دلایل سیاهی زیر چشم و راه‌کارهایی برای درمان آن! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

دلایل سیاهی زیر چشم و راه‌کارهایی برای درمان آن!

دلایل سیاهی زیر چشم و راه‌کارهایی برای درمان آن!

سیاهی زیر چشم موضوعی‌ست که در برخی افراد دیده می‌شود و ظاهر چشم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین خاطر به دنبال روش‌هایی برای کاهش یا رفع آن هستند. اگر شما هم به این مشکل دچار هستید، احتمالا از شنیدن «چقدر خسته به نظر میرسی» کلافه شده‌اید!

اکثر افراد تصور می‌کنند که سیاهی زیر چشم فقط به علت خستگی ظاهر می‌شود، در صورتی که این تصور غلطی‌ست. این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و مشکلات و بیماری‌های مختلفی مسبب آن باشند. حتی در برخی افراد گودی و تیرگی زیر چشم ژنتیکی است و از بدو تولد همراه آن‌هاست.

به همین دلیل مهم است که اول ریشه‌ی این مشکل را پیدا کنید تا بتوانید به دنبال درمان مناسب برای رفع آن باشید. پس خواندن این مطلب را از دست ندهید تا با هم به بررسی این موضوع بپردازیم.

علت سیاهی دور چشم چیست؟

قبل از هر چیز باید بدانید که نباید با مشاهده‌‌ی سیاهی دور چشم نگرانی خاصی به خود راه دهید. سیاهی دور چشم به تنهایی نشانگر بیماری خاصی نیست و می‌توانید اکثر مواقع با برخی تغییرات جزئی در عادت‌های خود آن را کاهش دهید. از جمله دلایل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ژنتیک و دلایل ارثی
  • افزایش سن
  • خستگی مداوم
  • کم آب بودن بدن
  • کمبود خواب یا عادت‌های اشتباه خوابیدن
  • استفاده از سیگار یا الکل
  • نازک شدن پوست اطراف چشم
  • کاهش بافت چربی در اطراف چشم
  • قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید
  • آلرژی و حساسیت
  • استرس و اضطراب
  • ضربه یا آسیب‌های فیزیکی
  • کمبود آهن
  • هایپرپیگمنتیشین به علت تولید زیاد ملانین
  • مالش دادن مکرر چشم و اطراف آن
  • مشکلات تیروئید
  • گریه کردن

چرا مهم است که علت گودی و سیاهی زیر چشم را شناسایی کنیم؟

همانطور که گفتیم سیاهی زیر چشم می‌تواند هیچ دلیل پزشکی نداشته باشد و خطری سلامتی شما را تهدید نکند. اما در برخی موارد این اتفاق مانند یک زنگ خطر محسوب می‌شود و بهتر است به آن توجه کنید. برای مثال اگر به علت مشکلات مربوط به تیروئید باشد، برای سلامتی‌تان بهتر است هرچه زودتر اقدام به درمان آن کنید.

از جهتی دیگر، این موضوع می‌تواند بر روی اعتماد به نفس برخی افراد هم تاثیر منفی بگذارد. کبودی زیر چشم برای برخی افراد خوشایند نیست و از نظر روانی ممکن است آن‌ها را درگیر کند. پس بهتر است با کمک گرفتن از راه‌کارهای خانگی یا درمان‌های دیگر اقدام به رفع آن کنند.

راه‌کارهای خانگی برای رفع سیاهی زیر چشم

صورت خود را ماساژ دهید

ماساژ صورت باعث به جریان افتادن خون می‌شود، از جمع شدن خون در مویرگ‌ها جلوگیری می‌کند و در کاهش تیرگی‌های اطراف چشم موثر است. شما می‌توانید از روغن‌های گیاهی مثل روغن رازیانه، روغن اسطوخودوس و روغن گل رز کمک بگیرید و اطراف چشم را به آرامی ماساژ دهید.

