راه‌های موثر برای از بین بردن جای جوش! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

راه‌های موثر برای از بین بردن جای جوش!

راه‌های موثر برای از بین بردن جای جوش!

همه آرزو‌ی داشتن پوستی صاف و بدون جای جوش را دارند. اگر در دسته‌ی افرادی قرار دارید که یکی از دغدغه‌هایشان از بین بردن جای جوش روی صورت و بدن می‌باشد ادامه‌ی مقاله را از دست ندهید زیرا در این مطلب راه‌های متنوع و کاربردی را معرفی می‌کنیم و با استفاده از آن‌ها می‌توانید به پوست دلخواه‌تان برسید:

جای جوش چیست؟

در ابتدا باید بگوییم جوش، یک‌دستی بافت پوست را بر هم می‌زند و حالتی مانند زخم روی پوست ایجاد می‌کند. اگر این زخم به‌درستی درمان نشود ممکن است باکتری‌های موجود در آن به‌طور کامل از بین نروند و دوباره جوش بزنید. به طور کلی جای جوش اثری است که بعد از آسیب پوستی یا آکنه بر روی پوست باقی می‌ماند.

در خانه جای جوش‌هایتان را از بین ببرید!

در ادامه چندین راه خانگی با موادی که در همه‌ی خانه‌ها پیدا می‌شود را با هم بررسی می‌کنیم:

۱) استفاده آب‌لیمو برای از بین بردن جای جوش!

همانطور که قبلا گفتیم آب‌لیمو حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که یکی از رایج‌ترین مواد تشکیل‌دهنده‌ی کرم‌های برطرف‌کننده‌ی جای جوش به‌حساب می‌آید. همچنین این ماده علاه بر ترمیم می‌تواند به جوان‌سازی پوست‌تان هم کمک کند.

برای استفاده از این روش مراحل زیر را طی کنید:

سعی کنید از آب لیموترش تازه استفاده کنید. اگر پوستی حساس دارید، با آب لیمو را با کمی آب مخلوط کنید تا رقیق‌تر شود. سپس پنبه را به محلول مورد نظر آغشته کنید و روی جاهای جوش بزنید. هر روز ۲ بار این کار را انجام دهید تا نتیجه‌ی دلخواه‌تان بدست آورید. توجه کنید که آب‌لیمو با وجود قدرت زیادی که در از بین بردن تیرگی‌های پوست و جای جوش دارد می‌تواند پوست را به‌شدت خشک کند پس استفاده از آبرسان یا مرطوب‌کننده را فراموش نکنید.

۲) با عسل جای جوش را درمان کنید!

عسل خاصیت ضد باکتری دارد در نتیجه می‌تواند درمان خوبی برای برخی از آسیب‌های پوستی باشد. پس می‌تواند در از بین بردن نقاط تیره و جای جوش‌ها نقش موثری داشته‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای درمان جای جوش از عسل خام استفاده کنید.

به صورت زیر از عسل برای از بین بردن جای جوش استفاده کنید:

ابتدا کمی عسل خام را روی جای جوش بگذارید. شب تا صبح اجازه دهید روی صورت‌تان بماند و صبح صورت‌تان را با آب ولرم بشورید. این کار را هر روز تکرار کنید تا به‌سرعت و به‌طور دائمی از شر جای جوش‌ها خلاص شوید.

۳) سیب‌زمینی علاوه بر سفید کردن قاتل جای جوش هم می‌باشد:

یکی دیگر از روش‌های موثر و دائمی برای از بین برن جای جوش استفاده از سیب‌زمینی می‌باشد.

برای استفاده از این روش مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا یک سیب‌زمینی را به صورت ورقه‌های نازک برش دهید و سپس آن‌ها را روی جاهای جوش قرار دهید. اجازه دهید چند دقیقه روی پوست‌تان باشد و سپس با آب ولرم صورت‌تان را بشورید.

برای تاثیر بیشتر می‌توانید سیب‌زمینی و عسل را ترکیب کنید. به این صورت که سیب‌زمینی را رنده و با عسل مخلوط کنید. استفاده از این روش جای جوش را به سرعت از بین می‌برد.

۴) گلاب و گلیسیرین دو ماده‌ی خارق‌العاده!

همانطور که می‌دانید گلیسیرین خاصیت ترمیم‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند اثر به‌ جا مانده از هر زخم یا جوشی را از بین ببرد. امتحان کنید! کافیست دوبار در روز از این ماده استفاده کنید تا پس از مدتی جای تمام جوش‌های صورت و بدن‌تان از بین برود.

