لایه‌برداری پوست در خانه - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

لایه‌برداری پوست در خانه

لایه‌برداری پوست در خانه

کنجکاو نیستید بدانید این تکنیک لایه‌برداری پوست در خانه چیست و چگونه می‌تواند پوستی به شما بدهد که همیشه آرزویش را داشتی؟ خب، بیایید یاد بگیریم که چگونه پوست را به راحتی لایه‌برداری کنیم.

این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای از بین بردن کثیفی‌های روزمره، بازسازی سلول‌های پوست و ایجاد درخشندگی در صورت شما است. آفتاب، آلودگی، پوست مرده، جوش‌های سرسیاه، آکنه و سایر مشکلات از این دست به راحتی می‌توانند پوست شما را کدر جلوه دهند. به سادگی می‌توانید آن‌ها را لایه‌برداری کنید و ما اینجا هستیم تا بهترین راه را به شما بگوییم!

لایه‌برداری پوست در خانه – اصول اولیه

اگر به خوبی از پوست خود مراقبت کنید، زیبایی آن دوچندان خواهد شد. با یک روتین ساده که شامل پاک‌کننده، تونر و مرطوب‌کننده است، شروع به کار کنید. اما در برخی روزها، می‌توانید کمی بیشتر وقت بگذارید و این‌جاست که لایه‌برداری شروع می‌شود.

در حالی که لایه‌برداری مفهوم جدیدی نیست، اما به نظر می‌رسد بسیاری از ما هنوز آن را درست انجام نمی‌دهیم یا به طور کلی از آن صرف نظر می‌کنیم. برای درک مزایای لایه‌برداری و نحوه انجام صحیح آن، بیایید بفهمیم که دقیقا چیست و چگونه پوست را در خانه لایه‌برداری کنیم.

لایه‌برداری چیست؟

هر چند روز یک‌ بار، پوست شما پوست مرده را می‌ریزد تا راه را برای لایه‌ای جدید باز کند. سلول‌های مرده پوست روی صورت شما باقی می‌مانند و منجر به مشکلاتی مانند مسدود شدن منافذ، لکه‌های خشک، پوسته‌های سفید و جوش می‌شود. در صورت عدم درمان، این منافذ مسدود‌شده می‌توانند به آکنه کیستیک تبدیل شوند. برای جلوگیری از تمام این موارد، باید دو تا سه بار در هفته پوست خود را لایه‌برداری کنید. این به خلاص شدن از شر سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند، پوست شما را یک‌دست و صاف می‌کند، منافذ را باز می‌کند، تولید کلاژن را تحریک می‌کند و همچنین خطوط ریز را کاهش می‌دهد.

لایه‌بردار خود را انتخاب کنید

شست‌و‌شوی پوست تنها راه برای بازگرداندن درخشش اولیه، حتی رنگ پوست و کمک به گردش خون است. هنگامی که در ابتدا نحوه لایه‌برداری پوست را یاد گرفتید، هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهید. هنگامی که به آن عادت کردید، اگر پوست معمولی یا چرب دارید، می‌توانید هفته‌ای یک بار و اگر پوست خشک و حساسی دارید، هر ۱۰ روز یک بار صورت خود را اسکراب کنید.

لایه‌برداری پوست در خانه را چگونه انجام دهیم؟

قبل از شروع باید بگوییم که بهتر است پوست خود را در شب لایه‌برداری کنید تا از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بر روی لایه تازه‌ای از پوست که ممکن است بعد از لایه‌برداری حساس شود، خودداری کنید.

مرحله اول – پوست خود را با پاک‌کننده‌ای که مناسب نوع پوست شما است بشویید تا تمام آرایش و آلودگی‌های آن پاک شود.

مرحله دوم – اسکراب را با نوک انگشتان خشک روی صورت تمیز اما مرطوب بمالید و با احتیاط از ناحیه نزدیک چشم خودداری کنید.

مرحله سوم – در مرحله بعد، نوک انگشتان خود را خیس کنید و اسکراب را در اطراف صورت خود با حرکات دایره‌ای برای چند دقیقه ماساژ دهید. توصیه می‌شود لایه‌‌بردار را به شدت روی پوست خود مالش ندهید، زیرا می‌تواند باعث تحریک و احساس سوزش روی پوست شما شود.

مرحله چهارم – با آب ولرم بشویید و با یک تونر و مرطوب‌کننده ادامه دهید.

