مراقبت از پوست امولسیون: چیست و چگونه برای صورت استفاده می‌شود؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

مراقبت از پوست امولسیون: چیست و چگونه برای صورت استفاده می‌شود؟

مراقبت از پوست امولسیون

یکی از شگفت‌انگیزترین محصولاتی که این روزها نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده، امولسیون است. مراقبت از پوست امولسیونی، ترکیبی از خواص آبرسانی یک سرم و خواص مرطوب‌کنندگی یک کرم است که می‌تواند در روتین مراقبت از پوست روزانه قرار بگیرد.

ما همه‌ی چیزهایی را که باید در مورد امولسیون‌ها بدانید در زیر شرح داده‌ایم. پس ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.

امولسیون چیست؟

تعریف فنی امولسیون شامل حالتی از ماده است که در آن دو مایع که با هم مخلوط نمی‌شوند به یک سوسپانسیون سبک و آبکی تبدیل می‌شوند. در اسکین‌کر، امولسیون‌ها با ترکیب دو ماده‌ی مبتنی بر آب ایجاد می‌شوند تا محصولی با بافت شیری تشکیل شود که هرگز به طور کامل مخلوط نمی‌شود. آن‌ها به طرز فوق‌العاده‌ای سبک هستند، به نرمی روی پوست شما قرار می‌گیرند و در عین حال فواید سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها را بدون احساس سنگینی یا چربی ارائه می‌دهند.

به همین دلیل است که افراد دارای پوست چرب یا مستعد آکنه این روزها بیشتر به سمت استفاده از امولسیون‌ها ترغیب می‌شوند. بعد از استفاده چیزی روی پوست احساس نمی‌کنید، اما به شدت آبرسان هستند. صراحتا هیچ محصول دیگری در حال حاضر وجود ندارد که بتواند عملکرد امولسیون‌ها را تقلید کند. به همین خاطر بهتر است شناخت خوبی نسبت به آن پیدا کنید.

فواید استفاده از امولسیون

ایده اصلی امولسیون این است که پوست شما را فورا آبرسانی کند. یک امولسیفایر به امولسیون‌ها اضافه می‌شود تا دو مایع با هم پیوند برقرار کنند و بافت و قوام نهایی را حفظ کنند. این فرمول منحصر به فرد این مزایای عمده را به همراه دارد:

  • امولسیون‌ها به آرامی ترکیبات آبرسان را به پوست شما می‌رسانند؛ بدون اینکه پوست شما چرب یا روغنی شود.
  • آن‌ها ماهیتی غیر کومدون‌زا دارند، به این معنی که منافذ شما را مسدود نمی‌کنند و منجر به آکنه یا جوش نمی‌شوند.
  • آن‌ها جذب بسیار سریعی دارند و برای یک روتین پوستی شلوغ بسیار ایده‌آل هستند.
  • امولسیون‌ها را می‌توان با سایر مواد فعال مانند اسید سالیسیلیک، اسید هیالورونیک و اسید ماندلیک برای هدف قرار دادن مشکلات خاص پوست مانند آکنه، خشکی و پوسته پوسته شدن فرموله کرد.
  • آن‌ها می‌توانند به تقویت سد چربی مفید پوست شما کمک کنند تا جلوی از دست دادن رطوبت پوست گرفته شود.

چه کسانی می‌توانند از امولسیون استفاده کنند؟

برخلاف فرمولاسیون‌های ابتکاری مانند آمپول‌ها یا لایه‌بردارهای شیمیایی، امولسیون‌ها را می‌توان برای هر نوع پوستی، به ویژه پوست‌های حساس و مستعد لک استفاده کرد. هیچ ماده‌ی افزودنی در امولسیون‌ها وجود ندارد که بتواند شرایط فعلی پوست شما را تشدید کند. بنابراین افزودن آن در هر دو روتین صبح و شب برای پوست بی‌خطر است.

با این حال برخی از انواع پوست بهتر است از امولسیون برای پوست خود استفاده کنند. این محصول به این دلیل برای آن‌ها سودآور است که پوششی تقریبا ژلی یا آبکی دارد. پوست‌های مستعد آکنه که نیاز به آبرسانی دارند هم می‌توانند از امولسیون‌ها برای رفع آن استفاده کنند. آن‌ها همچنین جایگزین خوبی برای کرم‌ها و سرم‌های سنگین‌تر برای انواع پوست‌های چرب و مختلط هستند.

امولسیون را در کدام قسمت از روتین مراقبت از پوست‌مان جای دهیم؟

به طور کلی نمی‌توان برای همه نسخه‌ای مشابه پیچید. اگر فردی هستید که از امولسیون برای مرطوب‌کردن استفاده می‌کنید باید قبل از آخرین مرحله از روتین مراقبت از پوست، یعنی ضدآفتاب، از آن استفاده کنید. اگر از امولسیون به عنوان آبرسان استفاده می‌کنید، قبل از مرطوب‌کننده‌ی خود باید از آن بزنید.

فقط باید مطمئن شوید که امولسیون خود را بعد از یک محصول بسیار سنگین استفاده نمی‌کنید، زیرا تقریبا آن را بی‌فایده می‌کند!

