همه چیز در مورد میکرونیدلینگ + ۷ فواید آن - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

همه چیز در مورد میکرونیدلینگ + ۷ فواید آن

همه چیز در مورد میکرونیدلینگ + ۷ فواید آن

انجام میکرونیدلینگ پوست شما را شاداب، جوان و سالم نگه می‌دارد! یکی از دغدغه‌هایی که اکثر خانم‌ها با آن مواجه هستند جوان‌سازی پوست‌شان می‌باشد. در نتیجه جوان‌سازی و رفع جای جوش در سراسر بدن با هزینه‌ی مناسب می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی باشد. اما در عین حال وارد شدن صد‌ها سوزن به پوست بسیار ترسناک است. به طور کلی میکرونیدلینگ بهترین اتفاقی است که می‌تواند برای پوست‌تان بیوفتد.

این روشی است که بسیاری از بیماری‌های پوستی نظیر زخم، ترک و … را درمان کند. می‌توان گفت هدف اصلی درمان میکرونیدلینگ بهبود عملکرد، ظاهر و جوان‌سازی پوست می‌باشد.

در ادامه‌ی این مقاله با من همراه باشید تا مزایای میکرونیدلینگ باهم بررسی ‌کنیم:

میکرونیدلینگ چیست؟

ابتدا بیاید با این مفهموم کمی بیشتر آشنا شویم: میکرونیدلینگ یا درمان القایی کلاژن PCI نیز معروف است.

به طور کلی ترمیم آسیب‌های ساختاری پوست با روش مکانیکال را میکرونیدلینگ می‌گویند. فرآیند انجام میکرونیدلینگ به این صورت است که با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز، میلیون‌ها میکروکانال در اپیدرم و درم (لایه‌های پوست) ایجاد می‌کند. خیلی جذاب به نظر نمی‌رسد اما در مقابل تاثیرات فوق‌العاده‌ای به همراه دارد. به این صورت که این درمان تهاجمی چه توسط متخصص پوست یا جراح پلاستیک انجام شود و چه در خانه و با استفاده از دِرمارولر (یک غلتک دستی کوچک که دارای سوزن‌هایی ریز است) انجام شود، کاملاً بدون درد بوده و بسیار موثر است. جراحت‌های کوچکی که در این روش ایجاد شده موجب تحریک فرآیند شفای جراحت طبیعی بدن می‌شود. در نتیجه سلول‌های بدن تغییر و تبدیل یافته و در ادامه تولید کلاژن و الاستین افزایش می‌یابد. انجام این فرآیند فواید بسیار زیاد دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

فواید انجام میکرونیدلینگ

۱) میکرونیدلینگ چروک‌های ریز و بسیار عمیق را کاهش می‌دهد!

یکی از مهم‌ترین دلایلی که میکرونیدلینگ بسیار محبوب است این است که در از بین بردن چروک‌های صورت بسیار موثر است. به طور کلی کلید جوان‌سازی پوست در دست میکرونیدلینگ می‌باشد. برخی پزشکان بر این باور هستند که قوی‌ترین روش متوقف کردن پیری پوست استفاده از میکرونیدلینگ می‌باشد. این روش به افرادی که چروک‌های عمیق دارند بسیار توصیه می‌شود.

۲) درمان زخم‌ها قابل رویت با میکرونیدلینگ!