لایه‌برداری پوست

چگونه به طور طبیعی لایه‌برداری کنیم؟

اگر عاشق چالش هستید، در اینجا نحوه لایه‌برداری پوست در خانه با اسکراب‌های طبیعی آورده شده است. مقابله با یک نوع پوست بدقلق کار آسانی نیست. شما تغییرات آب و هوایی جزئی را تجربه می‌کنید، یک ماده یا محصول جدید را امتحان می‌کنید یا حتی به سادگی نفس می‌کشید و حال پوست‌تان بد می‌شود! انتخاب یک لایه‌بردار برای نوع پوست حساس کمی سخت است. شما باید از مواد ملایمی استفاده کنید که صورت شما را قرمز، تحریک و دچار خارش نکند. به آسانی، همیشه می‌توانید این اسکراب‌ها را با وسایلی که در آشپزخانه‌تان قرار دارند درست کنید!

عسل و بلغور جو دوسر

عسل و بلغور جو دوسر هر دو ترکیبات فوق‌العاده آرام‌بخش و مغذی هستند که پوست شما را به آرامی لایه‌برداری می‌کنند. در حالی که بلغور جو دوسر پوست را تسکین می‌دهد، عسل آن را روشن و درخشان می‌کند.

  • دو قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را چرخ کرده و دو قاشق غذاخوری عسل ارگانیک به آن اضافه کنید.
  • این دو ماده را با هم مخلوط کرده و به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید.
  • آن را بشویید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

قهوه و روغن نارگیل

قهوه آسیاب‌شده به لایه‌برداری پوست و حذف سلول‌های مرده پوست، چربی اضافی و ناخالصی‌های عمیق روی صورت کمک می‌کند. روغن نارگیل، از طرف دیگر، مرطوب‌کننده و کاهش‌دهنده خارش، قرمزی و بثورات پوستی است.

  • مقادیر مساوی قهوه ریز آسیاب‌شده و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید.
  • اسکراب را سخاوتمندانه روی صورت خود بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید.
  • صورت خود را با آب ولرم بشویید.

شکر قهوه‌ای و روغن زیتون

شکر قهوه‌ای ریزتر و در نتیجه نرم‌تر از شکر سفید تصفیه شده است. اگر پوست حساس یا آکنه دارید، بهتر است از آن در اسکراب صورت استفاده کنید. روغن زیتون هم پوست خشک را تغذیه می‌کند. همچنین تحریکات پوستی را تسکین می‌دهد و درخشندگی سالمی به شما می‌بخشد.

  • دو قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و خمیری نرم درست کنید.
  • از آن به عنوان اسکراب استفاده کنید و چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید.
  • آن را با آب بشویید.

بایدها و نبایدهای لایه‌برداری

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که در حین اسکراب انجام می‌دهیم، لایه‌برداری بیش از حد پوست است. این می‌تواند منجر به حساسیت بیش از حد پوست و آسیب جدی به پوست شود.

ما چند نکته دیگر را فهرست کرده‌ایم که باید آن‌ها را به خاطر داشته باشید:

قانون ۷۲ ساعت: مطمئن شوید که بعد از اصلاح صورت، استفاده از موم صورت یا درمان‌های مربوط به پوست صورت، به مدت حداقل ۷۲ ساعت لایه‌برداری نکنید، زیرا پوست شما در آن زمان بسیار حساس است.

جادوی شب: بهتر است پوست خود را در شب لایه‌برداری کنید. این به جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بر روی لایه تازه پوست که پس از لایه‌برداری به دست می‌آید کمک می‌کند.

هرگز پوست تحریک‌شده را لایه‌برداری نکنید: اگر دچار تحریک، حساسیت، آفتاب سوختگی، آکنه پوسچر یا فعال یا پوست شکسته شده‌اید، از لایه‌برداری پوست خودداری کنید. بهتر است اجازه دهید پوست بهبود یابد و سپس لایه‌برداری را دوباره شروع کنید.

پس از انجام یک درمان پوستی خودداری کنید: مطمئن شوید که پس از انجام درمان‌های پوستی مانند لایه‌برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن، لیزر یا سایر درمان‌های لایه‌برداری، تا زمانی که پوست شما بهبود نیافته، آن را لایه‌برداری نکنید. همچنین اگر از کرم‌های لایه‌بردار، ژل‌ها و غیره استفاده می‌کنید، از اسکراب خودداری کنید.