چگونه از مراقبت از پوست امولسیونی خود نهایت استفاده را ببریم؟

با توجه به بافت سبک امولسیون‌ها، باید روتین پاکسازی و لایه‌برداری خود را ارتقا دهید تا آن‌ها بهتر عمل کنند. امولسیون‌ها روی پوستی که حاوی مقدار زیادی کثیفی، چربی و تجمع محصول نیست، بهتر جذب می‌شوند. یک نکته‌ی خوب برای استفاده این است که روش شست‌وشوی دوگانه صورت را انتخاب کنید. با یک پاک‌کننده‌ی روغنی شروع کنید تا روغن، آرایش و ضدآفتاب روی پوست‌تان تجزیه شود و سپس آن را با یک شوینده‌ی فومی بشویید.

همچنین، حداقل یک بار در هفته از لایه‌برداری شیمیایی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست که می‌توانند مانع کار امولسیون‌ها در روتین شما شوند، استفاده کنید.

امولسیون‌ها یا لوسیون‌ها؟

یک تصور اشتباه رایج که بسیاری دارند این است که امولسیون‌ها فقط یک نسخه زیباتر از لوسیون‌های سبک وزن هستند و هر دو را می‌توان به جای هم استفاده کرد. واقعیت این است که این دو فواید متمایزی برای پوست شما دارند. لوسیون‌های سبک وزن به سطح پوست شما نفوذ کرده و آن را نرم می‌کنند. از سوی دیگر، یک امولسیون به عنوان یک سد رطوبتی روی پوست شما عمل می‌کند تا مواد مغذی را که از محصولات دیگر اضافه می‌کنید، مسدود کند.

این بدان معناست که در حالی که امولسیون‌ها را می‌توان به تنهایی استفاده کرد، لوسیون‌ها را باید با یک لایه‌ رویی تقویت‌کننده استفاده کرد تا تغذیه پوست شما ادامه یابد. لوسیون‌ها همچنین در مقایسه با امولسیون‌ها از نظر قوام کمی غلیظ‌تر هستند و باعث می‌شود از این دو نوع محصول کاملاً متفاوت در یک روتین مراقبت از پوست استفاده شود.

امولسیون‌ها یا سرم‌ها؟

یکی دیگر از اشتباهات رایجی که افراد مرتکب می‌شوند، جایگزینی سرم‌ها با امولسیون‌ها در همان نقطه از روتین مراقبت از پوست است. در حالی که امولسیون‌ها کمی غلیظ‌تر از سرم‌ها هستند، اما در فرمولاسیون خود قدرت کمتری دارند. اگرچه امولسیون‌ها می‌توانند حاوی مواد فعالی مانند اسید سالیسیلیک و هیالورونیک باشند، اما نمی‌توانند به طور کامل جایگزین سرم شوند.

همچنین، سرم‌ها به عنوان درمانی برای پوست شما هستند، در حالی که امولسیون‌ها آبرسان هستند که ممکن است به درمان شرایط خاصی مانند آکنه یا خشکی بیش از حد کمک کنند یا نکنند.

سوالات متداول در مورد امولسیون

آیا امولسیون‌ها می‌توانند روی پوست‌های خشک کار کنند؟

ماهیت بسیار مرطوب‌کننده‌ی امولسیون‌ها نتایج خوبی را در افرادی با پوست خشک نشان داده است. این به این دلیل است که پوست بیش از حد خشک برای کمک به حفظ سلامت پوست خود به دوز هیدراتاسیون اضافی نیاز دارد. امولسیون‌ها اغلب با کرم‌های غلیظ‌تر یا روغن‌های صورت پوشانده می‌شوند تا کم‌آبی پوست را کاهش داده و رطوبت را برای ساعت‌های طولانی در پوست نگه دارد.

آیا می‌توان از اسانس‌ها و امولسیون‌ها به جای هم استفاده کرد؟

خیر، اسانس‌ها و امولسیون‌ها از نظر فوایدی که ارائه می‌دهند و بافت آن‌ها متفاوت‌اند. در حالی که اسانس‌ها سبک‌تر هستند و بعد از پاک‌کننده و تونر استفاده می‌شوند، امولسیون‌ها در حالت ایده‌آل آخرین مرحله‌ی مرطوب‌کننده در روتین شما هستند. یک اسانس برای افزودن سریع دوز آبرسانی به پوستی که اخیرا تمیز شده استفاده می‌شود و ممکن است نیاز به استفاده‌ی روزانه‌ی آن نباشد. اما اگر امولسیون تنها شکل مرطوب‌کننده‌ای‌ست که استفاده می‌کنید، باید به صورت روزانه باشد.

جمع‌بندی نهایی

امولسیون‌های پوست می‌توانند همان چیزی باشند که روتین مراقبت از پوست شما به آن‌ها نیاز دارد. امولسیون مزایای زیادی دارد و می‌تواند پوست شما را از خشکی و کم‌آبی نجات دهد. از طرفی برای انواع پوست مناسب است.

حتما سوالات خود را با ما در میان بگذارید. الا اسکین واردکننده‌ی محصولات پوستی اورجینال و معتبر جهانی است و همواره در تلاش است با ارائه‌ی بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات پوستی، نیاز مشتریان خود را در جهت داشتن پوستی سالم‌تر و زیباتر برطرف کند. نمایندگی برندهای معروفی مثل تالگو و اکلادو تهران و کرمان در انحصار فروشگاه اینترنتی الا اسکین است. با مراجعه به سایت می‌توانید با طیف وسیعی از محصولات اعم از لایه‌بردار، شوینده، تونر، آبرسان، کرم دور چشم، مرطوب‌کننده، ماسک‌های ورقه‌ای و … آشنا شوید.

علاوه بر این می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام ما، از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X