حال کافیست این ماده را با گلاب ترکیب کنید تا تاثیر آن دو چندان شود. برای درست کردن این ماسک دو قاشق چای‌خوری گلاب را با یک قاشق چای‌خوری گلیسیرین مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده را روی جای جوش به‌صورت دایره‌وار ماساژ بدهید. بگذارید ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بماند و بعد آن را بشویید.

۵) سفیده‌ی تخم‌مرغ را دست کم نگیرید!

سفیده‌ی تخم‌مرغ خاصیت ترمیم‌کنندگی شگفت‌انگیزی دارد که می‌تواند به بهبود جای جوش روی پوست‌تان کمک ‌و پس از مدتی آن‌ها را محو کند چرا که سفیده‌ی تخم‌مرغ سرشار از ویتامین‌ها و آمینو اسیدهایی است که با تنگ کردن منافذ پوست از ایجاد جوش‌های جدید هم جلوگیری می‌کنند.

به صورت زیر از سفیده‌ی تخم‌مرغ استفاده کنید:

ابتدا به خوبی سفیده را از زرده‌ جدا کنید. در یک ظرف آنقدر آن را هم بزنید تا پف کند. سپس به آرامی و با استفاده از انگشت‌تان مقداری از آن را روی پوست‌تان بزنید. ۲ الی ۳ دقیقه صبر کنید و بعد آن را با گرم بشورید. این عمل را هفته‌ای ۲ یا ۳ بار تکرار کنید تا به نتیجه برسید. ممکن است استفاده از این روش پوست‌تان را کمی خشک کند. اگر این خشکی باعث آزارتان بود از آبرسان یا مرطوب‌کننده‌ی مناسب پوست صورت‌تان استفاده کنید.

۶) از خواص زرچوبه کمک بگیرید!

یکی از کاربردهای زرچوبه از بین بردن جای جوش و لکه‌های پوست می‌باشد. حتی برخی بر این باور هستند که این ماده می‌تواند کک‌ومک‌ها و خال‌ها را هم محو کند.

از خواص زرچوبه به صورت زیر کمک بگیرید:

پودر زردچوبه، شیر و آب‌لیمو را مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به‌دست آید. آن را بر روی قسمت‌هایی از پوست که دارای جای جوش یا لکه هستند بزنید. اجازه بدهید کاملا خشک شود و سپس آن را با آب ولرم بشویید. به‌صورت روزانه از این درمان خانگی برای از بین بردن تیرگی‌های ناشی از جای جوش استفاده کنید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید. دستورالعمل دیگری به غیر از روش بالا، مانند مخلوط کردن پودر زردچوبه با روغن زیتون وجود دارد اما این روش‌ هم برای از بین بردن جای جوش‌ها موثرتر است.

۷) استفاده از آلوئه‌ورا!

همانطور که قبلا گفتیم آلوئه‌ورا دارای آنزیم‌ها، مواد مغذی و پلی‌ساکاریدهاست و خاصیت ضدقارچی و ضدباکتری دارد. بلافاصله بعد از به‌وجود آمدن جوش و با درمان به‌ موقع آن می‌توانید از به‌ وجود آمدن جای جوش جلوگیری کنید. به طور کلی آلوئه‌ورا یک ماده‌ی مفید طبیعی برای از بین بردن لک و تیرگی پوست است.

به صورت زیر از آلوئه‌ورا استفاده کنید:

یک برگ تازه و باطراوت آلوئه‌ورا را انتخاب کنید. مواد ژله مانند آن را جدا کنید سپس به‌آرامی با انگشتان‌تان این ژل را روی نقاط جوش‌دار یا تیره ماساژ بدهید. این کار را دو بار در روز و به مدت چند هفته تکرار کنید تا جای جوش‌های شما به روشی طبیعی از بین بروند.

۸) خمیر دندان راهی نه چندان مطمئن!

خمیر دندان نه‌تنها لکه‌های تیره‌ی جای جوش را روشن می‌کند بلکه با کوچک کردن جوش‌ها، روند درمان آنها را نیز تسریع می‌بخشد. دقت کنید که خمیر دندان‌هایی که نعناع دارند می‌توانند باعث سوزش پوست‌تان شوند. به طور کلی این روش را پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا خمیردندان به راحتی می‌تواند پوست شما را بسوزاند و به آن آسیبی وارد کند.