خواب کافی داشته باشید

دیگر فواید خواب کافی بر هیچکس پوشیده نیست. کمبود خواب بر تیرگی زیر چشم هم تاثیر می‌گذارد. پس بهتر است شب‌ها حداقل ۸ ساعت خواب مفید داشته باشید. به خاطر داشته باشید که هیچ چیز جایگزین خواب شب نمی‌شود.

از چای کیسه‌ای کمک بگیرید

کافئین موجود در چای دارای خاصیت آنتی اکسیدانت است و باعث شادابی پوست می‌شود. به همین دلیل چای کیسه‌ای می‌تواند تیرگی چشم را تا حدودی کاهش دهد. پس چای کیسه‌ای را در آب جوش بگذارید، آن را خارج کنید و بعد از سرد شدن، زیر چشم‌هایتان قرار دهید.

از گلاب استفاده کنید

گلاب پوست را تسکین می‌دهد و برای خستگی پوست مفید است. یک پد آرایشی یا پنبه را در گلاب بگذارید و برای مدتی روی چشم و اطراف آن قرار دهید.

روغن ویتامین E را امتحان کنید

ویتامین E به کاهش چروک‌های پوستی کمک می‌کند. می‌توانید قبل از خواب با روغن ویتامین E ناحیه‌ی کبودی‌های چشم را ماساژ دهید تا تاثیر خود را بگذارد.

آب بیشتری بنوشید

کمبود آب باعث خشکی و تیرگی پوست می‌شود. گاهی اوقات سیاهی زیر چشم می‌تواند به علت دهیدراته بودن بدن ایجاد شود. پس در طول روز آب زیادی بنوشید و برای اینکه فراموش نکنید، می‌توانید تعداد لیوان‌های نوشیده‌شده را یادداشت کنید یا از اپلیکیشن‌های یادآور برای نوشیدن آب استفاده کنید.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن ویتامین C بدن را کاهش می‌دهد و می‌تواند باعث کبودی زیر چشم شود. به طور کلی سیگار می‌تواند تاثیر منفی زیادی بر سلامت و ظاهر پوست بگذارد.

از بالش بلند برای خوابیدن استفاده کنید

گاهی اوقات سیاهی زیر چشم می‌تواند به دلیل وضعیت قرار گرفتن اشتباه سر در هنگام خواب باشد. سر نباید پایین‌تر از بدن قرار گیرد، در غیر این صورت جریان مایعات به طرف سر هدایت می‌شود و می‌تواند باعث کبود شدن زیر چشم‌ها شود.

ماسک صورت خیار بزنید

خیار را برش دهید و روی چشم و نواحی اطراف آن بگذارید. خیار پوست را رطوبت‌رسانی و تغذیه می‌کند و تورم و خستگی چشم را کاهش می‌دهد.

از ماسک شیر کمک بگیرید

شیر حاوی ماده‌ی رتینوئید است که باعث روشن شدن پوست می‌شود. می‌توانید پنبه یا پد آرایشی را به شیر آغشته کنید و روی پوست اطراف چشم بگذارید.

مرطوب‌کننده و ضدآفتاب را فراموش نکنید

کرم‌های ضدآفتاب و مرطوب‌کننده باید جزو روتین پوستی ثابت شما باشند. عدم استفاده از این محصولات باعث ایجاد لک، تیرگی و خشکی پوست می‌شود.

غذاهای حاوی امگا۳ بخورید

امگا۳ یک اسید چرب است که به گردش خون کمک می‌کند. اگر کبودی زیر چشم‌های شما به علت جمع شدن خون در این ناحیه باشد، می‌توانید با مصرف خوراکی‌های حاوی این ماده آن را کاهش دهید. ماهی سالمون و گردو سرشار از امگا۳ هستند.

مراقب کمبود آهن بدن باشید

کمبود آهن بدن هم می‌تواند باعث بروز این مشکل شود. گوشت قرمز، حبوبات و غلات را به طور مرتب مصرف کنید تا سلامت پوست و بدن شما تضمین شود.