حساسیت به آفتاب: اطمینان حاصل کنید که هفت روز قبل و بعد از تعطیلات ساحلی و آفتابی برای لایه‌برداری پوست خود فاصله می‌گذارید، زیرا ممکن است نور خورشید به پوست‌تان آسیب برساند. همچنین برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید، حتما از کرم ضد آفتاب روزانه استفاده کنید.

برچسب محصولات را بخوانید: ما اغلب آن را نادیده می‌گیریم، اما در واقع پیروی از دستورالعمل‌های استفاده نوشته‌شده روی محصولاتی که استفاده می‌کنیم، برای گرفتن بهترین نتیجه از لایه‌برداری بسیار مفید است.

پیشنهاد الا اسکین

اگر می‌خواهید در کنار لایه‌برداری پوست در خانه به روش‌های طبیعی، از یک لایه‌بردار تخصصی و بسیار باکیفیت هم استفاده کنید، محصولات زیر را از دست ندهید:

لایه‌بردار عمقی (Resurfacing cream) تالگو

این کرم لایه‌بردار عملکردی مشابه میکرودرم ابرژن دارد. سلول‌های پوست را به طور عمیق پاکسازی می‌کند و تمامی آلودگی‌های انباشته‌شده روی پوست را تمیز می‌کند. در کنار این‌ها، به بازسازی سلول‌های پوست کمک می‌کند، چروک‌ها را از بین می‌برد و پوست را آبرسانی و تغذیه می‌کند. با کمک این محصول با لک، جای جوش و خطوط ریز خداحافظی کنید و از داشتن پوستی شفاف و شاداب لذت ببرید.

لایه‌بردار آنزیمی اکلادو

این محصول با نفوذ به لایه‌های عمیق پوست، تمامی منافذ را از هرگونه چربی اضافه و آلودگی‌ها پاک می‌کند. در نتیجه با از بین بردن سلول‌های مرده پوست، پوستی سالم، شاداب، نرم و لطیف به شما هدیه می‌دهد. لایه‌بردار آنزیمی اکلادو برای انواع پوست مناسب است و محبوبیت بالایی دارد.

لایه‌بردار اسیدی اکلادو

این لایه‌بردار با حذف کراتین از سطح پوست و نفوذ به لایه‌ی درم، فیبروبلاست را تحریک کرده و میزان AHA اسید ساخت کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهد. پوست را به طور عمیق لایه‌برداری می‌کند و چرخه سلولی را افزایش می‌دهد. تمامی این موارد باعث جوان‌سازی، روشن و صاف شدن و سلامت هرچه بیشتر پوست می‌شوند. تمامی افراد با هر نوع پوستی (به جز خانم‌های باردار) می‌توانند از این محصول استفاده کنند.

لایه‌بردار پلی هیدروکسید اسید PHA اکلادو

لایه‌بردار پلی هیدروکسید اسید PHA اکلادو، بدون آسیب به پوست، میزان احیای سلول‌های پوستی را افزایش می‌دهد. لایه‌برداری ملایم و ساده‌ای را انجام می‌دهد و بعد از استفاده لازم نیست پوست خود را بشویید. این محصول پوست‌تان را از نو می‌سازد و آن را مرطوب می‌کند. از طرفی با خارش و قرمزی پوست مبارزه می‌کند و کارایی سد دفاعی پوست را تقویت می‌کند.

لایه‌بردار گماژ اکلادو

لایه‌بردار گماژ برای انواع پوست و حتی پوست‌های حساس مناسب است. سلول‌های مرده پوست را به آسانی از بین می‌برد، پوست را رطوبت‌رسانی می‌کند و بافت زبر و تیره پوست را روشن می‌کند.

کلام آخر

پس متوجه شدیم که لایه‌برداری پوست کار بسیار سخت و پیچیده‌ای نیست و از طرفی چه تاثیر فوق‌العاده‌ای بر پوست می‌گذارد. این کار حتی به جذب بهتر دیگر محصولات پوستی شما هم کمک می‌کند. حتما بعد از استفاده از لایه‌بردارها، از کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان استفاده کنید. اکنون که می‌دانید چگونه پوست را لایه‌برداری کنید، منتظر چه هستید؟ در آرامش خانه می‌توانید به پوست درخشانی که شایسته آن هستید برسید!

توصیه می‌کنیم به پیج اینستاگرام الا اسکین سر بزنید و از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X