۶ فایده‌ی ویتامین C برای پوست‌های چرب - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۶ فایده‌ی ویتامین C برای پوست‌های چرب

۶ فایده‌ی ویتامین C برای پوست‌های چرب

سرم ویتامین C برای پوست‌های چرب بسیار موثر است و یکی از بهترین ترکیبات ضد پیری است که این روزها بسیار محبوب شده است. یتامین C مشخصات ایمنی بسیار خوبی دارد. استفاده طولانی مدت از سرم ویتامین C برای پوست عارضه‌ جانبی خاصی ندارد و بیشتر مردم می‌توانند آن را استفاده کنند. اما در این مقاله به طور خاص در مورد تاثیرات ویتامین سی برای پوست چرب صحبت می‌کنیم؛ پس اگر پوست چربی دارید همراه ما باشید:

فواید سرم ویتامین c برای پوست‌های چرب

۱) به طور موثر پوست را آبرسانی می‌کند:

افرادی که پوست چرب دارند ترس عجیبی دارند که استفاده از مرطوب کننده باعث چرب شدن پوستشان می‌شود. اما چیزی که باعث چرب‌ شدن پوستشان می‌شود سبوم بیش از حدی که غدد چربی صورت تولید ‌می‌کند، است.

علاوه بر این، استفاده از پاک‌کننده‌های خشن و مبتنی بر الکل بدون مرطوب‌کننده موثر، می‌تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد و غدد چربی را بیش از حد فعال کند، به این معنی که آنها بیش از حد لازم سبوم تولید می‌کنند. ما می گوییم زمان آن فرا رسیده است که بین این دو حالت تعادل برقرار کنیم. سرم ویتامین C به جای اینکه یک مرطوب کننده باشد که رطوبت بیشتری را روی صورت شما می‌کشد، به سادگی به پوست شما کمک می‌کند تا رطوبت را حفظ کند. این بدان معنی است که می‌تواند پوست شما را به طور موثر آبرسانی و مرطوب کند، بدون اینکه آن را بیش از حد چرب کند.

۲) به منافذ کمک می‌کند:

داشتن پوست چرب به معنای مقابله با بزرگترین تهدید بشریت است، منافذ بزرگ و بسته. همانطور که می‌دانید تولید بیش از حد سبوم منافذ شما را می‌بندد. از آن جایی که سرم ویتامین C یک آنتی اکسیدان است، منافذ را باز می‌کند، پوست مرده را پاک می‌‌کند و مقدار کلی سبوم را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، منافذ را نیز به حداقل می‌رساند. ناگفته نماند که ویتامین  Cکه غیر کومدون‌زا است و باعث از بین بردن جوش‌های سرسیاه می‌شود.

۳) از آکنه مراقبت می‌کند:

سرم ویتامین C از پوست‌های چرب به گونه‌ای از آن مراقبت می‌کند که گویی هرگز وجود نداشته است. به این دلیل است که ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که با آسیب رادیکال‌های آزاد که ممکن است برای سلول‌های پوست اتفاق بیفتد، مبارزه می‌کند. علاوه بر این، سرم‌های موضعی ویتامین C می‌توانند به کاهش التهاب ناشی از آکنه کمک کنند..

۴) این باعث بهبود زخم‌های آکنه می‌شود:

سرم‌های ویتامین C سرعت گردش سلول‌های پوست را افزایش می‌دهند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهند، سلول‌ها را خیلی سریع‌تر از آنچه که اگر اجازه دهید اتفاق می‌افتد تجدید می‌کند و از این رو، موفق می‌شود که اسکار آکنه را در هوا ناپدید کند؛ مثل اینکه از ابتدا آنجا نبودند.

۵) از پوست محافظت می‌کند:

از آن جایی که ویتامین C کمی اسیدی است، باکتری‌های مولد آکنه را که ممکن است در منافذ ته نشین می‌شوند را از بین ببرد و در نتیجه از ایجاد جوش‌های ناشی از باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.

۶)‌ رنگ پوست را روشن می‌کند:

یکی از بزرگترین مشکلات داشتن پوست چرب این است که مستعد داشتن پوستی کدر هستید؛ پس باید با ترکیبی عجیب از تیرگی و چربی دست و پنجه نرم کنید، به این معنی که رنگ پوست شما خوب به نظر نمی‌رسد. اینجاست که یک سرم قابل اعتماد ویتامین C برای پوست‌های چرب بسیار مفید است. از آن جایی که این یک آنتی اکسیدان است، از پوست در برابر آسیب‌های خورشید محافظت می‌کند، تولید کلاژن را تحریک می‌کند، و از شر لکه‌های تیره‌ای که باعث تیرگی می‌شوند خلاص می‌شود تا چهره‌ای درخشان را نشان دهد که چرب به نظر نمی‌رسد. ما می‌گوییم آینده پوست‌های چرب پس از استفاده از سرم ویتامین C درست شبیه افرادی است که از سرم ویتامین C برای پوست‌های چرب استفاده می‌کنند.

نحوه انتخاب سرم ویتامین C برای پوست چرب

۱) مطمئن شوید که مبتنی بر آب است:

این شاید مهمترین عاملی باشد که باید در نظر گرفت! در حالی که هر دو سرم حاوی ویتامین C بر پایه روغن و آب وجود دارند، اما زمانی که برای پوست‌های چرب یکی را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که بر پایه آب است. سرم ویتامین C مبتنی بر آب جذب بیشتری دارد، بنابراین می‌دانید که نتایج آنی به شما می‌دهد. در عین حال، بسیار سبک‌تر از همتای مبتنی بر روغن خود است و روی صورت شما سنگین نمی‌شود و پوست شما را بیش از حد چرب نمی‌کند.

۲) به دنبال اسید ال اسکوربیک باشید:

سرم ویتامین C هنگام جذب انواع مختلفی دارد، از اسید ال اسکوربیک تا منیزیم آسکوربیل فسفات. نوع توصیه شده برای پوست چرب باید محلول در آب، سبک وزن و دارای قابلیت نفوذ بالا باشد. همیشه مطمئن شوید سرم ویتامین C که برای پوست‌های چرب انتخاب می‌کنید حاوی اسید ال اسکوربیک باشد، زیرا به خوبی جذب پوست می‌شود و بدون هیچ گونه اثرات مضر به هدف خود می‌رسد.

۳) غلظت ویتامین C را بررسی کنید:

هنگام انتخاب یک سرم، حتی اگر یک شیمیدان یا یک فرمول‌دهنده محصول نیستید، همیشه باید نسبت به غلظت ماده فعال موجود در آن ایده خوبی داشته باشید. خیلی کم است، و هیچ تاثیری روی آن نخواهد داشت. غلظت بیش از حد ممکن است عوارض جانبی ناخواسته داشته باشد. وقتی نوبت به انتخاب سرم ویتامین C برای پوست‌های چرب می رسد، همیشه باید اطمینان حاصل کنید که سرم حاوی ۵ تا ۲۰ درصد اسید ال اسکوربیک در فرمولاسیون آن است. معمولا بسته‌بندی مقدار آن را مشخص می کند، بنابراین نیازی به استرس نیست.

جمع‌بندی…

در این مقاله به طور کامل در مورد تاتیرات ویتامین C بر روی پوست گفتیم. اگر سوالی در این مورد یا پوستتان دارید می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان ما از طریق سایت یا اینستاگرام بهرمند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X