از سیب‌زمینی کمک بگیرید

یک سیب‌زمینی را رنده کنید و یک پنبه یا پد آرایشی را به آن آغشته کرده و روی سیاهی زیر چشم‌ها بگذارید. سیب‌زمینی سرشار از ویتامین C است و به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند.

بدون عینک آفتابی در روز بیرون نروید

پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است. آفتاب و اشعه‌های مضر آن می‌تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد و باعث نازک شدن، چین و چروک و گودی و سیاهی آن شود. عینک آفتابی مانند یک محافظ عمل می‌کند و به مرور ممکن است کبودی چشم‌های شما کاهش پیدا کند.

ناگفته نماند که اگر می‌خواهید از درمان‌های خانگی بالا جواب بگیرید، باید در طولانی مدت آن‌ها را انجام دهید تا تاثیر بگذارند و به نتیجه‌ی دلخواه برسید. با یک بار انجام دادن هیچ معجزه‌ای اتفاق نمی‌افتاد.

درمان‌های کلینیکی سیاهی زیر چشم

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک روش کارآمد برای درمان سیاهی زیر چشم است. در حقیقت یک نوع درمان غیر جراحی است و با تزریق انجام می‌شود. این روش بر پایه‌ی استفاده از گاز کربن دی اکسید است و برای بدن ضرری ندارد. پزشک متخصص با کمک یک سرنگ، گاز کربن دی اکسید را به ناحیه مربوطه تزریق می‌کند و محتویات آن در زیر پوست جریان پیدا می‌کنند. با این روش شاهد بهبود چشمگیر کبودی‌های زیر چشم خود خواهید بود. این روش همچنین باعث تحریک کلاژن‌سازی، خون‌رسانی بهتر در ناحیه‌ی اطراف چشم و کم‌شدن چین و چروک‌ها می‌شود. توصیه می‌کنیم مقاله‌ی «کربوکسی تراپی چیست؟ + مزایا و معایب آن» را مطالعه کنید تا به طور کامل با این شیوه‌ی درمانی آشنا شوید.

تزریق چربی

در این روش چربی خود فرد از یک ناحیه‌ی بدن گرفته و در زیر چشم تزریق می‌شود. اگر سیاهی زیر چشم بر اثر نازک بودن پوست و کم‌ بودن حجم چربی و بافت زیر پوست است، این روش توصیه می‌شود. نتایج تزریق چربی معمولا ماندگاری زیادی دارد.

لیزر درمانی

با کمک لیزر درمانی می‌توان سیاهی دور چشم را بهبود بخشید. این شیوه‌ی درمان به دو دسته‌ی لیزرهای لایه بردار و لیزرهای غیر لایه ‌بردار تقسیم می‌شوند. در روش لیزرهای لایه بردار، لیزر لایه‌ی خارجی پوست را که حاوی ملانین اضافی است، بر می‌دارد. از طرفی رگ‌های خونی در لایه‌های زیرین پوست را تحریک می‌کنند تا خون جریان پیدا کند. در روش دوم، لیزرهای غیر لایه بردار، لیزر پوست را تحریک می‌کند تا کلاژن بیشتری تولید کند و بافت محکم‌تری داشته باشد. این مدل لیزر اثرات جانبی کم‌تری نسبت به مدل قبلی دارد. پزشک متخصص تشخیص می‌دهد که کدام روش برای شما مناسب‌تر است.

روش هایفوتراپی

هایفوترپی روشی‌ست که در آن به کمک اشعه‌ی اولتراسوند، پوست تحریک می‌شود تا کلاژن بیشتری تولید کند. این اشعه از لایه‌ی خارجی پوست عبور می‌کند و به عمق مشخصی از پوست می‌رسد و باعث گرما می‌شود. تولید کلاژن بیشتر، قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و به همین خاطر گودی و کبودی زیر چشم برطرف می‌شود. این روش هیچ آسیبی به بافت پوست نمی‌رساند و می‌توانید نتایج آن را طی ۲ تا ۳ ماه مشاهده کنید.

