مواد غذایی غنی از آب که شما را هیدراته نگه می‌دارد! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

مواد غذایی غنی از آب که شما را هیدراته نگه می‌دارد!

مواد غذایی غنی از آب

نوشیدن آب کافی در روز بسیار مهم است، نه تنها بدن شما را سالم نگه می‌دارد، بلکه پوست شما را نیز بهبود می‌بخشد. کسانی که روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب می‌نوشند، مشکلات پوستی کمتری دارند. با حذف سموم مضر از بدن، پوست شما را صاف، هیدراته و شفاف نگه می‌دارد. بنابراین، اگر در حال حاضر با آکنه یا پوست کدر و کم‌آب سر و کار دارید، باید مصرف آب خود را افزایش دهید. جدا از استفاده از محصولات مراقبت پوستی خوب، شما همچنین باید بدن خود را هیدراته نگه دارید تا پوست خود را از درون سالم کنید. اگر اغلب نوشیدن آب را فراموش می‌کنید یا نمی‌توانید آب ساده بنوشید، می‌توانید برای هیدراته ماندن، مواد غذایی غنی از آب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مواد غذایی غنی از آب، فراوان هستند و مصرف روزانه آن‌ها می‌تواند برای پوست و سلامتی شما بسیار مفید باشد؛ به خصوص در فصل تابستان که بدن زیاد عرق می‌کند. این به مرطوب نگه داشتن بافت‌های چشم، بینی و دهان شما کمک می‌کند و در نتیجه آن‌ها را سالم نگه می‌دارد. همچنین مفاصل را روان می‌کند و دمای بدن را تنظیم می‌کند، همه این‌ها برای عملکرد سالم بدن ضروری هستند. اگر آب کمتری بنوشید یا آب مصرف نکنید، بدن شما دچار کم‌آبی می‌شود و این منجر به خستگی، آکنه، پوست کدر، ادرار تیره رنگ و چشم‌ها و گونه‌های گود می‌شود. به غیر از آب آشامیدنی، می توانید مواد غذایی غنی از آب را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا بدن خود را هیدراته نگه دارید.

مواد غذایی غنی از آب

آیا می‌خواهید بدانید کدام میوه‌ها و سبزیجات حاوی آب زیاد هستند؟ در زیر به تفصیل فواید هر ماده غذایی سرشار از آب را توضیح داده‌ایم. ادامه‌ی مطلب را بخوانید تا همه چیز را در این مورد و راه‌های اضافه کردن آن‌ها به رژیم غذایی خود بیاموزید.

۱- خیار

مواد غذایی غنی از آب

خیار یکی از سبزیجاتی است که حاوی بیشترین میزان آب است. افزودن آن به رژیم غذایی بدن شما را از درون هیدراته کرده و احساس شادابی را در شما حفظ می‌کند. خیار حاوی ۹۵ درصد آب است، پس شکی نیست که شما را خنک نگه دارد! این ماده غذایی سرشار از آب، سرشار از پتاسیم و خواص ضد التهابی است که می‌تواند به پیشگیری از سکته مغزی و بهبود سلامت مغز کمک کند.

نکته: تکه‌های خیار را با مقداری نمک و فلفل میل کنید، آن‌ها را به ساندویچ‌های خود اضافه کنید یا خیار و نعنا را مخلوط کنید تا یک نوشیدنی باطراوت درست کنید. راه‌های زیادی برای آبرسانی به خود با این ماده غذایی سرشار از آب وجود دارد.

۲- هندوانه

مواد غذایی غنی از آب

هندوانه میوه‌ای‌ست که بیش‌ترین میزان آب را دارد. حاوی ۹۲ درصد آب است و یکی از بهترین راه‌ها برای هیدراته ماندن در تابستان است. همچنین حاوی مواد مغذی دیگری مانند ویتامین‌های A، B6 و C و همچنین لیکوپن و آنتی‌اکسیدان است.

نکته: مکعب‌های هندوانه را به سالاد خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید یک کاسه هندوانه برش داده شده را به عنوان میان‌وعده میل کنید تا به هضم غذا کمک کرده و نفخ را کاهش دهد. افزودن این ماده غذایی سرشار از آب به رژیم غذایی نه تنها شما را هیدراته نگه می‌دارد، بلکه هضم شما را نیز بهبود می‌بخشد.

۳- کاهو

مواد غذایی غنی از آب

کاهو سرشار از ویتامین‌های A و K، همراه با پتاسیم و روی است. اما این دلیلی نیست که ما آن را در لیست مواد غذایی غنی از آب می‌گذاریم! میزان آب این سبزی برگدار به ۹۵ درصد می‌رسد. مطمئنا یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای آبرسانی به بدن خوردن کاهو است.

نکته: آیا می‌دانستید خیساندن کاهو در آب سرد می‌تواند دوباره آن را ترد و تازه کند؟ آن را به سالاد خود اضافه کنید یا دو برگ را در ساندویچ صبحانه خود قرار دهید. راه‌های زیادی برای گنجاندن این غذای غنی از آب در رژیم غذایی خود وجود دارد.

۴- اسفناج، جزو مواد غذایی غنی از آب

مواد غذایی غنی از آب

اسفناج یکی از سالم‌ترین سبزیجات برگ‌دار است. این سبزی علاوه بر آهن بالا، سرشار از آب نیز هست. حدود ۹۱ درصد آن از آب تشکیل شده و برای هیدراتاسیون بسیار مفید است. وجود کلسیم، منیزیم، ویتامین A و K آن را به سبزی تبدیل می‌کند که باید به طور منظم مصرف کنید.

