چگونه از شر قرمزی ناشی از جوش خلاص شویم؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

چگونه از شر قرمزی ناشی از جوش خلاص شویم؟

قرمزی ناشی از جوش

ممکن است بتوانید التهاب و قرمزی ناشی از جوش و آکنه را با انتخاب برخی از محصولات مراقبت از پوست، مانند یک شوینده ملایم و مرطوب‌کننده ضد حساسیت، همراه با سایر روش‌ها کاهش دهید.

باید بدانید که حتی افرادی که ۱۰ مرحله روتین مراقبت از پوست را رعایت می‌کنند هم دچار جوش می‌شوند! اگر از لک‌های قرمز و تحریک‌شده آکنه رنج می‌برید، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید قرمزی آن‌ها را از طریق مراقبت از پوست به حداقل برسانید.

کاهش قرمزی ناشی از جوش

کلید کاهش قرمزی ناشی از جوش و آکنه، استفاده از ترکیبات ضد التهابی در عین ملایم بودن با پوست است. این بدان معنی است که سعی نکنید از هر اسکراب یا محصول تحریک‌کننده برای درمان آکنه استفاده کنید. در عوض، سعی کنید از محصولات ساده و ملایم کمک بگیرید.

اگر از محصولات حذف‌کننده چربی بیش از حد استفاده کنید، پوست شما ممکن است عکس‌العمل نشان دهد؛ می‌تواند شروع به تولید بیش از حد چربی کند که آکنه شما را بدتر می‌کند. هدف این است که پوست خود را تمیز نگه دارید و از محصولات هدفمند استفاده کنید تا قرمزی را کاهش دهید و لکه‌ها بهبود یابند.

در اینجا چند نکته برای کاهش قرمزی وجود دارد:

پاکسازی

پوست را دو بار در روز (صبح و شب) با یک شوینده ملایم، بدون عطر و غیر کومدون‌زا (منافذ را مسدود نمی‌کند) بشویید.

نیاسینامید

یک محصول حاوی نیاسینامید را به روتین روزانه خود اضافه کنید. نیاسینامید یک فرم محلول در آب از ویتامین B3 است که نشان داده شده التهاب و قرمزی ناشی از آکنه را کاهش می‌دهد. معمولا می‌توانید آن را به صورت سرم یا کرم برای استفاده موضعی پیدا کنید.

سالیسیلیک اسید

سالیسیلیک اسید موضعی را روی لکه‌های قرمز و تحریک‌شده بمالید. اسید سالیسیلیک یک ماده لایه‌بردار است که همچنین دارای خواص ضد التهابی (ضد قرمزی)، ضد میکروبی و ضد قارچی است که در درصدهای مختلف از ۰.۵ تا ۵ درصد استفاده می‌شود.

پچ ضد جوش

اگر قرمزی به یک (یا دو) مکان محدود است، می‌توانید پچ‌های ضد جوش را خریداری کنید که برای به حداقل رساندن ظاهر جوش طراحی شده‌اند. اکثر آن‌ها حاوی اسید سالیسیلیک، نیاسینامید، ویتامین C یا ترکیبی از این‌ها هستند که برای کاهش ظاهر جوش و بهبود آن طراحی شده‌اند.

یخ

یک کیسه یخ را با پارچه بپوشانید و روی نواحی قرمز شده بمالید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه یا کم‌تر بماند.

مواد ضد حساسیت

برای جلوگیری از خشک شدن پوست از یک مرطوب‌کننده سبک و غیر کومدون‌زا استفاده کنید. برخی از کلمات کلیدی که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید عبارتند از فرمول ضد حساسیت در لوسیون یا ژل که معمولا حاوی مرطوب‌کننده‌هایی مانند اسید هیالورونیک است.

گاهی اوقات، برای جوش‌های مداوم، دردناک و ملتهب باید با متخصصان تماس بگیرید. یک متخصص پوست می‌تواند پوست شما را ارزیابی کند و درمان‌های حرفه‌ای مانند کاربردهای موضعی، لایه‌برداری شیمیایی یا لیزر درمانی را برای شما تجویز کند.

آکنه همچنین می‌تواند بسیار شبیه روزاسه باشد؛ وضعیتی که باعث قرمزی قابل توجه پوست می‌شود. از آنجایی که درمان روزاسه می‌تواند با روش‌های سنتی مبارزه با آکنه متفاوت باشد، اگر مطمئن نیستید، توصیه می‌شود که به متخصص پوست مراجعه کنید.

همچنین می‌توانید یک کرم کورتیزون ملایم را روی جوش‌های ملتهب بمالید تا قرمزی و تورم را کاهش دهید. این کار باید به اندازه کافی و فقط به عنوان یک درمان لکه‌ای انجام شود، زیرا خود استروئیدهای موضعی در واقع می‌توانند باعث آکنه و همچنین سایر عوارض جانبی بالقوه مانند نازک شدن پوست شوند.

