۶ دلیل برای استفاده از روغن جوجوبا برای مو - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۶ دلیل برای استفاده از روغن جوجوبا برای مو

۶ دلیل برای استفاده از روغن جوجوبا برای مو

آیا می‌دانید که استفاده از روغن جوجوبا برای مو در دهه ۷۰ است؟ بله، این ماده برای نزدیک به پنج دهه محبوب و در رفع بسیاری از مشکلات زیبایی موثر بوده است. این روغن برای پوست، مو یا حتی ناخن بسیار موثر است.

در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با این ماده‌ی معجزه‌آسا آشنا شوید:

با روغن جوجوبا بیشتر آشنا شویم!

در ابتدا  بیایید این موضوع را روشن کنیم که روغن جوجوبا یک روغن واقعی نیست، در واقع یک استر موم است. بافت کاملا شبیه سبومی است که پوست ما تولید می‌کند. به همین دلیل است که یک محصول غیر کومدون زا نیز می‌باشد زیرا منافذ را مسدود نمی‌کند. به طور گسترده‌ای به عنوان یک عنصر در بسیاری از شامپوها، نرم کننده‌ها، مرطوب کننده‌ها و غیره استفاده می‌شود.

منشا روغن جوجوبا از موم مایعی است که از دانه لوبیا گیاه جوجوبا، یعنی Simmondsia Chinensis، یک گونه رایج در مکزیک، کالیفرنیا و آریزونا به دست می‌آید. روغن به صورت خام رنگ زرد کمرنگی دارد و هیچ بویی ندارد.

فواید روغن جوجوبا برای مو:

۱) روغن جوجوبا آبرسانی برای مو است!

روغن جوجوبا دارای خواص مرطوب کنندگی عالی است که آن را به یک عامل آبرسان عالی برای مو تبدیل می‌کند. سرشار از اسیدهای اولئیک و بهنیک است که ریشه‌های فولیکول را تقویت و همچنین روغن‌های طبیعی را متعادل می‌کند. روغن جوجوبا پوست سر و موهای خشک را تغذیه می‌کند و التیام می‌بخشد و پوسته پوسته شدن و خارش ناشی از آن را از بین می‌برد. روغن جوجوبا همچنین برای درمان بیماری‌های خشکی پوست سر مانند اگزما و پسوریازیس مفید است. با توجه به اینکه بافت و خواص آن کاملا به سبوم طبیعی پوست نزدیک است، به موها کمک می‌کند تا مواد مغذی طبیعی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

با توجه به اینکه روغن جوجوبا یک عامل آبرسان عالی است، همچنین به عنوان یک حالت دهنده شگفت انگیز مو عمل می‌کند. همچنین روغن جوجوبا می‌تواند مشکلاتی مانند موخوره، موخوره و شکستگی مو را برطرف کند.

به طور کلی با تمام مشکلاتی که با خشکی پوست سر و موهای خشک به وجود می‌آید، مقابله می‌کند. این ماده باعث می‌شود موها به طور کلی قابل کنترل باشند و درخشندگی سالمی به آن می‌بخشد. اگر شما فردی هستید که به شدت از موهای وز خسته شده‌اید و هیچ محصولی برای شما موثر نیست، روغن جوجوبا یا هر محصولی را با روغن جوجوبا به عنوان ماده اصلی امتحان کنید.

۲) باعث تحریک رشد می‌شود!

تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد روغن جوجوبا به رشد مو کمک می‌کند. روغن جوجوبا در صورت استفاده با سایر روغن های ضروری مو مانند رزماری و اسطوخودوس که به رشد مو کمک می‌کنند و این مسئله چیزی کمتر از معجزه نیست.

۳) درمانی برای آسیب‌های مو!

روغن جوجوبا همچنین یک راه عالی برای درمان هر گونه آسیبی است که مو ممکن است در اثر سایر درمان‌ها یا ابزارهای حرارتی متحمل شده باشد. همچنین یک سپر محافظ در اطراف مو ایجاد می‌کند و از آن در برابر آسیب گرما محافظت می‌کند.

