مواد غذایی غنی از ویتامین E، که به درخشش پوست کمک می‌کنند - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

مواد غذایی غنی از ویتامین E، که به درخشش پوست کمک می‌کنند

مواد غذایی غنی از ویتامین E

ویتامین E یکی از اصلی‌ترین مواد فعال مورد استفاده در محصولات مراقبت از پوست است، زیرا فواید بی‌شماری برای پوست و مو دارد. مواد غذایی غنی از ویتامین E، زمانی که به رژیم غذایی شما اضافه می‌شوند، به طور طبیعی می‌توانند زیبایی شما را چندین برابر کنند.

حال سوال این است که ویتامین E دقیقا چه فایده‌ای برای پوست ما دارد؟ اول از همه، یک آنتی‌اکسیدان است؛ به این معنی که به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد مضر در بدن ما کمک می‌کند. دوما، به شدت مرطوب‌کننده است و پوست را التیام می‌بخشد. همچنین یک ضد التهاب طبیعی است، به تسکین جوش‌ها و محافظت از سطح پوست در برابر عوامل خارجی مانند آلودگی و آفتاب سوختگی کمک می‌کند.

متقاعد شدید یا ادامه دهیم؟! غنی‌سازی رژیم غذایی با ویتامین E می‌تواند فواید زیادی برای بازسازی و مراقبت از پوست داشته باشد. در اینجا برخی از مواد غذایی غنی از ویتامین E وجود دارند که شما را به هدف مورد نظر می‌رسانند.

۱- اسفناج، نمونه‌ای از مواد غذایی غنی از ویتامین E

اسفناج، یک ماده غذایی فوق‌العاده، سرشار از چندین ویتامین و مواد معدنی ضروری، به ویژه ویتامین E است. می‌توانید این را به عنوان یک سالاد جانبی یا یکی از مواد تشکیل‌ دهنده‌ی اسموتی صبحگاهی به رژیم غذایی خود اضافه کنید. حتی می‌توانید آن را به عنوان یک وعده‌ی غذایی اصلی سرخ و مصرف کنید.

۲- آووکادو

طبق مطالعات، آووکادو سرشار از فیبر، کربوهیدرات کم و مملو از کاروتنوئیدها است. یک تکه‌ی آن حاوی ۲۰ درصد از نیاز روزانه ویتامین E شماست. آووکادو خامه‌ای و نمکی است و ترکیب آن با تست کره‌ای عالی می‌شود.

۳- کلم بروکلی، نمونه‌ای از مواد غذایی غنی از ویتامین E

کلم بروکلی که منبع خوبی از پروتئین است، سرشار از ویتامین E نیز می‌باشد. این سبزی ترد به دلیل خواص ضد سرطانی که دارد، در نسخه‌های ضروری هر پزشک برای مواد غذایی اساسی قرار گرفته است. کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهد و یک ماده غذایی سم‌زدای سبک است. شما می‌توانید سوپ‌ها و سالادهای خود را با کلم بروکلی ارتقا دهید. مطمئن شوید که آن‌ها را در دمای پایین بپزید تا تمام خوبی‌های کاتچینی آن‌ها دست نخورده بماند!

۴- بادام زمینی

بادام زمینی، یکی از مواد غذایی غنی از ویتامین E می‌باشد. مگر اینکه به آن‌ها حساسیت داشته باشید، بادام زمینی می‌تواند یک همراه سالم و خوشمزه باشد. آن‌ها مملو از آنتی اکسیدان‌ها و سرشار از چربی‌های تک غیراشباع هستند و برای قلب مفیداند. یک ماده‌ی غذایی عالی برای کنترل وزن است و یک فنجان کوچک، ۱۲ درصد از ویتامین E مصرفی روزانه شما را تشکیل می‌دهد. رسوراترول، رشته‌ای از آنتی اکسیدان که سم‌زدایی عمیقی به بدن شما می‌دهد، در بادام زمینی یافت می‌شود. به جای چیپس و پفک، یک کاسه بادام زمینی برای میان وعده بردارید. بعدا از ما تشکر می‌کنید!

۵- بادام ها

بادام به عنوان یک منبع انرژی سریع اما کم کربوهیدرات شناخته شده است. آن‌ها کالری بالایی دارند و دو برابر مقدار مورد نیاز ویتامین E روزانه شما را تامین می‌کنند. می‌توانید هنگام رفتن به محل کار، مقداری از آن‌ها را بخورید یا پایه غلات خود را با شیر بادام تغییر دهید.

