همه‌ی آنچه باید در مورد بیوتی بلندر بدانید! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

همه‌ی آنچه باید در مورد بیوتی بلندر بدانید!

همه‌ی آنچه باید در مورد بیوتی بلندر بدانید!

بیوتی بلندر یکی از پر استفاده‌ترین محصولات آرایشی‌ست. این تخم مرغ بامزه تقریبا در کیف آرایشی اکثر افراد پیدا می‌شود و جایگاه خاصی در دنیای میکاپ دارد. با وجود شناخته‌شده بودن آن، باز هم خیلی افراد با انواع آن آشنایی ندارند و طرز صحیح استفاده از آن را نمی‌دانند. در این مقاله قصد داریم شما را به طور کامل با این محصول جادویی آشنا کنیم. پس همراه ما باشید..

بیوتی بلندر چیست؟

بیوتی بلندر در واقع یک اسفنج آرایشی‌ست و ظاهری تخم‌مرغ شکل دارد. این محصول برای استفاده از انواع کرم‌ها و پودرهای آرایشی کاربرد دارد. بدون لبه بودن آن به شما این امکان را می‌دهد تا برای نقاط مختلف صورت از آن استفاده کنید. اندازه‌ی آن قابل ارتقا است و محصولات آرایشی را به خود جذب نمی‌کند؛ البته اگر به شیوه‌ی صحیح از آن استفاده کنید. این محصول رنگ‌های مختلفی دارد که هر کدام برای کاربردهای متفاوت تولید شده‌اند.

از کجا پیدا شد؟

خانم رآ آن سیلوا (Rea Ann Silva)، یکی از آرایشگرهای معروف هالیوود، به این فکر بود که چطور می‌تواند به جای استفاده از اسفنج‌های آرایشی یک‌بار مصرف، از محصولی بادوام و البته موثر استفاده کند. پس در سال ۲۰۰۲ اسفنجی طراحی کرد که لبه‌ی تیز نداشت و می‌توانست بارها از آن برای محصولات پوستی استفاده کند.

نکاتی برای استفاده از بیوتی بلندر

با داشتن یک بیوتی بلندر دیگر نیازی به بسیاری از انواع براش‌ها ندارید. می‌توانید از آن به راحتی برای زدن کرم پودر، رژگونه، کانسیلر، ضد‌آفتاب رنگی و بسیاری از محصولات استفاده کنید. اما برای اینکه بهترین نتیجه را از آن بگیرید لازم است نکاتی را رعایت کنید:

قبل از هر بار استفاده بیوتی بلندر را با آب خیس کنید

اگر تا به حال از بیوتی بلندر خشک برای پخش کردن کرم پودر استفاده می‌کردید، بهتر است دیگر این کار را تکرار نکنید! شما باید قبل از شروع اسفنج خود را خیس کنید. مرطوب بودن آن باعث می‌شود محصولات آرایشی به خوبی رو پوست پخش شوند. این کار همچنین باعث مرطوب شدن پوست و جلوگیری از رگه رگه شدن کرم پودر می‌شود. آب داخل اسفنج از جذب مواد آرایشی به آن و هدر رفتن‌شان جلوگیری می‌کند. نکته‌ی آخر اینکه با خیس شدن بیوتی بلندر، اندازه‌اش تقریبا دو برابر می‌شود و راحت‌تر می‌توانید نقاط مختلف صورت را آرایش کنید.

آب اضافی آن را بگیرید

وقتی بیوتی بلندر را خیس کردید آن را فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. مهم این است اسفنج شما مرطوب باشد نه اشباع شده از آب!

به صورت ضربه‌ای از آن استفاده کنید

به هیچ وجه حین استفاده، بیوتی بلندر را روی پوست نکشید. ابتدا آن را به کرم پودر آغشته کنید و با ضربه‌های آرام به صورت‌تان بزنید. شما باید حوصله به خرج دهید و آرام اسفنج را روی پوست بگذارید و بردارید. در غیر این صورت مواد یکدست پخش نمی‌شوند و خط و رگه روی پوست ایجاد می‌شود.

بعد از استفاده آن را بشویید

این محصول مستقیما با پوست شما در ارتباط است و پاکیزگی آن از سلامت پوست مراقبت می‌کند. بهتر است بعد از هر بار استفاده بیوتی بلندر را با آب گرم و شامپو بچه بشویید و حتما خشک کنید.