نحوه استفاده از آرایش برای پوشاندن قرمزی ناشی از جوش

گاهی اوقات، حتی بهترین تلاش شما برای کاهش قرمزی، نتایج فوری کافی را نشان نمی‌دهد. در این حالت، می‌توانید از آرایش برای پوشاندن قرمزی استفاده کنید. نحوه شروع به این صورت است:

  1. قبل از دست زدن به پوست، دست‌های خود را کاملا تمیز کنید.
  2. پوست را تمیز و مرطوب کنید.
  3. از آرایش پایه استفاده کنید (اگر آرایش دارید). این معمولا آرایشی با پوشش کامل نخواهد بود. در عوض، یک مرطوب‌کننده رنگی یا سایر زیرسازی‌های پوششی سبک‌تر را امتحان کنید.
  4. یک کانسیلر برای لک انتخاب کنید. شما باید به دنبال کانسیلری باشید که یک لایه‌ی ضخیم بر روی پوست ایجاد کند. برخی از شرکت‌های آرایشی، کانسیلرهای سبز اصلاح‌کننده رنگ پوست را ارائه می‌کنند. در غیر این صورت، تطبیق پوشش کانسیلر تا حد امکان به پوست شما کمک خواهد کرد.
  5. یک برس آرایشی کوچک و تمیز بردارید و کانسیلر را روی و اطراف جوش بزنید و به خوبی با پوست اطراف یکی کنید.
  6. کانسیلر را با پودر فیکس کنید.
  7. گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید بیش از یک لایه کانسیلر بزنید. می‌توانید اولین لایه کانسیلر را بزنید، چند دقیقه صبر کنید و سپس یک لایه دیگر بزنید.

هنگام پنهان کردن جوش باید از محصولاتی استفاده کنید که همگی فاقد چربی و غیر کومدون‌زا هستند. در غیر این صورت، خطر بدتر شدن آن را خواهید داشت.

چگونه از بروز جوش و آکنه جلوگیری کنیم؟

مراقبت مداوم از پوست برای کاهش قرمزی و همچنین در پیش گرفتن یک روتین پیشگیری از آکنه مفید است. روتین مراقبت از پوست برای پیشگیری از آکنه باید شامل موارد زیر باشد:

  • دو بار در روز، پوست را با یک شوینده ملایم بشویید.
  • استفاده از محصولات موضعی و ضد آکنه را فراموش نکنید. این محصولات شامل اسید آزلائیک، بنزوئیل پراکسید یا کاربردهای موضعی رتینوئید (مانند آداپالن) می‌شوند. هر کدام دارای قدرت‌های مختلفی برای مبارزه با آکنه هستند که شامل خواص ضد میکروبی و لایه‌برداری می‌شود.
    • می‌توانید از مبارزه‌کننده‌های طبیعی آکنه مانند روغن درخت چای، عصاره زرشک خوراکی و محلول گلوکونولاکتون استفاده کنید. با این حال، تحقیقات کم‌تری در مورد اثربخشی این محصولات وجود دارد.
  • یک مرطوب‌کننده سبک بزنید و کرم ضد آفتاب را در صبح فراموش نکنید.
  • هرگز جوش‌های خود را فشار ندهید. در حالی که جوش (مخصوصا جوشی که رویه آن سفید است) می‌تواند برای فشار دادن وسوسه‌کننده باشد، این فقط قرمزی را بدتر می‌کند.

اگر این نکات به کاهش آکنه شما کمک نکرد، به متخصص پوست مراجعه کنید.

کلام آخر

قرمزی آکنه می‌تواند نشان‌دهنده تحریک و التهاب زمینه‌ای در پوست شما باشد. بسیاری از این موارد می‌تواند مربوط به هورمون‌ها باشد، زیرا هورمون‌ها می‌توانند تعیین کنند که پوست شما چقدر چربی تولید کند. با این حال، می‌توانید از یک روتین منظم مراقبت از پوست با عوامل موضعی که برای کاهش لکه‌ها استفاده می‌شوند، استفاده کنید.

در دسترس نگه‌داشتن ضد قرمزی (به علاوه یک کانسیلر خوب) برای زمانی که لکه‌های گاه به گاه ظاهر می‌شوند، فکر بدی نیست. اما به یاد داشته باشید که اگر لکه پس از چند روز مراقبت در منزل از بین نرفت، با متخصص پوست تماس بگیرید. همچنین می‌توانید از طریق سایت یا پیج اینستاگرام الا اسکین با ما در ارتباط باشید و از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X