با توجه به نتیجه‌ی مطالعاتی که در سال ۲۰۰۹ بر روی اثرات این روش صورت گرفت، میکرونیدلینگ نزدیک به ۹۰ درصد اثر جوش‌هایی که بیماران داشته‌اند را بهبود داده‌است. اگر میکرونیدلینگ را در خانه انجام می‌دهید رولر دستی ۱/۵ میلی‌متری کافیست. اما اگر جوش‌ها و زخم‌های عمیق‌تری دارید ممکن‌ است به سوزن‌های عمیق‌تری نیاز داشته‌باشید. ولی در این مواقع بهتر است برای انجام میکرونیدلینگ به پزشک مراجعه کنید. به طور کلی دستگاه‌های میکرونیدلینگ پیشرفته سوزن‌هایی تا ۳ میلی‌متر دارند که تاثیر آن‌ها نیز دو برابر می‌باشد و اثر زخم‌های جوشی که در زیر پوست هم هستند را درمان می‌کنند. در مقایسه میکرونیدلینگ و درمان‌های لیزری که مربوط به بهبود اثرهای به جای مانده از جوش‌ها باید بگوییم که میکرونیدلینگ قابل تحمل‌تر و با دوام‌تر و عوارض جانبی آن کمتر است.

۳) میکرونیدلینگ آسیب‌های ناشی از نور خورشید را از بین می‌برند!

همانطور که گفتیم یکی از کارهایی که میکرونیدلینگ انجام می‌دهد کلاژن‌سازی می‌باشد. پس با تحریک کلاژن توسط میکرونیدلینگ می‌توانید آسیب‌های نور خورشید و تغییر رنگ پوست را درمان کنید. در مطالعه‌ای که متخصصان در سال ۲۰۱۵ انجام دادند به این نتیجه رسیدند که میکرونیدلینگ درمان قطعی برای آفتاب سوختگی می‌باشد. اگر برای درمان رنگ‌دانه‌های پوست که در اثر آفتاب‌سوختگی آسیب دیده‌اند از درمان خانگی این روش استفاده می‌کنید دقت کنید که طول سوزن درمارولر باید بین ۱ تا ۱/۵ باشد.

۴) با این روش به راحتی منافذ باز پوست بسته می‌شوند!

برخی این باور را دارند که میکرونیدلینگ باعث بزرگ شدن منافذ صورت می‌شوند. این باوری غلط است! چرا که یکی از مزایای استفاده از این روش کوچک کردن منافذ باز صورت می‌باشد. با توجه به فرآیند این روش که کلاژن درون و اطراف منافذ را تحریک می‌کند تا پوست فربه‌تر شود، نتیجه می‌گیریم منافذ باز پوست صورت پس مدتی کوچک‌تر می‌شوند.

۵) جلوگیری از پیری پوست با این روش!

میکرونیدلینگ علاوه بر نرم کردن و بهبود پوست آسیب دیده، پوست‌های شل را سفت می‌کند. این امر برای مردها و زن‌های مسن‌تر بسیار عالی است. چرا که با بالا رفتن سن به صورت طبیعی کلاژن پوست کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه این روش می‌تواند بسیار موثر باشد و راهی‌ست با کمترین عوارض جانبی و خطرات احتمالی.

همچنین به طور کلی افراد مسن با رعایت رژیم غذایی سالم می‌توانند پوستی شفاف و جوان به خود هدیه دهند.

۶) میکرونیدلینگ تاثیر محصولات مراقبتی که استفاده می‌کنید چند برابر می‌کند!

محصولات مراقبتی که استفاده می‌کنید تنها ۴ تا ۸ درصد جذب پوست‌تان می‌شوند. استفاده‌ی از این روش می‌تواند این تاثیر فوق‌العاده را بگذارند که جذب این مواد به بالای ۸ درصد برسند. زمانی که جذب مواد بیشتر باشد مشخص است که تاثیرشان نیز بیشتر می‌شود. در واقع میکرونیدلینگ هزاران حفره غیر قابل مشاهده در پوست ایجاد و آن را آماده جذب محصولات مراقبی می‌کند. این حفره‌های ریز مانند کانال‌های ریزی به محصولات موضعی اجازه می‌دهند بهتر جذب شده و موثرتر عمل کنند. این جذب در حالتی که منافذ پوست شما بسته باشد به این خوبی اتفاق نمی‌افتد.

۷) این کار برای تمامی بدن امکان پذیر است!