نکته: پختن بیش از حد اسفناج ممکن است ایده خوبی نباشد، زیرا مواد مغذی ضروری خود را از دست می‌دهد. سعی کنید از آن به عنوان پایه در سالاد استفاده کنید یا همراه با یک میوه شیرین به اسموتی صبحانه خود اضافه کنید.

۵- گوجه فرنگی

مواد غذایی غنی از آب

آیا می‌دانستید که گوجه فرنگی از حدود ۹۵ درصد آب تشکیل شده است؟ سبزی غنی از لیکوپن نه تنها به حفظ سیستم ایمنی سالم کمک می‌کند، بلکه برای پوست و چشم شما نیز عالی است.

نکته: هر دو نوع گوجه فرنگی گیلاسی و بزرگ سرشار از آب هستند. آن‌ها را به سالاد، ساندویچ یا سس ماکارونی خود اضافه کنید. گزینه‌های زیادی وجود دارند.

۶- قارچ، جزو مواد غذایی غنی از آب

مواد غذایی غنی از آب

قارچ‌ها با محتوای ۹۲ درصد آب یکی دیگر از مواد غذایی غنی از آب هستند که باید به طور منظم مصرف کنید. خوردن قارچ فواید زیادی دارد و یک منبع عالی از ویتامین B2 است. این سبزی احساس خستگی شما را کاهش می‌دهد و به شما انرژی می‌بخشد. همچنین برای پوست و سیستم عصبی شما مفید است.

نکته: از قارچ‌های خرد شده می‌توانید در خورش استفاده کنید یا با کمک آن سوپ خامه‌ای درست کنید. ریختن آن در روغن، سیر و فلفل همراه با گوجه فرنگی نیز راهی عالی برای لذت بردن از این غذای پر آب است.

۷- سیب

مواد غذایی غنی از آب

یک سیب در روز نه تنها برای سلامتی مفید است، بلکه بدن شما را نیز هیدراته می‌کند. سیب از ۸۶ درصد آب تشکیل شده است. افزودن این میوه خوشمزه به رژیم غذایی روزانه، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های زیادی را برای بدن شما فراهم می‌کند که هر دو برای سلامت بدن و پوست ضروری هستند.

نکته: اگر خوردن سیب به تنهایی را کسل‌کننده می‌دانید، آن را به تکه‌های نازک برش دهید و با فرو بردن آن در کره بادام‌زمینی به عنوان میان‌وعده از آن لذت ببرید. با دارچین هم می‌توانید آن را میل کنید.

۸- کدو سبز

مواد غذایی غنی از آب

آیا می‌دانستید یک فنجان کدو سبز ۹۰ درصد آب دارد؟ اما این همه چیز نیست. این سبزی سرشار از فیبر شما را سیر نگه می‌دارد و در نتیجه به کاهش وزن کمک می‌کند. وجود آنتی‌اکسیدان‌ها، منگنز، پتاسیم و ویتامین‌های A و K باعث می‌شود این غذای غنی از آب به یک ماده غذایی ضروری در رژیم غذایی شما تبدیل شود.

نکته: آن را خرد کرده و به سوپ خود اضافه کنید تا مغذی‌تر شود. غذاهای بسیار متنوعی می‌توانید با کدو درست کنید.

۹- کلم بروکلی، جزو مواد غذایی غنی از آب

مواد غذایی غنی از آب

همه‌ی ما می‌دانیم که کلم بروکلی چقدر سالم است، اما افراد زیادی طرفدار این سبزی نیستند. این سبزی علاوه بر تامین ویتامین‌های A، K، آهن، کلسیم و اسید فولیک برای بدن، ۹۰ درصد از آب تشکیل شده است. افزودن این غذای مغذی و سرشار از آب به رژیم غذایی می‌تواند بسیار مفید باشد.

نکته: طعم بروکلی را دوست ندارید؟ آن را با گردو و روغن کنجد تفت دهید تا طعم آن بهتر شود یا برای تهیه سوپ کلم بروکلی و چدار آن را آسیاب کنید. راه‌های زیادی برای خوشمزه کردن این سبزی برای همه گروه‌های سنی وجود دارد.

۱۰- پرتقال

مواد غنی از آب

اگر آب پرتقال بخشی از صبحانه شماست، دلیل دیگری هم برای ادامه نوشیدن آن وجود دارد: پرتقال بیش از ۸۶ درصد آب دارد. پرتقال بدن شما را هیدراته و همچنین ویتامین C را تامین می‌کند. این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان است که بدن شما را سالم نگه می‌دارد.

نکته: اگر به دنبال راه‌های مختلفی برای گنجاندن این غذای غنی از آب در رژیم غذایی خود هستید، می‌توانید تکه‌های پرتقال را به سالاد یا کاسه اسموتی خود اضافه کنید تا در کنار یک وعده غذایی خوشمزه از تمام فواید آن بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

تنها یک ماه تا آمدن تابستان باقی مانده است و باید در این فصل بیشتر از همیشه حواس‌تان به هیدراته نگه داشتن بدن باشد. نوشیدن آب و خوردن مواد غذایی غنی از آب مانند هندوانه، خیار، کدو، کاهو و … از مهم‌ترین کارهایی‌ست که باید انجام دهید تا سلامت بدن و پوست خود را تضمین کنید. امیدواریم این مطلب گزینه‌های زیادی برای آبرسانی به بدن، در اختیار شما گذاشته باشد.

توصیه می‌کنیم مقاله‌ی «چگونه در تابستان امسال پوست خود را هیدراته نگه داریم؟» را نیز مطالعه کنید. همچنین می‌توانید سوالات خود را از طریق سایت و پیج اینستاگرام الا اسکین با ما در میان بگذارید و از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها بهره‌مند شوید.

تگ ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X