخوره می‌گیرد. اما اگر به طور منظم و در فاصله زمانی ۸ تا ۱۲ هفته مو را نوک‌گیری کنید، نه تنها سالم می‌ماند بلکه رشد آن هم بیشتر می‌شود.

۱۵- روکش بالشت خود را تمیز نگه‌ دارید

پوست و موی شما در شب زمان زیادی روی بالشت قرار دارد. پاکیزگی روکش بالشت از مشکلات پوست و مو جلوگیری می‌کند. همچنین توصیه می‌شود روکش بالشت را از جنس ساتن انتخاب کنید. ساتن اصطکاک را کاهش می‌دهد و مو کمتر دچار شکستگی می‌شود.

۱۶- هنگام خواب موهای خود را ببافید

باز گذاشتن موها می‌تواند باعث ایجاد گره شود. در نتیجه صبح‌ها مجبورید سخت‌تر آن‌ها را شانه کنید و مو وز می‌شود. قبل از خواب موی سر را ببافید و بعد به رخت خواب بروید.

۱۷- مو را روغن تراپی کنید

روغن تراپی مو یک روش درمانی قدیمی به شمار می‌رود که بسیار به سالم ماندن موها کمک می‌کند. در این روش از روغن‌های طبیعی مانند نارگیل، آرگان، کرچک، جوجوبا و … استفاده می‌شود. شما باید با توجه به نیاز مو، روغن‌های مناسب را به ریشه و ساقه‌ی موها بزنید. این کار را قبل از حمام انجام دهید تا باعث کاهش تاثیر شوینده‌ها روی مو شود. روغن تراپی می‌تواند موهای آسیب دیده را ترمیم و احیا کند.

پیشنهاد الا اسکین برای حفظ سلامت موی سر

قرص تقویت مو و ناخن تالگو

علاوه بر رعایت تمامی نکات گفته شده، شما می‌توانید از قرص‌های تقویت مو هم استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما قرص تقویت مو تالگو است. قرص‌های خوراکی محصولات تالگو ضد ریزش مو و موثر در تقویت و استحکام مو و همچنین ناخن‌هاست. این قرص انعطاف‌پذیری مو را افزایش می‌دهد. حاوی پرتئین ماهی، کلسیم و منیزیم، ویتامین‌های B6، B8 و B5 است. دوره درمانی آن ۳ ماه است و باید دو تا سه کپسول در روز خورده شود.

کوکتل مو مزوآروما

کوکتل مو مزوآروما محصول کشور ایتالیاست و برای انوع پوست مناسب است. این محصول قادر به بهبود گردش خون و تغذیه فولیکول‌های مو است که باعث فعال‌سازی مجدد آن‌ها می‌شود. استفاده از این کوکتل کیفیت موی سر را افزایش می‌دهد و یک انتخاب مناسب برای کسانی‌ست که از ریزش مو رنج می‌برند. کوکتل مو مزوآروما، موهایی درخشان‌تر و شاداب‌تر را به شما هدیه می‌دهد.

کلام آخر

مو تاثیر زیادی در زیبایی افراد دارد و سالم بودن آن نقش عمده‌ای ایفا می‌کند. استفاده از محصولات شستشو و مراقبتی مناسب می‌توانند تا حد زیادی از مو محافظت کنند. اما با کمی حوصله‌ی بیشتر و صرف زمان می‌توان این محافظت را دوچندان کرد.

امیدواریم اطلاعات کافی را بدست آورده باشید. گاهی اوقات نکاتی پیش پا افتاده که فراموش‌مان شده، می‌توانند تاثیرات فوق‌العاده‌ای بر سلامت موی سر داشته باشند.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت الا اسکین با طیف گسترده‌ای از محصولات پوست و مو آشنا شوید. الا اسکین یکی از سایت‌های فروش محصولات تالگو در کرمان و تهران است که همواره سعی کرده رضایت مشتریان خود را بدست آورد. همچنین می‌توانید از پیج اینستاگرام ما دیدن و از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده کنید.

تگ ها :

2 دیدگاه ها برای “سلامت موی سر را، با رعایت این ۱۷ نکته تضمین کنید!”

  1. Now all is clear, thanks for an explanation.
    gay0day.com

  2. […] جلوگیری کنید. در این زمینه توصیه می‌کنیم مقاله‌ی «سلامت موی سر را، با رعایت این ۱۷ نکته تضمین کنید!» را مطالعه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X