در آخر یکی از شگفت‌انگیزترین مزایای میکرونیدلینگ این است که این درمان فقط منحصر به پوست صورت نمی‌باشد و می‌توان آن را برای تمامی نواحی پوست بدن که نیاز به ترمیم دارند انجام داد. مخصوصا برای نواحی که جای کشیدگی و اثر آکنه در آن‌ها دیده می‌شود بسیار موثر است. مانند: پاها، قفسه سینه، کمر و باسن. به گفته‌ی متخصصان پوست تنها با ۴ الی ۶ جلسه می‌توان بهبودی قابل توجهی در نواحی گفته‌شده، ایجاد کرد.

آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟

با توجه به اینکه از کرم‌های بی‌حسی بر روی پوست استفاده می‌شود شما هیچ دردی احساس نخواهید کرد. ناگفته نماند که بعد از اتمام درمان احتمالاً، پوست همان نقطه، به رنگ صورتی در خواهد آمد و یا در بدترین حالت نقطه‌های زخم مانند روی پوست ایجاد خواهدشد که امری طبیعی است. پس از گذشت چند روز این حالات از بین می‌روند. پس نگران نباشید!

قبل از میکرونیدلینگ چه کار‌هایی باید انجام دهیم؟

در روزی که می‌خواهید این عمل را انجام دهید هیچ گونه آرایشی نداشته‌باشید و در صورت داشتن هرگونه ضایعه پوستی، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. چرا که ممکن است نیاز به درمان ضایعه پیش از اقدام به میکرونیدلینگ باشد.

مراقبت‌های بعد از این روش چه می‌باشند؟

  • بعد از میکرونیدلینگ دوش آب گرم نگیرید.همچنین از رفتن به سونا در ۱ الی ۲ روز اول خودداری کنید. چند ساعت بعد از درمان می‌توانید ناحیه‌ای که میکرونیدلینگ  انجام داده‌اید را با آب به صورت خیلی ملایم شستشو دهید.
  • از کرم ترمیم کننده روزانه ۲ بار و به مدت یک هفته استفاده کنید.
  • احساس سوزش در ناحیه درمان شده در چند ساعت اول طبیعی است. در این موارد از کمپرس یخ کمک بگیرید. در صورت استفاده از کمپرس یخ، آن را کاملا با یک حوله تمیز بپوشانید تا از نفوذ آب به داخل پوست در ناحیه درمان شده جلوگیری کند.
  • بروز خونریزی نقطه‌ای و خفیف در روز انجام درمان طبیعی است. مقداری پنبه تمیز روی محل خونریزی قرار داده و فشار دهید تا خونریزی بهبود پیدا کند.
  • دقت کنید که به علت بروز عوارض احتمالی از مصرف هر گونه دارو و پماد بدون تجویز پزشک جدا خودداری کنید. به صورت مرتب داروهای آنتی بیوتیک و کرم‌های تجویزی پزشک مصرف شود.
  • در ۴۸ ساعت اولیه بعد از میکرونیدلینگ از انجام فعالیت‌های شدید بدنی، به دلیل عرق کردن خودداری کنید.
  • اگر جوش یا آکنه بعد از میکرونیدلینگ به وجود آمد، با استفاده از شستشو دهنده‌های مخصوص، صورت خود را قبل از خواب بشویید و در صورت نیاز می‌توانید با متخصص پوست خود مشورت نمایید.
  • استفاده از کلاه و ضد آفتاب زمانی که در معرض مستقیم نور خورشید هستید، ضروری می‌باشد.

کلام آخر …

در آخر به هیچ عنوان نگرانی در رابطه با عفونت بعد از میکرونیدلینگ نداشته باشید، چرا که احتمال بروز عفونت بسیار کم است و التهابات ایجاد شده به سرعت بهبود می‌یابند. در این مقاله عملکرد و فواید میکرونیدلینگ را باهم بررسی کردیم. امیدوارم برای‌تان مفید واقع شود. همچنین می‌توانید از پیج اینستاگرام الا اسکین دیدن و از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X