۹) روغن نارگیل

با استفاده از روغن نارگیل می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. روغن نارگیل در کنار اینکه یک رطوبت‌رسان بسیار قوی می‌باشد، کمک بسیار موثری به کاهش لکه‌های پوست می‌کند.

برای استفاده از روغن نارگیل به صورت زیر عمل کنید:

ابتدا مقدار کافی روغن نارگیل را بر روی کف دست‌تان بریزید. همچنان که روغن نرم می‌شود آن را روی پوست صور‌ت‌تان ماساژ بدهید. تمرکز ماساژ بر جای جوش‌ها و نقاط تیره باشد. بگذارید روغن نارگیل یک شب روی پوست‌تان بماند. این کار را تکرار کنید تا لکه‌های تیره و جای جوش‌ها کاملا از بین بروند.

۱۰) آب خیار

بسیاری از افراد بر این باور هستند که آب خیار برای ترمیم و التیام پوست بسیار موثر است. از آنجایی که خیار غنی از پتاسیم و ویتامین A بسیاری از افراد آن را به صورت مستقیم روی پوست خود قرار می‌دهند. اما ما پیشنهاد می‌کنیم به صورت زیر از این ماده استفاده کنید:

آب خیار را با رنده کردن یا لِه کردن آن بگیرید. سپس آن را به صورت‌تان بزنید و بگذارید شب تا صبح بماند و صبح صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. این روش شاید زمان زیادی ببرد و نتواند در یک شب شما را از شر همه‌ی جای جوش‌ها خلاص کند، اما با استفاده‌ی مداوم و روزانه از آن، پوستی صاف و سالم به شما هدیه خواهد داد.

راه‌هایی سریع‌تر برای از بین بردن جای جوش!

اگر حوصله استفاده از روش‌های خانگی را ندارید و می‌خواهید سریع‌ نتیجه‌ی دلخواه‌تان بدست آورید، پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های زیر استفاده کنید تا در یک شب به آن چه از پوست‌تان می‌خواهید برسید.

۱) لیزر

برای این کار از اشعه‌ی متمرکز نور لیزر استفاده می‌شود تا نقاط تیره‌ی به‌جا مانده از جای جوش یا آکنه را از بین ببرد. فرآیند انجام آن با توجه به نوع جای جوش‌ها بین ۱۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. اصولا در سه جلسه جای جوش‌ها به صورت کامل از بین می‌رود. سعی کنید این کار را در کلینیک‌های معتبر انجام دهید.

۲) میکرودرم یا همان لایه‌برداری پوست

پیشنهاد می‌کنیم اگر جای جوش‌هایتان آنقدر عمیق نیست از این روش استفاده کنید. فرآیند میکرودرم به این صورت است که لایه‌های بالایی پوست را از بین می‌برد (می‌تراشد) و پوست‌‌تان را روشن‌تر می‌کند. این روش غیر تهاجمی می‌باشد و در مقابل لیزر کم هزینه‌تر است.

۳) ماسک‌ها لایه‌‌بردار شیمیایی

ماسک‌های لایه‌بردار شیمیایی برای بهبود ظاهر پوست بسیار استفاده می‌شوند. اگر پوست‌تان دچار چروک یا جای جوش شده است، این ماسک‌ها به شما کمک می‌کنند خودتان را از این نشانه‌ها به‌ سرعت خلاص کنید.

متخصص پوست با استفاده از مواد شیمیایی، ماسکی آماده می‌کند که لایه‌ی بالایی پوست را جدا می‌کند. همراه با این لایه، تیرگی‌ها و لکه‌های حاصل از جوش جدا می‌شوند و شما بلافاصله پوستی صاف و درخشان خواهید داشت. ماسک‌های لایه‌بردار از سریع‌ترین روش‌های درمان جای جوش می‌باشند.

۴) کرم‌های مخصوص

این کرم‌های موضعی که برای از بین بردن جای جوش می‌باشند ممکن است کمی گران باشند اما به نسبت درمان‌های طبیعی و خانگی سریع‌تر عمل می‌کنند. دقت کنید که در ترکیبات این کرم‌ها حتما مواد زیر وجود داشته باشند:

  • کوجیک اسید
  • ویتامین‌ C یا ویتامین  E
  • رتینول یا ویتامین A
  • کرم‌هایی بر پایه‌ی کورتیزون

در نهایت…

در مقاله بهترین راه‌های موثر را برای از بین بردن جای جوش به شما معرفی کردیم. اگر راهی انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید از آن مطمئن شوید می‌توانید به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید و از مشاوره‌ی رایگان بهره‌مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X