اسفنج را بعد از هر بار استفاده خشک کنید

اگر بیوتی بلندر مرطوب باقی بماند می‌تواند باعث رشد میکروب‌، باکتری و کپک شود. شما باید بعد از تمام شدن کارتان، آن را در محیطی با تهویه‌ی مناسب قرار دهید تا به طور کامل خشک شود. به هیچ‌وجه سریع بعد از استفاده آن را درون محفظه یا کشو نگذارید.

بیوتی بلندر را با توجه به کاربرد آن انتخاب کنید

این محصول در رنگ‌های مختلفی به فروش می‌رسد که هر کدام از آن‌ها برای هدف خاصی تولید شده‌اند. پس باید دقت کنید که به چه منظور قصد خرید بیوتی بلندر را دارید. برای مثال:

  • نوع Original بیوتی بلندرها صورتی رنگ است که کاربردی چند منظوره دارد و می‌توان از آن برای تمام محصولات استفاده کرد.
  • مدل Pure این محصول به رنگ سفید است و برای استفاده از محصولات مراقبت از پوست و سرم‌ها تولید می‌شود.
  • نوع Nude به رنگ قهوه‌ای روشن است.
  • و نوع Pro این محصول بزرگ‌تر است و به رنگ مشکی تولید می‌شود. این بیوتی بلندر علاوه بر صورت، برای بدن هم استفاده می‌شود و به آن BodyBlender هم می‌گویند. این اسفنج رنگ پذیری کمتری دارد و برای استفاده از کرم پودرهای تیره یا برنزه‌کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محلول‌های قوی را با بیوتی بلندر استفاده نکنید

همانطور که گفتیم شما می‌توانید از این محصول برای استفاده از محصولات آرایشی کمک بگیرید. اما باید بدانید که محصولات قوی حاوی الکل، استون یا مواد شیمیایی دیگر ممکن است بافت آن را از بین ببرند.

از قسمت‌های مختلف آن برای کارهای مختلف کمک بگیرید

با توجه به فرم تخم مرغی بیوتی بلندر، می‌توانید از لبه‌های گرد آن برای آرایش گونه‌ها و پیشانی کمک بگیرید. از لبه‌های باریک هم می‌توانید برای نواحی که نیاز به دقت بیشتری دارند استفاده کنید، مثل کنار بینی یا زیر چشم‌ها. دست شما برای استفاده از این محصول باز است و هیچ قاعده‌ی خاصی وجود ندارد.

بهتر است یک بیوتی بلندر اضافه هم داشته باشید

همانطور که بالاتر گفتیم، شما باید قبل از استفاده از این محصول حتما آن را مرطوب کنید. اما داشتن یک بیوتی بلندر اضافه و خشک می‌تواند کمک‌دهنده باشد. طبیعی‌ است که حین آرایش اشتباهاتی رخ دهد. برای مثال بیش از حد رژگونه زده باشید. در اینجا می‌توانید از یک بلندر خشک استفاده کنید و آرایش خود را ملایم‌تر یا قسمتی از آن را پاک کنید.

حدود سه ماه یکبار آن را عوض کنید

تقریبا سه ماه زمان مناسبی برای استفاده از این محصول است و بهتر است بعد از آن تعویض شود.

سخن آخر

بیوتی بلندر لازمه‌ی هر کیف آرایشی‌ست. می‌تواند کار شما را برای استفاده از بسیاری محصولات آرایشی و مراقبتی آسان کند. فقط باید مراقبت باشید که به درستی از آن استفاده و مراقبت کنید. باید آن را مرتب بشویید و خشک کنید، در زمان استفاده آن را مرطوب کنید، به صورت ضربه‌ای از آن استفاده کنید و موارد این چنینی که به طور کامل توضیح دادیم. رعایت نکردن این نکات نه تنها باعث خراب شدن ظاهر آرایش شما می‌شود، بلکه به سلامت پوست هم آسیب می‌رساند.

امیدواریم توانسته باشیم به سوالات ذهن شما در مورد این تخم مرغ شگفت‌انگیز پاسخ بدهیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم از محصولات پوست و موی سایت الا اسکین دیدن کنید. ما همواره سعی کرده‌ایم با ارائه محصولات تالگو در کرمان و تهران و دیگر برندها، نیاز مشتریان را رفع کنیم. همچنین می‌توانید از پیج اینستاگرام الا اسکین دیدن و از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X