آیا درمانی قطعی و دائمی برای سیاهی زیر چشم وجود دارد؟

خیر، متاسفانه نمی‌توانید انتظار داشته باشید که از درمان‌های خانگی یا درمان‌های کلینیکی نتیجه‌ی دائمی بگیرید. شما باید به طور مداوم از روش‌هایی که تیرگی زیر چشم را کاهش می‌دهند استفاده کنید تا به نسبت کم شوند.

پیشنهاد الا اسکین برای شما

کرم دور چشم اکلادو

این کرم ژل مانند و سبک است. کلاژن گیاهی و ویتامین B3 دارد که باعث تقویت و شادابی پوست‌های حساس می‌شود. این محصول پوست را آبرسانی و چین و چروک را درمان می‌کند. مهم‌تر از همه می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای در رفع تیرگی و گود رفتگی زیر چشم داشته باشد. همه‌ی افراد با هر سنی می‌توانند از این محصول استفاده کنند. ناگفته نماند که برای افراد مستعد میلیا هم مناسب است.

دور چشم ضد چروک اکسپشنال تالگو

این کرم عضلات دور چشم را استحکام می‌بخشد و به طرز موثری باعث کاهش تیرگی و پف زیر چشم می‌شود. اثر لیفتینگ این کرم ۳ برابر بیشتر از سایر محصولات دور چشم است. همچنین می‌توانید از آن برای مراقبت از لب‌ها و از بین بردن خطوط اطراف لب که در اثر افزایش سن ایجاد می‌شوند، استفاده کنید.

دور چشم ضد چروک اکلادو

کرم دور چشم اکلادو روی افتادگی و چین و چروک نواحی دور چشم تمرکز دارد. این محصول سد پوستی آسیب دیده و ضعیف را ترمیم می‌کند و برای تمامی افراد و به خصوص افراد سالخورده بسیار مناسب است. اگر پوست دور چشم شما خشک، حساس یا کدر است، این محصول را از دست ندهید.

کرم دور چشم سیلیسیوم

این کرم دور چشم مناسب افراد بالای ۴۵ سال است. خطوط، چروک‌ها، تیرگی و پف اطراف چشم را از بین می‌برد و زیبایی و شفافیت بی‌نظیری به چشم‌ها می‌بخشد. رایحه‌ی دلپذیری از گل یاس سفید دارد و حاوی کافئین، ویتامین B3، سیلیسیوم و اسید هیالورونیک است.

کرم دور چشم رولی کلاژن

معروف به ضد پف قوی است. برای افراد ۲۰ تا ۳۵ سال مناسب است و در رفع نیاز و مشکلات دور چشم به ویژه خستگی، چروک، تیرگی، پف و آبرسانی بسیار موثر عمل می‌کند. برای استفاده‌ی روزانه مناسب است و بهتر است برای اثربخشی بهتر در یخچال نگهداری شود.

کلام آخر

سیاهی زیر چشم می‌تواند با تغییر یک سری عادت‌های روزانه و عمل کردن به نکاتی ساده کاهش پیدا کند. اما به طور کلی اگر علت آن بیماری یا مشکلات جسمانی نیست، بهتر است حساسیت زیاد از حد نشان ندهید. زیبایی شما بیشتر از آن است که نگران کمی تیرگی در زیر چشمان خود باشید.

الا اسکین نماینده‌ی برندهای معتبر از جمله تالگو و اکلادو در تهران و کرمان است. ما همواره در تلاشیم شرایطی را فراهم کنیم تا شما بتوانید محصولات این برندها را به صورت اصل و اورجینال تهیه نمایید. حتما از محصولات مختلف سایت دیدن کنید. شاید معجزه‌ای در انتظار شما باشد! علاوه بر این می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام و مشاهده‌ی پست‌ها از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده و پاسخ سوالات خود را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X