۶- تخمه آفتابگردان، نمونه‌ای از مواد غذایی غنی از ویتامین E

تخمه آفتابگردان وقتی روزانه مصرف شود برای پوست شما مفید است. آن‌ها از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین E، B1، سلنیوم و مقدار زیادی فیبر تشکیل شده‌اند. می‌توانید با پاشیدن یک مشت تخمه آفتابگردان در سالاد و وعده‌های غذایی خود از آن برای پخت و پز استفاده کنید یا به تنهایی به عنوان یک میان‌وعده مصرف کنید.

۷- روغن‌های پخت و پز

نمی‌توانید غذاهای سرخ شده را رها کنید؟ این بهترین خبری‌ست که امروز می‌شنوید! روغن زیتون، روغن آفتابگردان و روغن جوانه گندم از جمله بهترین منابع ویتامین E هستند. پخت و پز با این روغن‌ها مطمئن می‌شود که تمام وعده‌های غذایی شما سرشار از مواد مغذی باشد. سعی کنید استفاده از روغن خود را محدود کنید، زیرا روغن‌های خاص (به ویژه روغن‌های گیاهی) می‌توانند کلسترول بالایی داشته باشند و در صورت بهره‌برداری تأثیرات نامطلوبی بگذارند.

۸- میگو، نمونه‌ای از مواد غذایی غنی از ویتامین E

دوست‌داران غذاهای دریایی، خوشحال باشید! میگوها سرشار از ویتامین E هستند. آن‌ها یک غذای کم کالری و سرشار از مواد معدنی، ویتامین D، ویتامین B12، ویتامین B3، سلنیوم و مس هستند. مهارت‌های آشپزی خود را امتحان کنید و مقداری میگو را در روغن زیتون و سیر سرخ کنید تا یک پیش‌غذای عالی درست شود.

سوالات متداول در مورد ویتامین E

آیا می‌توان ویتامین E را مستقیما روی صورت مالید؟

ویتامین E برای استفاده‌ی مستقیم روی صورت بی‌خطر است. به بهبود ظاهر پوست کمک می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد و شما را جوان‌تر نشان می‌دهد. همچنین به عنوان یک درمان عالی برای ترمیم پوست در طول شب عمل می‌کند.

آیا تخم مرغ ویتامین E دارد؟

بله، تخم مرغ منبع شناخته شده ویتامین E است. علاوه بر این حاوی طیف کاملی از مواد مغذی ضروری مانند کلسیم، آهن، پتاسیم، روی، منگنز، فولات و بسیاری دیگر است.

علائم کمبود ویتامین E چیست؟

ویتامین E یکی از مواد مغذی ضروری است که بدن شما برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد. این یک ترکیب محلول در چربی است و اگر به مقدار کافی مصرف نشود، می‌تواند علائم بسیاری را نشان دهد؛ مانند آسیب عصبی و عضلانی که منجر به از دست دادن احساس در بازوها و پاها، از دست دادن کنترل حرکت بدن، ضعف عضلانی و مشکلات بینایی می‌شود. سیستم ایمنی ضعیف نیز یکی از نشانه‌های مهم کمبود ویتامین E است.

آیا ویتامین E باعث ضخیم شدن موها می‌شود؟

ویتامین E جدا از اینکه برای پوست شما بسیار مفید است، به رشد مجدد مو و ضخیم شدن تارهای مو نیز کمک می‌کند. خارش و خشکی پوست سر را تسکین می‌دهد، فولیکول‌های مو را تغذیه و مسدود می‌کند تا ریزش مو را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

کلام آخر

مواد غذایی گفته شده را در برنامه‌ی غذایی روزانه بگنجانید تا ویتامین E بدن‌تان تامین باشد. حتما هر چند وقت یک‌بار، ویتامین‌های بدن خود را با آزمایش چک کنید تا در صورت کمبود، در راستای جبران آن‌ها اقدام کنید. کمبود هر نوع ویتامین در بدن می‌تواند مشکلات خاصی را به همراه داشته باشد. فراموش نکنید که می‌توانید از طریق سایت و پیج اینستاگرام الا اسکین با ما در ارتباط باشید. سوالات خود را با متخصصین ما به اشتراک بگذارید تا از مشاوره‌ی رایگان بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X