چگونه می‌تواند محافظت کند؟ روغن جوجوبا به اندازه روغن‌های دیگر نفوذ پذیر نیست. بنابراین یک لایه محافظ در اطراف ساقه مو تشکیل می‌دهد. اگر به طور مرتب از اتوهای فر یا وسایل صاف کننده استفاده می‌کنید، ممکن است کوتیکول موهای شما بشکند. این شکستگی به نام شکستگی مو نیز شناخته می‌شود. روغن جوجوبا از این اتفاق جلوگیری می‌کند و همچنین به عنوان یک درمان ترمیمی پس از استایل کردن مو عمل می‌کند.

۴) از سفید شدن زودرس مو جلوگیری می‌کند!

روغن جوجوبا حتی در اینجا می‌تواند به کمک شما بیاید. عوامل خارجی مانند آلودگی و عوامل داخلی مانند استرس می‌توانند منجر به سفیدی زودرس مو شوند. روغن جوجوبا می‌تواند از موهای شما در برابر آن محافظت کند. علاوه بر این، یکی دیگر از دلایل سفید شدن مو، کمبود مس است. روغن جوجوبا سرشار از ویتامین‌ها و مس و آنتی‌اکسیدان‌هاست. افزودن آن به مراقبت از موهایتان از سفید شدن موهایتان جلوگیری می کند.

۵) روغن جوجوبا با عفونت‌های پوستی مبارزه می‌کند!

همانطور که کمی قبل گفتیم روغن جوجوبا دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی است که آن را به یک عامل عالی برای مبارزه با عفونت‌های پوست سر تبدیل می‌کند. این عفونت‌ها منجر به مشکلات مختلفی مانند ریزش مو، شکستگی مو و غیره می‌شود. شوره سر یکی از این عفونت‌ها است که بسیار شایع است و با روغن جوجوبا قابل کنترل و پیشگیری است.

۶) پوست را تسکین می‌دهد!

همانطور که گفته شد، روغن جوجوبا ماهیت ضد ویروسی دارد و به عنوان تسکین دهنده پوست سر شناخته شده است. از خشکی و سایر شرایطی که عفونت پوست سر می‌تواند ایجاد کند، جلوگیری می‌کند. همچنین موها را تغذیه و تعادل pH آن را حفظ می‌کند.

چگونه می‌توان از روغن جوجوبا برای مو استفاده کرد؟

چند راه وجود دارد که می‌توانید از روغن جوجوبا برای موهای خود استفاده کنید. شما می‌توانید از آن به عنوان اسانس یا حتی به عنوان یک ماده در محصولات خود استفاده کنید.

۱) مستقیما استفاده کنید:

می‌توانید روغن جوجوبا را مستقیما به پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. برای جذب و تاثیر بهتر آن را کمی حرارت دهید. پس از اتمام ۲۰ دقیقه، آن را با یک شامپوی ملایم بشویید و با نرم کننده این روتین را برای موهایتان ادامه دهید.

۲) به محصولات اضافه کنید:

همچنین می‌توانید روغن جوجوبا را به محصولات روزانه موی خود اضافه کنید. اسانس جوجوبا را به روغن‌های حامل خود مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون اضافه کنید. حتی می‌توانید روغن جوجوبا را با سایر روغن‌های ضروری مخلوط کنید تا اثربخشی آن را افزایش دهید. راه دیگر استفاده از آن اضافه کردن یک یا دو قطره به شامپو یا نرم کننده خود برای آن لایه اضافی از تغذیه است.

۳) از محصولات حاوی روغن جوجوبا استفاده کنید:

این ساده‌ترین روش استفاده از روغن جوجوبا است. محصولاتی را خریداری کنید که حاوی روغن جوجوبا به عنوان ماده اصلی هستند. همچنین، به سراغ محصولات ارگانیک بروید، زیرا آن‌ها خالص‌ترین شکل روغن جوجوبا را به عنوان یک ماده تشکیل دهنده دارند. محصولات داروخانه ممکن است آن را به شکل رقیق شده داشته باشند که ممکن است دقیقا به همان اندازه مؤثر نباشد.

جمع‌بندی…

در این مقاله به طور کامل در مورد روغن جوجوبا و تاثیرات آن بر روی پوست صحبت کردیم . امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. اگر سوالی در این باره داشتید می‌توانید در قسمت کامنت‌ها از ما بپرسید و یا به اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X